Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
KONSPEKT LEKCJI MATEMATYKI W KLASIE V
TEMAT: Procent jako ułamek.
1. Powiązanie z wcześniejszą wiedzą
Uczniowie znają pojęcia: ułamek zwykły i ułamek dziesiętny.
2. Cel ogólny lekcji:
Będziecie potrafili zapisywać ułamek w postaci procentu i odwrotnie.
3. Kryteria sukcesu ( Nacobezu ):
- wyjaśnisz pojęcie procentu,
- zrozumiesz potrzebę stosowania procentów w życiu codziennym,
- wskażesz przykłady zastosowań procentów w życiu codziennym,
- poprawnie zamienisz procenty na ułamki,
- poprawnie zapiszesz ułamki o mianowniku 100 w postaci procentów,
- poprawnie zamienisz ułamki na procenty,
- poprawnie określisz procentowo zacieniowane części figur.
4. Metody i formy pracy:
Pokaz, obserwacja, słowna (pogadanka), poszukująca (pytania do uczniów), ćwiczeniowa (rozwiązywanie zadań), praca:
zbiorowa, indywidualna, w parach, w grupach.
5. Środki dydaktyczne: podręcznik, laptop, projektor multimedialny, karty pracy, zeszyty.
6. Czas zajęć: 45 minut.
7. Przebieg lekcji:
CZĘŚĆ WSTĘPNA:
Sprawdzenie obecności
Sprawdzenie pracy domowej
Podanie tematu lekcji
Podanie celu lekcji
Podanie kryteriów sukcesu
Nawiązanie do wiedzy zdobytej na lekcjach poprzednich – przypomnienie wiadomości:
Co to jest? - ułamek zwykły i ułamek dziesiętny.
CZĘŚĆ GŁÓWNA:
życiu codziennym.
1. Wyjaśnić pojęcie procentu - pokaz na projektorze str 171, 172
2. Wyjaśnienie potrzeby stosowania procentów w życiu codziennym, wskazanie przykładów zastosowań procentów w
3. Pokaz na projektorze multimedialnym – Moje GWO (multipodręcznik str. 172) ćw A, B, E
4. Pokaz na projektorze – Moje GWO - wykonanie zad 1,2,5 str. 174 (podręcznik) – praca przy tablicy indywidualnie
5. Rozdanie zadań na kartkach – praca w parach
6. Rozdanie kartek -praca indywidualna i samoocena
CZĘŚĆ KOŃCOWA:
1. Pytania kluczowe
„Zdania podsumowujące”:
Teraz wiem już, że ….
Z dzisiejszej lekcji chcę zapamiętać…..
Wciąż mam problem z……
2. Praca domowa:
zeszyt ćwiczeń: ćw. 1, 3, 5 str. 75-76
oraz dla chętnych SUPER ZAGADKA – podręcznik str. 176