Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Scenariusz lekcji otwartej z matematyki w kl. 7
Prowadzący:
Data zajęć: 27.04.2023
Temat: Sprawnie myślę, szybko liczę – dzięki scrabblom to wyćwiczę
Podstawa programowa:
Uczeń:
- wykonuje nieskomplikowane obliczenia w pamięci
- rozpoznaje i nazywa figury geometryczne
- używa języka matematycznego
- tworzy strategię rozwiązania problemu wymagającego umiejętności łączenia wiedzy z różnych działów matematyki
- odczytuje i interpretuje dane przedstawione w tabelach
Cele operacyjne:
Uczeń :
potrafi sprawnie dodawać i mnożyć w pamięci,
nabywa sprawność rachunkową
analizuje i uzupełnia tabelę z danymi
myśli analitycznie i syntetycznie
zna i definiuje pojęcia matematyczne
rozpoznaje i nazywa figury geometryczne
stosuje poznane zasady gry dydaktycznej
Cele wychowawcze:
Uczeń:
rozwija aktywną postawę,
umie pracować w parach (grupach), uczciwie rywalizować i współdziałać,
potrafi dokonywać samooceny
Metody:
słowna - pogadanka
gra dydaktyczna
praktyczna - ćwiczenia
Formy: praca jednolita w parach oraz grupach i indywidualna jednolita
Pomoce dydaktyczne: prezentacja multimedialna, karty pracy, karty do samooceny, płytki z literami i plansze do gry Scrabble
Organizacja lekcji:
Omówienie materiałów, które są na ławkach (plansze, zestaw płytek, karta pracy, zestaw liter, Karta samooceny - każdy z tyłu kartki wpisuje swój numer w dzienniku i w trakcie lekcji będzie zdobywał punkty za aktywność bądź dobre wykonywanie zadań poprzez skreślanie literek).
Podanie i wyjaśnienie tematu lekcji.
Przypomnienie na czym polega gra Scrabble – omówienie zasad układania wyrazów z liter na planszy.
Karta pracy w parach (nr 1) – określanie czy dane słowo jest dozwolone podczas gry w Scrabble. Omówienie i sprawdzenie pracy za pomocą prezentacji.
Układanie logogryfu matematycznego (pojęcia z dziedziny matematyki) z płytek literowych Scrabble – hasło: SUMA. Sprawdzenie pracy – odgadywanie haseł (pojęć matematycznych) definiowanych przez uczniów.
Przypomnienie zasad zliczania punktów w grze Scrabble. Ćwiczenie liczenia w pamięci.
Wykonanie zadania (karta pracy nr 2) – zliczanie punktów za 5 ruchów w grze przedstawionych na planszy Scrabble. Uzupełnienie tabelki. Omówienie i sprawdzenie zadania za pomocą prezentacji.
Układanie nazw figur geometrycznych poprzez anagramowanie – praca w parach (karta pracy nr 3). Sprawdzenie pracy za pomocą prezentacji multimedialnej
Podsumowanie lekcji – zachęta do gry w Scrabble. Zebranie kart samooceny.
KARTA PRACY NR 1
IMIĘ
DOZWOLONE CZY NIE (TAK/NIE )
IMIĘ
DOZWOLONE CZY NIE (TAK/NIE )
BAŚKA
WOJTEK
GOŚKA
JASIEK
KRYŚKA
MICHAŁ
JOLKA
FILIP
KAJA
MAREK
MAGDA
WITEK
MACIEK
JÓZEK
KAŚKA
RAZEM PUNKTY
KARTA PRACY NR 2
SZYFR
SŁOWO
PUNKTY
DRATWKA
OKOŁ
TPĄROSTOK
IOKĄTŚCSZE
WIELOTKĄ
PAZTRE
BROM
KĄTRÓJT
GORNÓWELOBŁOK
GORKĄ
KARTA SAMOOCENY
- Zakreślamy kolejne pola z literami (za każdą dobrą odpowiedź ustną lub na karcie pracy czy zadaniu 1 literka)
A
A
A
A
A
A
A
A
A
ą ...