Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Temat: Podróże z książką
Adresaci: Uczniowie kl. I-III szkół podstawowych
Czas trwania: 60 minut
Cele ogólne:
budzenie zainteresowań innymi krajami i kulturami
rozwijanie kompetencji międzykulturowej
kreatywne wykorzystanie technologii informacyjnych w edukacji
Cele operacyjne:
Uczeń potrafi:
wysłuchać w skupieniu tekst odczytany przez nauczyciela
wypowiedzieć się nt. treści przedstawionych w opowiadaniu
wypowiedzieć się na temat własnych doświadczeń i marzeń związanych z podróżami
wskazać korzyści wynikające z podróżowania
w twórczy sposób wykorzystać książki z AR (rozszerzoną rzeczywistością)
Metody pracy:
oparte na słowie: słuchanie tekstu czytanego przez nauczyciela, rozmowa kierowana,
pogadanka
oparte na działaniu: praca z TIK (tablety, książki z AR)
Formy pracy:
zbiorowa
indywidualna
Pomoce:
opowiadanie pt. „Kosmos” E. Bindy
książki z technologią AR (tematyka: podróże, inne kraje, dawne cywilizacje, odkrycia
geograficzne, wyprawy, kosmos, architektura, transport itp.) – co najmniej 1 książka
na 2 uczniów
tablety – co najmniej 1 na 2 uczniów
książki dla dzieci nt. podróży i innych krajów
mapy, atlasy geograficzne, globus
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
Powitanie i wprowadzenie do tematu zajęć
1.
2. Głośne odczytanie przez nauczyciela opowiadania pt. „Kosmos” E. Bindy
3. Omówienie z uczniami treści opowiadania
4. Rozmowa kierowana nt. podróży, m. in.:
jakie marzenia dotyczące podróży mają uczniowie?
w jakich miejscach byli do tej pory?
dlaczego warto podróżować? czego uczą nas podróże?
5. Oglądanie adresowanych do dzieci wydawnictw nt. innych krajów i podróżowania,
w tym książek z technologią AR; swobodne wypowiedzi uczniów nt. obejrzanych
książek
Podsumowanie i ewaluacja zajęć – swobodne wypowiedzi uczniów nt. zrealizowanych
zajęć.
6.