Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji z wykorzystaniem TIK – Magdalena Wiśniewska
Lekcja otwarta – Escape Room w matematyce 18. 11. 2022
1. Etap edukacyjny i klasa:
szkoła podstawowa - klasa V i VI
2. Przedmiot:
matematyka
3. Temat zajęć:
Escape Room w matematyce
4. Czas trwania zajęć:
45 minut
5. Uzasadnienie zastosowania technologii:
Zastosowanie technologii TIK sprawi, że lekcja stanie się bardziej atrakcyjna dla uczniów. Poprzez grywalizację matematyka stanie się bardziej przyjazna.
6. Cel ogólny zajęć:
Rozwiązanie zadań umieszczonych w Escape Room
7. Cele szczegółowe zajęć:
rozwijanie logicznego myślenia
rozwijanie samodzielność, kreatywność oraz innowacyjność uczniów
rozwijanie umiejętność pracy w grupie
rozwiązywanie zadań o różnym stopniu trudności.
8. Metody i formy pracy:
Metody:
podająca (wyjaśnienie),
metody programowane (z użyciem komputera),
praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe)
Formy:
praca zbiorowa
praca indywidualna
9. Środki dydaktyczne:
Podczas lekcji wykorzystano:
ćwiczenia praktyczne na podstawie Escape Room
komputery z dostępem do Internetu
monitor interaktywny
ankieta ewaluacyjna
10. Wymagania w zakresie technologii:
Dowolne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu.
11. Przebieg zajęć:
Czynności organizacyjne i wprowadzenie
Czas trwania: 5 min
Sprawdzenie listy obecności
Zapoznanie uczniów z tematem lekcji
Zapoznanie uczniów z zasadami rozwiązywania Escape Room
Część właściwa:
Ćwiczenia uczniowskie
Czas trwania: 30 min
Nauczyciel udostępnia uczniom planszę IPP Chemia z układem okresowym.
Nauczyciel przedstawia uczniom link z Escape Room Escape room dla 2 C K.Fiebiger (genial.ly) oraz escaperoom straszny dom (genial.ly)
W czasie przebiegu lekcji uczniowie wspólnie rozwiązywali zadania matematyczne, logiczne, szyfry i sudoku. Zadania dobrane są tak, by każdy uczeń mógł z łatwością je rozwiązać, by uwierzył w siebie i swoje umiejętności matematyczne. Atrakcyjny wygląd sprawił, że uczniowie z radością przystępowali do pracy.
Podsumowanie:
Czas trwania: 5 min
Nauczyciel przedstawia uczniom link z sudoku https://view.genial.ly/60c77a31f6f97f0dc1a09d6e/presentation-sudoku
Uczniowie, rywalizując między sobą, indywidualnie rozwiązuje matematyczne sudoku.
Ewaluacji zajęć:
Czas trwania: 5 min
Ankieta ewaluacyjna po lekcji
Czy poradziłeś sobie z zadaniami?
Nie potrafiłem wykonać żadnego zadania.
Z dużymi trudnościami
Z małymi trudnościami
Tak bardzo dobrze
Jak oceniasz Escape Room (możesz zaznaczyć więcej niż jedną odpowiedź)
Zadania były ciekawe
Zadania były nudne
Zadania były trudne, nie lubię takich zadań
Zadania były zbyt proste
Wszystko mi się podobało
Nic mi się nie podobało
Czy chciałbyś więcej takich lekcji?
TAK/NIE