Dodaj publikację
Autor
Paulina Loranc
Data publikacji
2023-03-12
Średnia ocena
0,00
Pobrań
29

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

W dzisiejszych czasach, gdzie bardzo szeroki jest zakres medii społecznościowych, poprzez wrzucanie zdjęć, filmików, nie zdajmy sobie sprawy, że zaniedbujemy przez to prawidłowe relacje między ludźmi a tym bardziej zaniedbujemy naszą przyjaźń drugą osobą.
 Pobierz (docx, 18,8 KB)

Podgląd treści

SCENARIUSZ ZAJĘĆ

Temat zajęć: Przyjaźń- czy wiemy na czym ona polega?

Prowadząca: mgr Paulina Loranc

Cele ogólne:

-integracja grupy

-rozwijanie kompetencji związanych z budowaniem relacji

-kształtowanie umiejętności konstruktywnego słuchania i mówienia

Cele operacyjne:

Uczeń:

-wie co to jest przyjaźń

-potrafi odróżnić przyjaźń od znajomości

Metody:

· obserwacja

· burza mózgów

-dyskusja

Forma pracy: indywidualna, grupowa

Środki dydaktyczne:

· kartki, mazaki, długopisy

Przebieg zajęć:

Nauczyciel wita dzieci i wprowadza do dzisiejszego tematu zajęć wyjaśniając co to jest relacja międzyludzka.

Relacje międzyludzkie, to sposób kontaktu, wyrażania i porozumiewania się z innymi osobami. Dotyczy zarówno bliższych relacji rodzinnych, partnerskich, przyjacielskich, ale także tych dalszych: znajomości czy relacji zawodowych.- źródło psychologia.edu.pl

Mapa myśli co to jest przyjaźń

Na kartce uczniowie wraz z nauczycielem tworzą mapę myśli dotycząca przyjaźni i jednocześnie starając się odpowiedzieć na pytania:

Pomocne pytania:

Jakie są główne cechy dobrej przyjaźni?

Jak odróżnić znajomość od przyjaźni?

Czego powinniśmy móc spodziewać się w przyjaźni?

Po czym poznać, że przyjaźń przeżywa kryzys?

Jak długo rozwija się znajomość, by stała się przyjaźnią?

Co może zagrażać przyjaźni?

Jakie zachowania mogą świadczyć o tym, że to jednak nie jest przyjaźń?

Historia przyjacielska- nauczyciel czyta pewną historię dotyczącą przyjaźni, a uczniowie starają się potem odpowiedzieć na pytania do tekstu.

Przyjacielskie historie. Przeczytaj opisaną poniżej historię dwójki przyjaciół. Zastanów się, na czym opierała się ich relacja i jak oni sami ją postrzegali. Co mogło sprawić, że ich losy potoczyły się właśnie tak, a nie inaczej? Spróbuj odpowiedzieć na zadane pytania. Romek i Tomek Tomka wszyscy zwali Atomkiem. Wiele razy słyszeli z Romkiem żartobliwe pytanie, gdzie jest ich Tytus. Komiksowe trio widocznie mocno się z nimi kojarzyło, mimo że byli duetem. Lubili razem włóczyć się po mieście, grać na konsoli. Nawet wieczory spędzone na pilnowaniu młodszej siostry Romka dawały im sporo frajdy. Pokazywali jej różne, nie zawsze przeznaczone dla kilkulatków, gry i potem rozprawiali o nich do późnej nocy. Atomek wolał spędzać czas u przyjaciela, niż u siebie. Rzadko zapraszał Romka, właściwie tylko wtedy, kiedy wiedział, że przyjaciel będzie musiał odmówić. Głęboko skrywana tajemnica nieprędko wyszła na jaw. Dopiero, gdy przyjaciele przypadkiem wpadli na mieście na mamę Tomka nie dało się już więcej ukrywać prawdy. Pijana, bełkocząca kobieta zachwiała się na ich widok. Tomek przeprosił kumpla i poprowadził matkę do domu. Romek był w szoku. Nigdy nie widział własnych rodziców w takim stanie. Nie wiedział, co zrobić. Mijały tygodnie, a temat wciąż nie został poruszony. Tomek udawał, że wszystko jest w ...