Dodaj publikację
Autor
Anna Padewska-Berger
Data publikacji
2023-05-03
Średnia ocena
0,00
Pobrań
25

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Konspekt lekcji łączącej matematykę i j. polski z wykorzystaniem gry literowej Scrabble.
 Pobierz (docx, 19,8 KB)

Podgląd treści

Scenariusz lekcji otwartej z matematyki w kl. 7

Prowadzący:

Data zajęć: 27.04.2023

Temat: Sprawnie myślę, szybko liczę – dzięki scrabblom to wyćwiczę

Podstawa programowa:

Uczeń:

- wykonuje nieskomplikowane obliczenia w pamięci 

- rozpoznaje i nazywa figury geometryczne

- używa języka matematycznego

- tworzy strategię rozwiązania problemu wymagającego umiejętności łączenia wiedzy z różnych działów matematyki

- odczytuje i interpretuje dane przedstawione w tabelach

Cele operacyjne:

Uczeń :

potrafi sprawnie dodawać i mnożyć w pamięci,

nabywa sprawność rachunkową

analizuje i uzupełnia tabelę z danymi

myśli analitycznie i syntetycznie

zna i definiuje pojęcia matematyczne

rozpoznaje i nazywa figury geometryczne

stosuje poznane zasady gry dydaktycznej

Cele wychowawcze:

Uczeń:

rozwija aktywną postawę,

umie pracować w parach (grupach), uczciwie rywalizować i współdziałać,

potrafi dokonywać samooceny

Metody:

słowna - pogadanka

gra dydaktyczna

praktyczna - ćwiczenia

Formy: praca jednolita w parach oraz grupach i indywidualna jednolita

Pomoce dydaktyczne: prezentacja multimedialna, karty pracy, karty do samooceny, płytki z literami i plansze do gry Scrabble

Organizacja lekcji:

Omówienie materiałów, które są na ławkach (plansze, zestaw płytek, karta pracy, zestaw liter, Karta samooceny - każdy z tyłu kartki wpisuje swój numer w dzienniku i w trakcie lekcji będzie zdobywał punkty za aktywność bądź dobre wykonywanie zadań poprzez skreślanie literek).

Podanie i wyjaśnienie tematu lekcji.

Przypomnienie na czym polega gra Scrabble – omówienie zasad układania wyrazów z liter na planszy.

Karta pracy w parach (nr 1) – określanie czy dane słowo jest dozwolone podczas gry w Scrabble. Omówienie i sprawdzenie pracy za pomocą prezentacji.

Układanie logogryfu matematycznego (pojęcia z dziedziny matematyki) z płytek literowych Scrabble – hasło: SUMA. Sprawdzenie pracy – odgadywanie haseł (pojęć matematycznych) definiowanych przez uczniów.

Przypomnienie zasad zliczania punktów w grze Scrabble. Ćwiczenie liczenia w pamięci.

Wykonanie zadania (karta pracy nr 2) – zliczanie punktów za 5 ruchów w grze przedstawionych na planszy Scrabble. Uzupełnienie tabelki. Omówienie i sprawdzenie zadania za pomocą prezentacji.

Układanie nazw figur geometrycznych poprzez anagramowanie – praca w parach (karta pracy nr 3). Sprawdzenie pracy za pomocą prezentacji multimedialnej

Podsumowanie lekcji – zachęta do gry w Scrabble. Zebranie kart samooceny.

KARTA PRACY NR 1

IMIĘ

DOZWOLONE CZY NIE (TAK/NIE )

IMIĘ

DOZWOLONE CZY NIE (TAK/NIE )

BAŚKA

WOJTEK

GOŚKA

JASIEK

KRYŚKA

MICHAŁ

JOLKA

FILIP

KAJA

MAREK

MAGDA

WITEK

MACIEK

JÓZEK

KAŚKA

RAZEM PUNKTY

KARTA PRACY NR 2

SZYFR

SŁOWO

PUNKTY

DRATWKA

OKOŁ

TPĄROSTOK

IOKĄTŚCSZE

WIELOTKĄ

PAZTRE

BROM

KĄTRÓJT

GORNÓWELOBŁOK

GORKĄ

KARTA SAMOOCENY

- Zakreślamy kolejne pola z literami (za każdą dobrą odpowiedź ustną lub na karcie pracy czy zadaniu 1 literka)

A

A

A

A

A

A

A

A

A

ą ...