Dodaj publikację
Autor
Anna Radlińska
Data publikacji
2022-12-21
Średnia ocena
0,00
Pobrań
59

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz jest przeznaczony do wystawienia z młodszymi grupami przedszkolnymi. Występ jest zaplanowany w ludowej odsłonie, ze strojami ludowymi i elementami tańców ludowych. Głównym celem jest podkreślenie umiłowania małej ojczyzny, miasta rodzinnego - dlatego też może być wystawiony nie tylko na Dzień Babci i Dziadka, ale również z okazji świąt patriotycznych.
 Pobierz (docx, 8,8 KB)

Podgląd treści

UROCZYSTOŚĆ

DNIA BABCI I DZIADKA

w ludowej odsłonie

dla grupy 3,4 latków

Cel główny:

- występ artystyczny dla babć i dziadków,

- podkreślenie umiłowania małej ojczyzny, miasta rodzinnego, w którym mieszka babcia i dziadek,

Cele szczegółowe:

Dziecko:

wie, w jakim mieszka mieście,

zna nazwy tańców ludowych,

zna elementy stroju krakowskiego,

potrafi zaprezentować swoje umiejętności taneczne, wokalne,

potrafi współpracować z grupą,

wyraża swoje uczucia do babci i dziadka, w szczególności miłość i wdzięczność,

czuje radość z powodu występu,

potrafi odpowiednio zachować się na scenie,

wyraża postawę patriotyczną względem miasta rodzinnego,

Stroje: Elementy stroju krakowskiego:

dziewczynki: spódnice w kwiaty, białe koszulki, wianki,

chłopcy: spodnie krakowskie, białe koszule, pasy,

Dzień Babci i Dziadka w ludowej odsłonie

„Nasze miasto kochamy, bo tutaj mieszkamy”

Wstęp:

Nauczyciel: Dziś Babcia i Dziadek swoje święto mają,

wnuczęta na występ w stylu ludowym zapraszają.

1. Wejście przy dźwiękach Hejnału krakowskiego

/chodzą trzymając się za ręce/

Nauczyciel: Są przeróżne tańce na naszej planecie,

lecz jest jeden taniec znany w całym świecie

/Dzieci wiążą koło/

2. Taniec „Poleczka” (autor: Śpiewające Brzdące „Poleczka”):

/taniec po kole, noga do nogi, tupanie do rytmu, wejście do środka koła/

1. Mam barwną spódniczkę,

mam białą bluzeczkę,

w tym ludowym stroju

zatańczę poleczkę.

Ref. Raz i dwa i raz i dwa, taką polkę każdy zna! (2x)

2. Mam wysokie buty,

kapelusz z piórkami,

patrzcie, jak poleczkę

tańczę razem z wami.

Ref. Raz i dwa i raz i dwa, taką polkę każdy zna! (2x)

/ustawiają się w półokręgu/

3. Parafraza wiersza J. Porazińskiej:

Nauczyciel:

Piękne miasta za granicą,

ale serca nie zachwycą,

Nie pójdę ja za dunaje,

szukać doli w obce kraje,

choćby mi gościniec złotem

wyścielono.

Co mi po tym?

Nasze miasto kocham szczerze.

W nim zostanę. Wierzysz?

Dzieci: - Wierzę! /podskok/

4. Taniec „Przyleciał Ptaszek z Łobzowa”

/taniec po kole, naśladowanie lotu ptaka/

Przyleciał ptaszek z ŁobzowaUsiadł na rynku Krakowa

Asa tada rasa x2Usiadł na rynku Krakowa

A na tym rynku w KrakowaDomy stanęły na głowie

Asa tada rasa x2Domy stanęły na głowie

I zatańczyły raz, dwa, trzyA ptaszek siedzi i patrzy

Asa tada rasa x2A ptaszek siedzi i patrzy

A kiedy już się napatrzyłTo sam zatańczył raz, dwa, trzy

Asa tada rasa x2To sam zatańczył raz, dwa, trzy

/ustawiają się na linii do piosenki/

5. Piosenka „Babciu, dziadku”

Nauczyciel:

W tym mieście mieszka babunia,

która kocha swego dziadunia.

Wnuczęcia ich odwiedzają

i tak im śpiewają….

Piosenka na melodię „Panie Janie”:

Babciu, dziadku x2

Żyj sto lat ...