Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji z wykorzystaniem TIK – Magdalena Wiśniewska 12. 12. 2022
1. Etap edukacyjny i klasa:
szkoła podstawowa - klasa V
2. Przedmiot:
matematyka
3. Temat zajęć:
Rozszerzanie i skracanie ułamków
4. Czas trwania zajęć:
45 minut
5. Uzasadnienie zastosowania technologii:
Zastosowanie technologii TIK sprawi, że lekcja stanie się bardziej atrakcyjna dla uczniów, poprzez wykonywanie ciekawych ćwiczeń na monitorze interaktywnym. Ułatwi zrozumienie tematu i osiągnięcie celów lekcji oraz zwiększy samodzielność uczniów.
6. Cel ogólny zajęć:
Rozszerzanie i skracanie ułamków
7. Cele szczegółowe zajęć:
rozszerza ułamki do wskazanego mianownika lub licznika
skraca ułamki
wskazuje ułamki nieskracalne
doprowadza ułamki właściwe do postaci nieskracalnej, a ułamki niewłaściwe i liczby mieszane do najprostszej postaci
sprowadza ułamki do wspólnego mianownika
8. Metody i formy pracy:
Metody:
podająca (wyjaśnienie, wykład informacyjny),
eksponująca (film),
metody programowane (z użyciem komputera),
praktyczne (pokaz, ćwiczenia przedmiotowe)
Formy:
praca indywidualna
praca zbiorowa
9. Środki dydaktyczne:
Podczas lekcji wykorzystano:
filmy ze strony pistacja.tv
e-notatka z platformy matematykawpodstawowce.pl
ćwiczenia praktyczne z platformy zpe.gov.pl
ćwiczenia praktyczne z platformy wordwall.net oraz learningapps.org
komputery z dostępem do Internetu
monitor interaktywny
ankieta ewaluacyjna
10. Wymagania w zakresie technologii:
Dowolne urządzenie multimedialne z dostępem do Internetu.
11. Przebieg zajęć:
Czynności organizacyjne
Czas trwania: 5 min
Sprawdzenie listy obecności
Zapoznanie uczniów z tematem lekcji
Wstęp
Czas trwania: 15 min
Zapoznanie uczniów z tematem lekcji
Prezentacja filmów Rozszerzanie ułamków zwykłych #2 [ Rozszerzanie i skracanie ułamków zwykłych ] - YouTube oraz Skracanie ułamków zwykłych #3 [ Rozszerzanie i skracanie ułamków zwykłych ] - YouTube
Dzięki uważnemu obejrzeniu filmu uczniowie dowiedzą się w jaki sposób rozszerzamy i skracamy ułamki.
Zapisanie notatki – Ułamki równe. Skracanie i rozszerzanie ułamków. | MATEMATYKA W PODSTAWÓWCE (matematykawpodstawowce.pl)
Część właściwa:
Ćwiczenia uczniowskie
Czas trwania: 10 min.
Nauczyciel udostępnia uczniom link do ćwiczeń na platformie Skracanie i rozszerzanie ułamków zwykłych - Połącz w pary (wordwall.net) oraz Skracanie i rozszerzanie ułamków zwykłych. (learningapps.org)
Podsumowanie:
Wykorzystanie zdobytej wiedzy
Czas trwania: 10 min
Nauczyciel udostępnia uczniom link do platformy Rozszerzanie i skracanie ułamków zwykłych - Zintegrowana Platforma Edukacyjna (zpe.gov.pl) Uczniowie samodzielnie wykonują Ćwiczenie 1, Ćwiczenia 3 oraz Ćwiczenie 6 i Ćwiczenie 7 z udostępnionego uczniom linku do ćwiczeń.
Praca domowa
Czas trwania: 5 min
Opis aktywności:
Zapoznaj się z materiałem: kliknij tutaj KOD: M4A4DZWykonaj w zeszycie zadanie 1 z Podręcznika Matematyka z Kluczem ze strony 155: poziom A przykłady a), b), c), poziom B przykłady a), b), c), poziom C przykłady c), d), e)