Dodaj publikację
Autor
Marta Dąbkowska
Data publikacji
2008-01-30
Średnia ocena
0,00
Pobrań
146

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Raport z funkcjonowania programu naprawczego z matematyki. Analiza zdawalności matury z matematyki.
 Pobierz (doc, 38,5 KB)

Podgląd treści

RAPORT Z FUNKCJONOWANIA PROGRAMU NAPRAWCZEGO

I.                   Cele programu:

1)      Podniesienie efektów kształcenia z matematyki - większa zdawalność uczniów przystępujących do egzaminu maturalnego.
2)      Systematyczne utrwalanie nabytych wiadomości i umiejętności.
3)      Kształtowanie u uczniów umiejętności analizowania zadań maturalnych.
4)      Praca z uczniem deklarującym zdawanie matematyki na egzaminie maturalnym.
 
II.               Realizacja celów:

Ad. 1.
• Zdawalność matematyki na egzaminie maturalnym podniosła się o 52%.
W roku szkolnym 2004/2005 zdało 38% osób, które przystąpiły do egzaminu.
W roku szkolnym 2005/2006 zdało 90% maturzystów zdających matematykę.
• Zmieniono podręcznik w klasach I (podręcznik zawiera dużą liczbę zadań, których rozwiązanie pomoże sprostać wymaganiom egzaminacyjnym np po każdym dziale są zadania uzupełniające dające możliwość rozwiązywania różnorodnych zadań bez dodatkowego zakupu zbioru zadań)
• Udostępniano uczniom klas maturalnych arkusze egzaminacyjne do samodzielnego rozwiązywania i kontrolowano ich rozwiązanie.
• Szczegółowo zapoznano uczniów z opisem wymagań egzaminacyjnych (informator maturalny dostępny w bibliotece szkolnej , strony internetowe www.cke.edu.pl; www.oke.krakow.pl ).
 
Ad. 2.
•        Na lekcjach powtórzeniowych kończących poszczególne działy uwzględniano zadania analogiczne do zadań maturalnych.
•        Na zajęciach lekcyjnych rozwiązywano przykładowe zadania maturalne z aktualnie przerabianego materiału..
•        Uczniowie brali udział w konkursach matematycznych („Kangur”, „.Kwadratura koła”, „1 z 10”)
•        Zachęcano uczniów do samodzielnego rozwiązywania zadań problemowych.
 
Ad. 3.
•        Zorganizowano dodatkowe zajęcia dla uczniów klas maturalnych, na których były analizowane arkusze egzaminacyjne.
•        Udostępniano uczniom modele odpowiedzi do arkuszy maturalnych.
•        Zapoznawano uczniów ze schematami oceniania zadań maturalnych.
 
Ad. 4.
•        Dawano uczniom do samodzielnego rozwiązywania zadań z arkuszy egzaminacyjnych (od klasy I zgodnie z posiadanymi wiadomościami ucznia).
•        Indywidualnie omawiano błędy i nie rozwiązane zadania z arkuszy egzaminacyjnych na stałych cotygodniowych konsultacjach nauczycieli uczących matematyki.
•        Podano uczniom strony internetowe zawierające arkusze egzaminacyjne z matematyki. (np. www.cke.edu.pl; www.oke.waw.pl)
•        Udostępniano materiały związane z egzaminem maturalnym (książki z zestawami maturalnymi).
•         Poprawiła się frekwencja na zajęciach pozalekcyjnych przygotowujących do matury z matematyki.
 
III.       Uzyskany sukces:
Ad. 1.
-          Większa liczba uczniów zdała maturę z matematyki.
-          Uczniowie systematycznie uczęszczali na lekcje; uzupełniali braki w wiadomościach i umiejętnościach na konsultacjach nauczycieli.
-          Uczniowie korzystali z materiałów udostępnianych przez nauczycieli.
-          Uczniowie znali opis wymagań egzaminacyjnych.
Ad. 2.
-          Uczniowie (od klasy pierwszej) rozwiązują więcej zadań maturalnych na lekcjach matematyki.
-          Uczniowie liczniej biorą udział w konkursach i olimpiadach.
-          Uczniowie podejmują próby samodzielnego rozwiązania zadań problemowych.
Ad. 3.
-          Uczniowie analizują arkusze egzaminacyjne na dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych.
-          Uczniowie korygują swoje rozwiązania porównując je z modelami odpowiedzi. Poznają schematy oceniania zadań maturalnych.
Ad. 4.
-          Chętni uczniowie (od klasy pierwszej) podejmują próby poprawnego rozwiązywania ...