Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
RAPORT Z FUNKCJONOWANIA PROGRAMU NAPRAWCZEGO
I. Cele programu:
1) Podniesienie efektów kształcenia z matematyki - większa zdawalność uczniów przystępujących do egzaminu maturalnego.
2) Systematyczne utrwalanie nabytych wiadomości i umiejętności.
3) Kształtowanie u uczniów umiejętności analizowania zadań maturalnych.
4) Praca z uczniem deklarującym zdawanie matematyki na egzaminie maturalnym.
II. Realizacja celów:
Ad. 1.
• Zdawalność matematyki na egzaminie maturalnym podniosła się o 52%.
W roku szkolnym 2004/2005 zdało 38% osób, które przystąpiły do egzaminu.
W roku szkolnym 2005/2006 zdało 90% maturzystów zdających matematykę.
• Zmieniono podręcznik w klasach I (podręcznik zawiera dużą liczbę zadań, których rozwiązanie pomoże sprostać wymaganiom egzaminacyjnym np po każdym dziale są zadania uzupełniające dające możliwość rozwiązywania różnorodnych zadań bez dodatkowego zakupu zbioru zadań)
• Udostępniano uczniom klas maturalnych arkusze egzaminacyjne do samodzielnego rozwiązywania i kontrolowano ich rozwiązanie.
• Szczegółowo zapoznano uczniów z opisem wymagań egzaminacyjnych (informator maturalny dostępny w bibliotece szkolnej , strony internetowe www.cke.edu.pl; www.oke.krakow.pl ).
Ad. 2.
• Na lekcjach powtórzeniowych kończących poszczególne działy uwzględniano zadania analogiczne do zadań maturalnych.
• Na zajęciach lekcyjnych rozwiązywano przykładowe zadania maturalne z aktualnie przerabianego materiału..
• Uczniowie brali udział w konkursach matematycznych („Kangur”, „.Kwadratura koła”, „1 z 10”)
• Zachęcano uczniów do samodzielnego rozwiązywania zadań problemowych.
Ad. 3.
• Zorganizowano dodatkowe zajęcia dla uczniów klas maturalnych, na których były analizowane arkusze egzaminacyjne.
• Udostępniano uczniom modele odpowiedzi do arkuszy maturalnych.
• Zapoznawano uczniów ze schematami oceniania zadań maturalnych.
Ad. 4.
• Dawano uczniom do samodzielnego rozwiązywania zadań z arkuszy egzaminacyjnych (od klasy I zgodnie z posiadanymi wiadomościami ucznia).
• Indywidualnie omawiano błędy i nie rozwiązane zadania z arkuszy egzaminacyjnych na stałych cotygodniowych konsultacjach nauczycieli uczących matematyki.
• Podano uczniom strony internetowe zawierające arkusze egzaminacyjne z matematyki. (np. www.cke.edu.pl; www.oke.waw.pl)
• Udostępniano materiały związane z egzaminem maturalnym (książki z zestawami maturalnymi).
• Poprawiła się frekwencja na zajęciach pozalekcyjnych przygotowujących do matury z matematyki.
III. Uzyskany sukces:
Ad. 1.
- Większa liczba uczniów zdała maturę z matematyki.
- Uczniowie systematycznie uczęszczali na lekcje; uzupełniali braki w wiadomościach i umiejętnościach na konsultacjach nauczycieli.
- Uczniowie korzystali z materiałów udostępnianych przez nauczycieli.
- Uczniowie znali opis wymagań egzaminacyjnych.
Ad. 2.
- Uczniowie (od klasy pierwszej) rozwiązują więcej zadań maturalnych na lekcjach matematyki.
- Uczniowie liczniej biorą udział w konkursach i olimpiadach.
- Uczniowie podejmują próby samodzielnego rozwiązania zadań problemowych.
Ad. 3.
- Uczniowie analizują arkusze egzaminacyjne na dodatkowych zajęciach pozalekcyjnych.
- Uczniowie korygują swoje rozwiązania porównując je z modelami odpowiedzi. Poznają schematy oceniania zadań maturalnych.
Ad. 4.
- Chętni uczniowie (od klasy pierwszej) podejmują próby poprawnego rozwiązywania ...