Dodaj publikację
Autor
Renata Ułamek
Data publikacji
2022-11-15
Średnia ocena
0,00
Pobrań
41

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Lekcja matematyki w klasie 8
 Pobierz (pdf, 290,6 KB)

Podgląd treści

Scenariusz lekcji matematyki w klasie VIII z wykorzystaniem tablicy

interaktywnej i matematycznych stron www.

Temat: Powtórzenie wiadomości o graniastosłupach

Prowadzący: Renata Ułamek

Cele zajęć:

Uczeń:

 Rozpoznaje graniastosłupy – w tym proste i prawidłowe

 Zna ilość ścian, krawędzi i wierzchołków w podanych graniastosłupach

 Wie co to: krawędź podstawy, krawędź boczna, podstawa, ściana boczna,
wysokość graniastosłupa

 Rozpoznaje i nazywasz odpowiednie odcinki w graniastosłupach.

 Umie obliczać pole powierzchni całkowitej i objętość graniastosłupów

Metody i forma pracy - ćwiczeniowe, aktywizująca z tablicą interaktywną,
Forma pracy - praca z całą klasą, praca indywidualna

Środki dydaktyczne - podręcznik "Matematyka "- Zadania powtórzeniowe „
Przed klasówką” oraz tablica interaktywna

Zadanie 1 - https://learningapps.org/1007142 - test, który zawiera 20 pytań
dotyczących ilości ścian, krawędzi i wierzchołków graniastosłupa. Wybrani
uczniowie udzielają odpowiedzi podchodząc do tablicy

Zadanie 2 – https://learningapps.org/1582387 - zadania z lukami, które dotyczy
podstawowych własności graniastosłupów. Uczeń uzupełnia luki wybrać
prawidłową odpowiedź z pośród kilku podanych. Po wykonaniu zadania
sprawdzamy wynik, prawidłowe odpowiedzi podświetlają się na zielono.

Zadanie 3 - https://learningapps.org/2315818 - zadanie dotyczy odcinków w
graniastosłupach. Należy przeciągnąć graniastosłup z odpowiednimi odcinkami
do podanej kategorii przekątnych tzn. do: przekątnych podstawy, przekątnych
ściany bocznej czy przekątnych graniastosłupa.

Zadanie 4 - https://learningapps.org/5125353 - w zadaniu należy pogrupować
informacje dotyczące graniastosłupów.

Po zadaniach powtórzeniowych z tablicą interaktywną pracujemy z
podręcznikiem rozwiązując test „Przed klasówką”

Pytania podsumowujące:

Dziś na lekcji: nie miałem problemów z...............................,

największą trudność sprawiło mi ………… .,

najbardziej podobało mi się…………………

Podsumowanie tematu lekcji i zadanie pracy domowej.