Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
SCENARIUSZ LEKCJI MATEMATYKI W KLASIE IV
Temat: Kolejność wykonywania działań.
Cele ogólne:
- zapoznanie się i stosowanie zasady kolejności wykonywania działań
Cele operacyjne:
Uczeń:
- zna kolejność wykonywania działań w wyrażeniach arytmetycznych
- stosuje zasady dotyczące kolejności wykonywania działań
- zna pojęcia: suma, różnica, iloczyn, iloraz.
- kształtowanie logicznego myślenia
Metody pracy: pogadanka, pokaz, ćwiczenia
Formy pracy: praca z całą grupą i indywidualna
Pomoce dydaktyczne:
- multibook (multimedialny podręcznik Matematyka klasa 4)
- tablica interaktywna
- karty pracy
- matzoo.pl
- zeszyt
Przebieg lekcji:
1. Część wstępna:
- Sprawdzenie listy obecności.
- Zapisanie tematu lekcji.
- Wprowadzenie do tematu lekcji, objaśnienie jego celu.
1. Część właściwa:
- Nauczyciel wprowadza uczniów krótką pogadanką w zapoznanie się regułami dotyczącymi
kolejności wykonywania działań w obliczeniach matematycznych.
- Nauczyciel przedstawia na tablicy kilka prostych przykładów stosując kolejność obliczeń
(zadania z multibooka)
- Uczniowie zapisują zasady kolejności wykonywania działań do zeszytu
- Uczniowie rozwiązują zadania na karcie pracy (załącznik 1).Nauczyciel nadzoruje pracę dzieci, udzielając
w razie potrzeby pomocy.
- Ćwiczenia utrwalające interaktywne (www.matzoo.pl)
Wyświetlenie zadań na tablicy interaktywnej i wspólne rozwiązywanie. Nauczyciel zachęca
uczniów do udziału nagradzając aktywność plusami.
- Podsumowanie nowo poznanych wiadomości przez nauczyciela.
- Zakończenie lekcji.
Załącznik nr 1 - Karta pracy
Podkreśl działanie, które trzeba wykonać jako pierwsze i rozwiąż zadanie, wpisując wynik:
3+3∙3= 3∙2+10=
8∙2-7= 36:6+2=
5∙5-5= 11∙9 -11=
3∙(12-2)= 20:(125-105)=
Na wycieczce Zosia kupiła 5 pocztówek po 3 zł i tyle samo znaczków po 2 zł. Ile reszty Zosia otrzymała z 50 zł
Opracowała: I. Czerwińska -Duma