Dodaj publikację
Autor
Maria Pajor
Data publikacji
2024-01-05
Średnia ocena
0,00
Pobrań
77

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program zajęć wyrównawczych matematyka 2020-2021
 Pobierz (docx, 120,5 KB)

Podgląd treści

Przygotowała: Maria Pajor Szkoła Podstawowa im. gen. Józefa Gizy w WielogłowachPrzygotowała: Maria Pajor Szkoła Podstawowa im. gen. Józefa Gizy w Wielogłowach

Przygotowała: Maria Pajor Szkoła Podstawowa im. gen. Józefa Gizy w Wielogłowach

Przygotowała: Maria Pajor Szkoła Podstawowa im. gen. Józefa Gizy w Wielogłowach

Program powstał w oparciu o program nauczania matematyki dla drugiego etapu edukacyjnego „Matematyka z plusem„Program powstał w oparciu o program nauczania matematyki dla drugiego etapu edukacyjnego „Matematyka z plusem„PROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z MATEMATYKI DLA UCZNIÓW KLAS IV-VIII szkoły podstawowej PROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z MATEMATYKI DLA UCZNIÓW KLAS IV-VIII szkoły podstawowej

Program powstał w oparciu o program nauczania matematyki dla drugiego etapu edukacyjnego „Matematyka z plusem„

Program powstał w oparciu o program nauczania matematyki dla drugiego etapu edukacyjnego „Matematyka z plusem„

PROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z MATEMATYKI DLA UCZNIÓW KLAS IV-VIII szkoły podstawowej

PROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z MATEMATYKI DLA UCZNIÓW KLAS IV-VIII szkoły podstawowej

SPIS TREŚCI

I. WSTĘP 2

II. ZAŁOŻENIA PROGRAMU 2

III. CELE PROGRAMU 3

CELE OGÓLNE 3

CELE SZCZEGÓŁOWE 3

CELE WYCHOWAWCZE 3

IV. METODY I FORMY PRACY: 4

METODY: 4

FORMY: 4

V. ŚRODKI DYDAKTYCZNE: 4

VI. TREŚCI NAUCZANIA 5

TREŚCI NAUCZANIA DLA KLAS IV-VI 5

TREŚCI NAUCZANIA DLA KLAS VII-VIII 7

VII. UWAGI O REALIZACJI PROGRAMU: 8

VIII. NABYTE UMIEJĘTNOŚCI 8

IX. EWALUACJA PROGRAMU: 10

X. BIBLIOGRAFIA 10

I. WSTĘP

Matematyka jest nierozerwalnie związana z każdą dziedziną życia. Potrzebna jest każdemu. Spotykamy się z nią częściej, niż wielu z nas się wydaje. Jednocześnie jest przedmiotem trudnym do uczenia się i trudnym do nauczenia. Ten program został opracowany i napisany z myślą o uczniach, dla których matematyka jest przedmiotem, którego nie bójmy się tego powiedzieć „nie lubią”, który budzi w nich niepokój, a co za tym idzie wiążącym się z niechęcią i obawami.

Uczniowie, którzy mający problemy z matematyki mają ogromną niechęć i bardzo szybko się poddają, gdy napotykają na trudności. Tracą wiarę we własne możliwości, a co za tym idzie, przestają się uczyć. Formą pomocy uczniom z trudnościami w uczeniu się matematyki mogą być zajęcia wyrównawcze, opierające się na nauce poprzez zabawę, indywidualnym kontakcie z uczniem. Zajęcia mają na celu ukazanie uczniom, którzy maja trudność z opanowaniem wiadomości i umiejętności matematycznych, że matematyka nie musi być straszna i każdy może się jej nauczyć.

Program jest spójny z podstawą programową i programem nauczania matematyki w szkole podstawowej „Matematyka z plusem”. Zawiera treści z poziomu koniecznego i podstawowego. Wymagania te pozwolą uczniom na rozwiązanie ...