Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Nauczyciel:
Klasa: 6
Szkoła:
TEMAT LEKCJI: Ułamki zwykłe i dziesiętne - ćwiczenia.
TYP LEKCJI: Utrwalająca.
Cele ogólne:
doskonalenie sprawności rachunkowej
rozwijanie zdolności czytania ze zrozumieniem
wykorzystanie i tworzenie informacji
rozwiązywanie problemów
Cele szczegółowe:
Uczeń zna:
- algorytmy działań pisemnych;
- zamianę ułamka zwykłego na dziesiętny i odwrotnie
- kolejność wykonywania działań
- proste działania na ułamkach
- zasady pracy w grupie.
Uczeń umie:
- stosować działania na ułamkach do rozwiązywania zadań tekstowych
- obliczać ułamki
- poszukiwać i weryfikować propozycje rozwiązań oraz krytycznie oceniać własne pomysły.
Metoda nauczania:
dyskusja
pogadanka
ćwiczeniowa
praktyczna
Forma pracy:
praca z całą klasą
praca indywidualna
Środki dydaktyczne:
tablica interaktywna
karty pracy (zał.1)
zeszyt przedmiotowy, ćwiczenia
tablica interaktywna
PRZEBIEG LEKCJI:
CZĘŚĆ WSTĘPNA LEKCJI:
Sprawdzenie obecności
Sprawdzenie zadania domowego w ćwiczeniach.
Nauczyciel zadaje pytania dotyczące pracy domowej
Które zadania sprawiły Wam trudność?
N-l wyświetla na tablicy prace domową następnie uczniowie wymieniają się ćwiczeniami i sprawdzają zadanie.
Przedstawienie celów lekcji.
Nauczyciel tłumaczy uczniom, że na początku lekcji będą wspólnie powtarzali podstawowe wiadomości o ułamkach(zamianę ułamków, potrzebę ich zamieniania oraz kolejność działań na nich). Następnie będą rozwiązywali zadania na tablicy interaktywnej i zadania tekstowe z kartek.
Cel lekcji dla ucznia: Będę utrwalał podstawowe wiadomości o ułamkach zwykłych
i dziesiętnych.
Zapisanie tematu lekcji : Ułamki zwykłe i dziesiętne - ćwiczenia.
CZĘŚĆ WŁAŚCIWA LEKCJI
Przebieg lekcji
Uwagi
1. Przypomnienie podstawowych wiadomości o ułamkach.
- pogadanka
* ½ to …. ¾ to………. ćwierć to……
*kiedy sprowadzamy do wspólnego mianownika?
*kiedy zamieniamy na ułamek niewłaściwy?
*podaj przykład liczby mieszanej?
*kolejność działań:1)nawiasy/potęgi 2)dodawanie i odejmowanie 3)mnożenie i dzielenie
-tablica interaktywna
*dopasowanie w pary https://learningapps.org/1518599
https://learningapps.org/9462968
https://learningapps.org/762726
https://learningapps.org/352533
* rozwiązywanie z kolejnością działań
https://learningapps.org/4811758
2. Zadania wyświetlane i rozwiązywane na tablicy interaktywnej (zał. 1)
Zadanie 1 Mały Jaś idzie drogą i co 10 kroków rzuca na ziemię mały kamyk. Ma on 523 kamyki, a jego krok mierzy 0,5 m. Jaką odległość przejdzie Jaś do wyrzucenia ostatniego kamyka ?
Rozwiązanie:
0,5m*10 = 5m- co tyle metrów rzuca kamyk523*5m=2615m=2,615kmodp. Jaś przejdzie 2km i 615 m
Zadanie 2 Ola ma kg śliwek ,a jej mama kupiła o kg więcej śliwek niż ma Ola i dala je córce.Oblicz ile razem kg śliwek ma Ola?
Rozwiązanie:
2/3+2/3+1/2=4/3+1/2=11/6=1i 5/6
Odp. Ola ma razem 1 i 5/6 kg śliwek
Zadanie 3 Domino – załącznik nr 2 ...