Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI
(wideokonferencja – nauczanie zdalne)
TEMAT: Podzielność przez 9 i przez 3.
1. Powiązanie z wcześniejszą wiedzą:
Podzielność przez 10, przez 5 i przez 2.
2. Cel ogólny lekcji:
Będziecie potrafili sprawdzić, czy dana liczba jest podzielna przez 9 i przez 3.
2. Kryteria sukcesu ( Nacobezu ):
- poprawnie będziesz wymieniał cechy podzielności przez 9 i przez 3,
- poprawnie będziesz rozpoznawał liczby podzielne przez 9 i przez 3,
- poprawnie będziesz wskazywał liczby podzielne przez 9 i przez 3,
- poprawnie będziesz mnożył i dzielił liczbę naturalną przez liczbę naturalną,
- poprawnie będziesz obliczał sumę cyfr podanej liczby.
Cel ogólny lekcji i kryteria sukcesu (załącznik).
4. Metody i formy pracy: Pokaz, obserwacja, słowna (pogadanka), poszukująca
(pytania do uczniów), ćwiczeniowa (karta pracy), praca: zbiorowa, indywidualna.
5. Środki dydaktyczne: podręcznik, laptop, zeszyty, karta pracy, kolorowe kredki.
6. Czas zajęć: 30 minut – zajęcia zdalne.
7. Przebieg lekcji:
CZĘŚĆ WSTĘPNA:
wideokonferencji
Sprawdzenie obecności – na podstawie osób uczestniczących w
Sprawdzenie pracy domowej - prace domowe uczniów sprawdzone na poczcie
Pokazanie w trakcie wideokonferencji poprzez udostępnienie uczniom tematu
lekcji: Podzielność przez 9 i przez 3.
Pokazanie celu lekcji – wysłany dla uczniów załącznik wraz z kryteriami
Pokazanie kryteriów sukcesu
Nawiązanie do wiedzy zdobytej na lekcjach poprzednich – przypomnienie
gmail
sukcesu
wiadomości:
Pytania do uczniów: Wymień cechy podzielności liczb:10, 5 i 2.
CZĘŚĆ GŁÓWNA:
1. Wyjaśnienie uczniom tematu lekcji – na podstawie podręcznika z matematyki:
Cechy podzielności przez 9 i przez 3.
2. Zapisanie przez uczniów w zeszycie dwóch regułek: Liczba jest podzielna
przez 9, gdy suma jej cyfr jest podzielna przez 9. Liczba jest podzielna przez 3,
gdy suma jej cyfr jest podzielna przez 3.
3. Praca z uczniami – karta pracy wysłane dla uczniów (załącznik) –
rozwiązywanie zadań: 1, 4, 6, 7.
CZĘŚĆ KOŃCOWA:
1. Pytania kluczowe
„Zdania podsumowujące”:
Teraz wiem już, że ….
Z dzisiejszej lekcji chcę zapamiętać…..
Wciąż mam problem z……
1. Praca domowa:
zeszyt ćwiczeń – ćw. 1, 2, 7 str.43-44
Dla uczniów chętnych na dodatkową ocenę: Dla dociekliwych – str. 45 – zeszyt
ćwiczeń.