Dodaj publikację
Autor
Barbara Lenart-Mól
Data publikacji
2008-01-30
Średnia ocena
3,00
Pobrań
231

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Przedstawiam swój plan rozwoju zawodowego. Jestem nauczycielem - stażystą uczącym języka angielskiego w klasach I-IV szkoły podstawowej.
 Pobierz (doc, 47,0 KB)

Podgląd treści

PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO NAUCZYCIELA STAŻYSTY UBIEGAJĄCEGO SIĘ
O STOPIEŃ NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO

Imię i nazwisko nauczyciela odbywającego staż: Barbara Lenart-Mól
Nazwa i adres szkoły: Zespół Szkół w Bibicach
Bibice, ul. T. Kościuszki 56 A
32 – 087 Zielonki
woj. małopolskie
Opiekun stażu: mgr Beata Majewska
TERMINARZ:
Data rozpoczęcia stażu: 1.09.2007r.
Termin zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego: ................
Termin dokonania oceny dorobku zawodowego za okres stażu: ................
Termin złożenia wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego: ................
Termin posiedzenia Komisji Kwalifikacyjnej: ................
Termin nadania stopnia nauczyciela kontraktowego: ................
Data zakończenia stażu: ................
CEL GŁÓWNY: Uzyskanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego

POZNAWANIE ORGANIZACJI, ZADAŃ I ZASAD FUNKCJONOWANIA SZKOŁY
& 6.1.
|ZADANIA |FORMY REALIZACJI |TERMINY |DOWODY REALIZACJI |
|Zapoznanie się |Analiza aktów prawnych dotyczących |Wrzesień 2007 |Napisanie niniejszego planu rozwoju; rozpoczęcie |
|z procedurą awansu zawodowego |awansu zawodowego nauczycieli; | |stażu |
|nauczycieli |śledzenie informacji w internecie i| |z początkiem pracy |
|& 6.1.1. Dziennik Ustaw Nr 260 |prasie poświęconej oświacie. | |w szkole |
|Zapoznanie się |Prowadzenie dzienników lekcyjnych i|Wrzesień/ październik 2007 |Zapisy w dziennikach, konspekty |
|z zasadami funkcjonowania szkoły oraz |konspektów oraz zapoznanie się z: |oraz na bieżąco | |
|obowiązującą dokumentacją |-statutem szkoły | | |
| |-programem dydaktyczno-wychowawczym| | |
| | | | |
| |-wewnątrzszkolnym systemem | | |
| |oceniania | | |
| |Oraz wywiad z wychowawcami klas | | |
|Zapoznanie się |Udział w szkoleniu bhp, lektura |Przed lub w czasie stażu |Zaświadczenie |
|z podstawowymi zasadami bhp |obowiązujących | |o ukończeniu kursu bhp |
|w szkole |aktów prawnych | | |
|Obserwacja zajęć |Obecność na lekcjach innych |Na bieżąco |Arkusze obserwacji lekcji |
|u opiekuna stażu |nauczycieli, omówienie zajęć | | |
|i innych nauczycieli | | | |
|& 6.1.2 | | | |
|Hospitacje na własnych lekcjach, co |Prowadzenie zajęć |Na bieżąco |Arkusze obserwacji lekcji, własne wnioski i |
|najmniej raz w miesiącu |w obecności dyrekcji szkoły lub |  |refleksje, opinia osoby hospitującej na temat pracy |
|& 6.1.3. |opiekuna stażu i późniejsze ich | |dydaktycznej |
| |omówienie | | |
|Analiza i samoocena prowadzonych przez |Hospitacje i rozmowy |Na bieżąco |Dokumenty pohospitacyjne, arkusze obserwacji lekcji |
|siebie lekcji, obserwacje lekcji |pohospitacyjne, przeprowadzanie | |i ankiety |
| |ankiet wśród uczniów | | |
|Doskonalenie własnego warsztatu |Kursy metodyczne, szkolenia rady |Na bieżąco oraz |Zaświadczenia, certyfikaty, dyplomy, |
|pedagogicznego |pedagogicznej, seminaria i |w przeszłości |zaświadczenie |
|& 6.1.4. |warsztaty, lektura czasopism i | |z uczelni, wnioski |
|  |książek pedagogicznych, studia | |z lektur |
| |uzupełniające magisterskie | | |
| |kierunek: Pedagogika | | |
| |wychowawczo-opiekuńcza, aktywny | | |
| |udział we wszelkich dostępnych | | |
| |formach dokształcania. | | |
|Zdobywanie wiedzy |Studiowanie literatury |Na bieżąco |Wyniki |
|w zakresie potrzeb opiekuńczo |psychologicznej |  |we współpracy z uczniem |
|-wychowawczych ucznia oraz rozpoznanie |i pedagogicznej, |  | |
|jego środowiska | | | |
|& 6.1.2.3. |Rozmowy | | |
| |z wychowawcami, | | |
| | | | |
| |Współpraca | | |
| |z pedagogiem szkolnym i logopedą | | |
|Pomoc uczniom |Badanie |Na bieżąco |Wyniki w ...