Dodaj publikację
Autor
Wiesława Olejniczak
Data publikacji
2008-01-30
Średnia ocena
0,00
Pobrań
135

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program zachęca do rozwijania u dzieci zamiłowań teatralnych oraz inspiruje do działań plastycznych.
 Pobierz (doc, 60,5 KB)

Podgląd treści


PROGRAM ZAJĘĆ KÓŁKA PLASTYCZNO-TEATRALNEGO „MAŁY TWÓRCA”
DLA KLAS I-III

Rok szkolny 2007/08

[pic]

OPRACOWAŁA I WDROŻYŁA

Wiesława Olejniczak

1. Cele zajęć kółka „Mały Twórca”

← Rozwijanie zdolności i umiejętności plastycznych;
← Uwrażliwianie na piękno, harmonię barw i kształtów;
← Rozwijanie wyobraźni plastycznej i przestrzennej;
← Prezentowanie własnej pomysłowości i oryginalności;
← Rozwijanie aktywności twórczej;
← Ćwiczenie pamięci poprzez naukę tekstów na pamięć;
← Rozwijanie własnej twórczej ekspresji literackiej;
← Uwrażliwienie na piękno ojczystego języka;
← Nabywanie swobody w prowadzeniu dialogów i odgrywaniu scenek;
← Poznanie pozawerbalnego sposobu komunikowania się (gesty, mimika, postawa ciała);
← Wyrabianie artystycznego gustu i smaku podczas tworzenia strojów i dekoracji do przygotowanych przedstawień;
← Rozwijanie pozytywnych emocji związanych z działalnością artystyczną;
← Wyrażanie własnych uczuć;
← Budowanie pozytywnego obrazu samego siebie;
← Rozwijanie umiejętności pracy zespołowej i współdziałania w grupie.

2. Metody pracy

← Podające, problemowe, praktyczne

3. Formy pracy:

← Indywidualna, grupowa, zespołowa

| | | | |
|ZADANIA |DZIAŁANIA – FORMY REALIZACJI |TERMIN REALIZACJI |OCZEKIWANE EFEKTY |
| | | | |
|Rozwijanie twórczego myślenia |Wykonywanie różnorodnych ćwiczeń oraz prowadzenie zabaw rozwijających |Cały rok |Dziecko doskonali oryginalność, płynność i giętkość |
| |twórcze myślenie. | |myślenia. |
| | | | |
|Inspirowanie do działań plastycznych |Poznanie i zastosowanie nowatorskich technik plastycznych z | |Wykonuje interesujące prace plastyczne; |
| |wykorzystaniem ciekawych materiałów plastycznych; | | |
| |Projektowanie upominków na różne okazje; | | |
| |Wykonywanie zaproszeń; | |Potrafi zrobić pomysłowe upominki; |
| |Tworzenie dekoracji do przedstawień; | |Umie wykonać zaproszenie; |
| | | |Potrafi zrobić dekorację odpowiadającą formie i treści |
| |Projektowanie i wykonywanie rekwizytów oraz kostiumów scenicznych dla | |przedstawienia; |
| |„aktorów”; |Cały rok |Wykonuje rekwizyty oraz stroje odpowiednio dobrane do |
| |Wykonywanie okazjonalnych ozdób ( świątecznych, walentynkowych, | |przedstawienia; |
| |urodzinowych). | |Umie wykonać ozdoby oraz udekorować nimi klasę i szkołę. |
| | | | |
|Rozwijanie zamiłowań teatralnych |Ćwiczenia dykcyjno – foniczne | |Doskonali narządy mowy, wyraźnie wymawia głoski, ćwiczy |
| | | |przygotowanie narządów mowy przed wygłaszaniem roli; |
| | | |Próbuje oddychać przeponą, umie regulować długość wydechu; |
| | |W ciągu roku |Umie odpowiednio interpretować tekst poprzez właściwą |
| | | |intonację wyrazów i zdań; |
| |Ćwiczenia oddechowe; | |Potrafi prawidłowo intonować swoje wypowiedzi oraz |
| | | |naśladować odgłosy pochodzące z otoczenia; |
| | | |Potrafi doskonale „wejść w rolę” i odtworzyć daną sytuację;|
| |Ćwiczenia kształtujące ustawienie głosu; | |Umie odpowiednio zinterpretować tekst; |
| | | |Potrafi z pamięci wygłosić wiersz, tekst inscenizacji lub |
| | | |przedstawienia; |
| |Ćwiczenia doskonalące słuch; | |Chętnie uczestniczy w próbach; |
| | | |Uczestniczy w prezentacjach krótkich form teatralnych dla |
| | | |uczniów naszej szkoły oraz rodziców; |
| | | |Chętnie występuje przed publicznością ; |
| |Drama – zabawy wprowadzające zagadnienia teatralne; | |Chętnie uczestniczy w przedstawieniach przygotowanych przez|
| |Wybór odpowiednich tekstów literackich; | |różnego rodzaju teatry; |
| |Nauka wierszy oraz wybranych kwestii inscenizacji na pamięć; | |Uczestniczy w różnych konkursach recytatorskich. |
| | | | |
| |Próby teatralne; | | |
| | | | |
| |Przygotowywanie inscenizacji i przedstawień: | | |
| | | | |
| | | | |
| |Występy przed publicznością; | | |
| | | | |
| |Uczestnictwo w spektaklach teatralnych. | | |
| | | | |
| | | | |
| |Udział w konkursach recytatorskich szkolnych i pozaszkolnych; | | |
| | | | |
|Zachęcanie do tworzenia swobodnych tekstów |Samodzielne pisanie twórczych ...