Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI MATEMATYKI
Prowadzący: Justyna Pruchnicka
Data: 10.12.2020r.
Klasa: VI
Czas trwania: 45 minut
Temat: Droga, prędkość, czas.
Cele lekcji.
Cel główny: uczeń potrafi samodzielnie rozwiązać zadnie osadzone w kontekście praktycznym dotyczące drogi, prędkości i czasu.
I Cele poznawcze:
ogólne:
kształtowanie umiejętności argumentowania,
kształtowanie umiejętności prowadzenia dialogu,
kształtowanie umiejętności logicznego myślenia.
specyficzne:
kształtowanie umiejętności posługiwania się definicją oraz wzorem,
kształtowanie umiejętności posługiwania się językiem matematycznym,
umiejętność podawania i uogólniania przykładów,
szczegółowe:
ustalanie drogi na podstawie prędkości i czasu
wyznaczanie prędkości na podstawie drogi i czasu
zamiana jednostek prędkości
wyznaczanie czasu na podstawie prędkości i drogi
II Cele wychowawcze:
pracuje aktywnie, wytrwale i systematycznie, pokonuje trudności;
starannie zapisuje informacje, jasno wyraża swoje myśli;
jest zdyscyplinowany, pilnuje ładu, porządku, dokładności;
planuje swoją pracę, jest odpowiedzialny za jej wynik, potrafi pracować samodzielnie, ale również współpracować w zespole.
kulturalne uczestnictwo w lekcji zdalnej
Metody nauczania:
pogadanka,
ćwiczenia praktyczne,
elementy nauczania problemowego.
Formy pracy:
indywidualna,
zbiorowa.
Środki dydaktyczne:
E-podręcznik
Karta pracy w OneNote
Teams
Forma zajęć:
Wideokonferencja w Teams)
Literatura:
„Matematyka z plusem 6”. Klasa VI. Podręcznik dla klasy szóstej szkoły podstawowej. Praca zbiorowa pod redakcją Małgorzaty Dobrowolskiej
Etapy lekcji
Czynności nauczyciela
Część wstępna
I (2min.)
Powitanie uczniów
Sprawdzenie listy obecności
Zapisanie tematu lekcji
II (5min.)
Nauczyciel pyta uczniów, czy były problemy z zadaniem domowym. W razie potrzeby objaśnia konkretne przykłady.
Wyznacza uczniów, którzy po lekcji mają przesłać zdjęcie zadania domowego.
III (35min.)
Nauczyciel przypomina, krótko o czym była mowa na poprzednich lekcjach i przedstawia uczniom plan działania na dzisiejszej lekcji.
Prosi uczniów o rozwiązanie następujących zadań
Zad. 1a,b str.118 (podręcznik)
Zad.2ab str.118
Zad. 9 str.120
Ćw.2 str. 52 (w razie potrzeby nauczyciel pomaga uczniom zauważyć zależność pomiędzy prędkościami, a czasem w którym policjant dogoni złodzieja)
Ćw.4 str. 53
Podsumowanie
IV(3min.)
Nauczyciel wraz z uczniami podsumowują dzisiejszą lekcję.
Podają przykłady, kiedy można wykorzystać wiedzę zdobytą na dzisiejszej lekcji.
-orientacyjne szacowanie czasu, jakiego potrzebujemy na pokonanie danej odległości (wizyta u lekarza- o której godzinie musimy wyjechać; rozkład jazdy autobusów, samolotów itd.)
-w urządzeniach tj. echosonda-mierzenie głębokości morza, radar-kontrola prędkości kierowców
-w kosmosie
Nauczyciel ocenia aktywność uczniów na lekcji i podaje zadanie domowe
Zad. 1c, 2c str.118
Zad.4 str.119
Ćw.1 str.52