Dodaj publikację
Autor
Ewa Niezgoda
Data publikacji
2023-05-28
Średnia ocena
0,00
Pobrań
104

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Opinię sporządzono w związku z zaobserwowanymi trudnościami w zakresie rozwoju dziecka 5-letniego.
 Pobierz (docx, 16,8 KB)

Podgląd treści

Miejscowość, 04.10.2022

 

Opinia nauczyciela o dziecku

 

Imię i nazwisko dziecka: Zuzia

Data urodzenia: 21.12.2017 r.

Cel wydania opinii:

W związku z zaobserwowanymi trudnościami w zakresie rozwoju Zuzi zaproponowano rodzicom, aby skonsultowali się ze specjalistami z Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej w ……..  celem zdiagnozowania  dziecka.

Opinię opracowano na prośbę matki dziecka.

Zuzia uczęszcza do Przedszkola Miejskiego nr … w ……….. od września 2020. Obecnie chodzi do grupy pięciolatków. Dziewczynka jest zadbana, czysta, ubrania codziennie zmieniane, czasem są na nią zbyt duże. Do przedszkola przyprowadza ją najczęściej mama, a odbiera mama, tata lub dziadek. Zuzia wchodzi do sali przeważnie z uśmiechem, nie ma problemów z rozstaniem z rodzicami. Mama na bieżąco kontaktuje się z nauczycielem w sprawach związanych z dzieckiem.

Na podstawie danych przekazanych przez matkę dziewczynki wiadomo, że dziecko choruje od urodzenia na zespół Alagille’a. Obecnie jest pod stałą opieką Poradni Chorób Wątroby w Centrum Zdrowia Dziecka w …….. oraz lekarza kardiologa w …..

Dziewczynka jest niskiej i bardzo szczupłej postury, wzrostem odbiega od rówieśników „o głowę”. Zewnętrznym objawem jej choroby są drobne krostki na ciele, swędzenie skóry oraz wytrzeszcz oczu.

Chód dziewczynki jest podobny do „kaczego” – dziecko poruszając się, buja głową i całym tułowiem z lewej do prawej strony. Często chodzi z szeroko rozstawionymi kończynami. Zauważa się dużą sztywność kręgosłupa w odcinku lędźwiowym. Zuzia potrafi podskoczyć, lecz rzadko robi to obunóż, wchodzi na niewielkie przeszkody, wspina się na drabinki, huśta się, rzuca i kopie piłkę. Czasami potyka się podczas chodzenia czy biegania i upada. Dziewczynka ma również problem z koordynacją ruchową oraz z utrzymaniem równowagi, np. stojąc na jednej nodze lub chodząc po niewysokiej równoważni. Jej ruchy są często nieporadne i mało precyzyjne. Podczas improwizacji ruchowych lub zabaw tanecznych przeważnie wykonuje jeden stały ruch – bujanie się i poruszanie głową z boku na bok.

W przedszkolu Zuzia jest raczej spokojna, nie dokucza innym dzieciom, jest lubiana przez rówieśników. Z powodu swojego niskiego wzrostu sprawia wrażenie malutkiej dziewczynki, dlatego inne dzieci uwielbiają się nią opiekować, chętnie jej pomagają, często wyręczają w różnych czynnościach. Dziewczynka czasem to wykorzystuje i chętnie pozwala na takie „wyręczanie” innym dzieciom.

Rozwój poznawczy Zuzi jest odpowiedni do wieku. Dziewczynka rysuje koła i kwadraty, postać człowieka z 2-4 częściami ciała, rysunek zawiera elementy schematyczne. Jest zainteresowana twórczością plastyczną: chętnie rysuje, maluje. Łatwo zapamiętuje piosenki, śpiewa, reaguje ruchem na muzykę. Buduje wieżę z 8 - 10 klocków, trudność sprawia jej manipulowanie małymi przedmiotami. Dziewczynka nie potrafi ułożyć historyjki obrazkowej w prawidłowej kolejności ...