Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Danilewicz
Data publikacji
2008-01-30
Średnia ocena
5,00
Pobrań
245

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan pracy wychowawczej w klasie IV szkoły podstawowej.
 Pobierz (doc, 117,5 KB)

Podgląd treści

PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ W KLASIE IV

NA ROK SZKOLNY 2007/2008.

| | | |
|TEMATY |Metody i środki |Realizacja celów |
|( CELE) |realizacji. |przez uczniów. |
|1. Zaczynamy nowy rok szkolny. |pogadanka, reprezentacja siebie. |Uczeń: |
|kultura dobrego zachowania się ucznia, |- Kalendarz głównych uroczystości |- rozumie dlaczego ważna jest kultura dobrego |
|poznanie tradycji szkoły i nabywanie |szkolnych. |zachowania, |
|umiejętności uczestniczenia w życiu szkoły. | | |
|2. Organizacja zespołu klasowego. |pogadanka z elementami dyskusji, |Uczeń: |
|opracowanie planu pracy wych. |wybór samorządu klasowego, |poznaje zasady dyskusji, |
|wybór samorządu klasowego, |- opracowanie planu pracy wychowawczej. |- wyraża chęć w uczestniczeniu w życiu szkoły. |
|określenie obowiązków samorządu klasowego oraz| | |
|obowiązków dyżurnego. | | |
|3. Bezpieczny marsz do szkoły. |rozmowa nauczająca, |Uczeń: |
|niebezpieczne miejsca podczas drogi ucznia do |ilustracje i artykuły prasowe |-wie, że każdy człowiek powinien dbać o własne |
|i ze szkoły, | |bezpieczeństwo na drogach oraz |
|różne niebezpieczne sytuacje na drogach, | |bezpieczeństwo innych. |
|jezdniach i ulicach. | | |
|Jak należy dbać o własne bezpieczeństwo? | | |
|4. Uczeń bierze czynny udział w procesiw |rozmowa, |Uczeń: |
|dydaktyczno – wychowawczym. |pogadanka z elementami dyskusji. |zna kryteria wystawiania ocen z zachowania. |
|Uczeń bierze udział w procesie oceniania. | | |
|5. Jestem członkiem społeczności uczniowskiej.|analiza Kodeksu Ucznia. |Uczeń: |
|Kodeks ucznia – prawa i obowiązki uczniowskie,| |zna i przestrzega prawa i obowiązki ucznia. |
|6. Zawody ludzi pracujących dla dobra dzieci. |Pogadanka, |Potrafi porozmawiać z dorosłą osobą i zebrać |
|rozmowy, wywiady z ludźmi pracującymi dla |Elementy wywiadu. |potrzebne informacje, |
|dobra dzieci, | |Dostrzega cechy ludzi i predyspozycje potrzebne|
|dlaczego ludzie wybierają takie zawody? | |do wykonywania określonego zawodu. |
|- rola nauczyciela wychowawcy. | | |
| | | |
| | | |
| | | |
| | | |
|7. Jak się odżywiam? |Rozmowa nauczająca, |Rozumie zależność zdrowia i kondycji fizycznej |
|Prawidłowe odżywianie się, |Analiza reklam, ulotek, plansz, |od jakości odżywiania się, |
|Estetyka, jakość i ilość spożywanych pokarmów,|Analiza danych zawartych na opakowaniach |Zna produkty szkodliwe dla zdrowia, |
|Zdrowa żywność. |różnych produktów. |Potrafi unikać podstawowych błędów |
| | |żywieniowych. |
|8. Historia i tradycje mojej szkoły. |Pokaz, |Zna symbole szkoły, |
|Postawa uczniów obec sztandaru, |Rozmowa nauczająca. |Rozumie znaczenie historii i tradycji |
|Historia szkoły, patron i kronika szkoły. | |społeczności szkolnej. |
|9. Moje miejsce w rodzinie. |Rozmowa nauczająca. |Zna swoje miejsce w rodzinie. |
|Czym jest rodzina dla każdego człowieka? | |Dostrzega rolę rodziny w życiu człowieka. |
|Moje obowiązki w rodzinie. | | |
|10. Praca zawodowa moich rodziców. |Pogadanka. |Dostrzega znaczenie pracy w życiu człowieka, |
|Co to jest praca? | |Rozumie potrzebę rozwijania własnych |
|Co to jest zawód? | |zainteresowań i umiejętności. |
|Specyfika zawodu moich rodziców. | | |
|11. Moje hobby. |Pokaz, |Rozumie pojęcie hobby. |
|Czym jest hobby? |Opowiadanie, |Rozumie, że hobby rozwija umiejętności i |
|Prezentacja zebranych kolekcji, |Wystawa, prezentacja. |zainteresowania ludzi. |
|Co ...