Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Przygotowała: Maria Pajor Szkoła Podstawowa im. gen. Józefa Gizy w WielogłowachPrzygotowała: Maria Pajor Szkoła Podstawowa im. gen. Józefa Gizy w Wielogłowach
Przygotowała: Maria Pajor Szkoła Podstawowa im. gen. Józefa Gizy w Wielogłowach
Przygotowała: Maria Pajor Szkoła Podstawowa im. gen. Józefa Gizy w Wielogłowach
Program powstał w oparciu o program nauczania matematyki dla drugiego etapu edukacyjnego „Matematyka z plusem„Program powstał w oparciu o program nauczania matematyki dla drugiego etapu edukacyjnego „Matematyka z plusem„PROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z MATEMATYKI DLA UCZNIÓW KLAS IV-VIII szkoły podstawowej PROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z MATEMATYKI DLA UCZNIÓW KLAS IV-VIII szkoły podstawowej
Program powstał w oparciu o program nauczania matematyki dla drugiego etapu edukacyjnego „Matematyka z plusem„
Program powstał w oparciu o program nauczania matematyki dla drugiego etapu edukacyjnego „Matematyka z plusem„
PROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z MATEMATYKI DLA UCZNIÓW KLAS IV-VIII szkoły podstawowej
PROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z MATEMATYKI DLA UCZNIÓW KLAS IV-VIII szkoły podstawowej
SPIS TREŚCI
I. WSTĘP 2
II. ZAŁOŻENIA PROGRAMU 2
III. CELE PROGRAMU 3
CELE OGÓLNE 3
CELE SZCZEGÓŁOWE 3
CELE WYCHOWAWCZE 3
IV. METODY I FORMY PRACY: 4
METODY: 4
FORMY: 4
V. ŚRODKI DYDAKTYCZNE: 4
VI. TREŚCI NAUCZANIA 5
TREŚCI NAUCZANIA DLA KLAS IV-VI 5
TREŚCI NAUCZANIA DLA KLAS VII-VIII 7
VII. UWAGI O REALIZACJI PROGRAMU: 8
VIII. NABYTE UMIEJĘTNOŚCI 8
IX. EWALUACJA PROGRAMU: 10
X. BIBLIOGRAFIA 10
I. WSTĘP
Matematyka jest nierozerwalnie związana z każdą dziedziną życia. Potrzebna jest każdemu. Spotykamy się z nią częściej, niż wielu z nas się wydaje. Jednocześnie jest przedmiotem trudnym do uczenia się i trudnym do nauczenia. Ten program został opracowany i napisany z myślą o uczniach, dla których matematyka jest przedmiotem, którego nie bójmy się tego powiedzieć „nie lubią”, który budzi w nich niepokój, a co za tym idzie wiążącym się z niechęcią i obawami.
Uczniowie, którzy mający problemy z matematyki mają ogromną niechęć i bardzo szybko się poddają, gdy napotykają na trudności. Tracą wiarę we własne możliwości, a co za tym idzie, przestają się uczyć. Formą pomocy uczniom z trudnościami w uczeniu się matematyki mogą być zajęcia wyrównawcze, opierające się na nauce poprzez zabawę, indywidualnym kontakcie z uczniem. Zajęcia mają na celu ukazanie uczniom, którzy maja trudność z opanowaniem wiadomości i umiejętności matematycznych, że matematyka nie musi być straszna i każdy może się jej nauczyć.
Program jest spójny z podstawą programową i programem nauczania matematyki w szkole podstawowej „Matematyka z plusem”. Zawiera treści z poziomu koniecznego i podstawowego. Wymagania te pozwolą uczniom na rozwiązanie ...