Dodaj publikację
Autor
Anna Padewska-Berger
Data publikacji
2022-07-01
Średnia ocena
0,00
Pobrań
47

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz lekcji dla klasy 5 z matematyki nt.: Równoległoboki i romby w oparciu o podręcznik GWO: Matematyka z plusem.
 Pobierz (docx, 15,5 KB)

Podgląd treści

Scenariusz lekcji matematyki w kl. 5

Prowadząca:

Klasa: 5

Data zajęć:

Temat: Równoległoboki i romby.

Dział programowy: Figury na płaszczyźnie

Cele operacyjne:

Uczeń :

Rozpoznaje i rysuje pary odcinków równoległych

Rozpoznaje i nazywa równoległoboki i romby

Zna najważniejsze własności rombu, równoległoboku, prostokąta i kwadratu

Rysuje romby i równoległoboki oraz przekątne

Rozpoznaje i oblicza kąty przyległe, naprzemianległe, wierzchołkowe i odpowiadające

Posługuje się przyborami geometrycznymi

Cele wychowawcze:

rozwijanie aktywnej postawy ucznia

wdrażanie do posługiwania się językiem matematycznym

kształtowanie umiejętności rozwiązywania postawionych problemów

Metody:

słowna

zadaniowa

problemowa

praktyczna - ćwiczenia

Formy pracy:

- praca indywidualna

- praca w parach

Pomoce dydaktyczne: ćwiczenia GWO, e-podręcznik GWO, geoplany

Organizacja lekcji:

1. Przypomnienie o czym mówiliśmy na poprzedniej lekcji:

- O jakich czworokątach mówiliśmy na poprzedniej lekcji?

- Jakie własności mają prostokąty i kwadraty?

- Prostokąt i kwadrat na geoplanie - budowanie.

2. Praca z planszą czworokątów:

- Które czworokąty mają 2 pary boków równoległych?

- Jak nazywają się takie czworokąty?

- Które mają wszystkie boki równej długości?

- Jak się nazywają?

- Jakie figury należą do zbioru równoległoboków? A jakie do rombów?

3. Podanie i zapisanie tematu lekcji.

4. Konstrukcja równoległoboku wg podanej instrukcji.

5. Równoległobok i romb na geoplanie, położenie przekątnych.

6. Problem: Jak narysować romb o podanych przekątnych?

- Rysowanie rombu.

7. Miary kątów w równoległoboku:

- Obliczanie kątów utworzonych przez 2 pary prostych równoległych

- Sformułowanie wniosków dotyczących miar katów w równoległoboku.

8. Obliczanie miar kątów równoległoboków – zad. 1 str. 130 w podręczniku.

- Zadania dodatkowe: 4 i 6/129, 2/130.

9. Podsumowanie lekcji:

- Co to jest równoległobok? Po czym go rozpoznać?

- Co to jest romb?

- Jakie mają własności?

10. Praca domowa:

- zeszyt ćwiczeń str. 60, 61