Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Lubomino, 16.12.2021 r.
SCENARIUSZ LEKCJI MATEMATYKI W KLASIE 7
Nauczyciel: Agnieszka Koźlik
TEMAT: Czworokąty.
CELE LEKCJI:- uczeń rozpoznaje podstawowe czworokąty: kwadrat, prostokąt, romb, równoległobok, trapez- umie do podanych własności dopasować nazwę czworokąta- klasyfikuje czworokąty- zna podstawowe własności boków, kątów, przekątnych czworokątów- uczeń stosuje poznane wiadomości w praktyce
FORMY I METODY PRACY:- praca z cała klasą- praca w grupach – metodą jigsaw- praca indywidualna
ŚRODKI DYDAKTYCZNE:- podręcznik „Matematyka z plusem” do klasy 7
- tablica multimedialna – ćwiczenie w aplikacji Wordwall
PRZEBIEG LEKCJI:
I. CZYNNOŚCI ORGANIZACYJNE:- sprawdzenie obecności- podanie tematu lekcji - podanie celu lekcji.
II. PRACA W GRUPACH – METODA JIGSAW
Dzielę klasę na 4 grupy: pierwsza grupa zajmuje się wyszukaniem własności kwadratu i prostokąta, grupa druga – rombu, trzecia – równoległoboku, a czwarta grupa – trapezu. Uczniowie na podstawie zgromadzonych informacji uzupełniają kartę pracy dotyczącą własności czworokątów.Następnie tworzymy nowe grupy tak, aby w każdej z nich była jedna osoba ze „starej” grupy.
W nowych grupach uczniowie przedstawiają to, czego nauczyli się na początku.
W efekcie wszyscy powinni znać własności wszystkich czworokątów.
III. PODSUMOWANIE:
Ćwiczenie w aplikacji Wordwall https://wordwall.net/pl/resource/2393090/matematyka/w%c5%82asno%c5%9bci-czworok%c4%85t%c3%b3w
Agnieszka Koźlik