Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji matematyki w klasie VIII z wykorzystaniem tablicy
interaktywnej i matematycznych stron www.
Temat: Powtórzenie wiadomości o graniastosłupach
Prowadzący: Renata Ułamek
Cele zajęć:
Uczeń:
Rozpoznaje graniastosłupy – w tym proste i prawidłowe
Zna ilość ścian, krawędzi i wierzchołków w podanych graniastosłupach
Wie co to: krawędź podstawy, krawędź boczna, podstawa, ściana boczna,
wysokość graniastosłupa
Rozpoznaje i nazywasz odpowiednie odcinki w graniastosłupach.
Umie obliczać pole powierzchni całkowitej i objętość graniastosłupów
Metody i forma pracy - ćwiczeniowe, aktywizująca z tablicą interaktywną,
Forma pracy - praca z całą klasą, praca indywidualna
Środki dydaktyczne - podręcznik "Matematyka "- Zadania powtórzeniowe „
Przed klasówką” oraz tablica interaktywna
Zadanie 1 - https://learningapps.org/1007142 - test, który zawiera 20 pytań
dotyczących ilości ścian, krawędzi i wierzchołków graniastosłupa. Wybrani
uczniowie udzielają odpowiedzi podchodząc do tablicy
Zadanie 2 – https://learningapps.org/1582387 - zadania z lukami, które dotyczy
podstawowych własności graniastosłupów. Uczeń uzupełnia luki wybrać
prawidłową odpowiedź z pośród kilku podanych. Po wykonaniu zadania
sprawdzamy wynik, prawidłowe odpowiedzi podświetlają się na zielono.
Zadanie 3 - https://learningapps.org/2315818 - zadanie dotyczy odcinków w
graniastosłupach. Należy przeciągnąć graniastosłup z odpowiednimi odcinkami
do podanej kategorii przekątnych tzn. do: przekątnych podstawy, przekątnych
ściany bocznej czy przekątnych graniastosłupa.
Zadanie 4 - https://learningapps.org/5125353 - w zadaniu należy pogrupować
informacje dotyczące graniastosłupów.
Po zadaniach powtórzeniowych z tablicą interaktywną pracujemy z
podręcznikiem rozwiązując test „Przed klasówką”
Pytania podsumowujące:
Dziś na lekcji: nie miałem problemów z...............................,
największą trudność sprawiło mi ………… .,
najbardziej podobało mi się…………………
Podsumowanie tematu lekcji i zadanie pracy domowej.