Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Danilewicz
Data publikacji
2008-01-30
Średnia ocena
0,00
Pobrań
112

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

BIEG PO ZDROWIE Projekt zrealizowany przez uczniów klas IV – VI szkoły podstawowej.
 Pobierz (doc, 41,0 KB)

Podgląd treści


BIEG PO ZDROWIE
Projekt zrealizowany przez uczniów klas IV – VI
Szkoły Podstawowej im. kpt. Józefa Kłopotowskiego w Jacowlanach
w ramach programu „Trzymaj Formę”.

W zajęciach wzięli udział chętni uczniowie klas IV – VI, którzy zaprezentowali wyniki swojej pracy rodzicom i rówieśnikom ze szkoły.
W ramach projektu dzieci realizowały następujące tematy:
Temat: Jak się odżywiasz?
I  Cele:
1. Kształtowanie umiejętności wykorzystywania różnych źródeł informacji
2. Uświadomienie wpływu sposobu odżywiania się na rozwój i funkcjonowanie organizmu
3. Zrozumienie znaczenia zdrowego odżywiania się
4. Poznanie konsekwencji niewłaściwego odżywiania się
5. Zrozumienie pojęcia „zdrowa żywność”
6. Doskonalenie umiejętności selekcji oraz prezentacji zdobytej wiedzy
7. Rozwijanie umiejętności pracy w grupie, podziału zadań, właściwej organizacji, sprawnego komunikowania się
8. Doskonalenie sztuki dyskusji i wspólnego podejmowania decyzji
9. Doskonalenie umiejętności planowania pracy
II Zadania do wykonania:
1. Poszukajcie informacji na temat zdrowego sposobu odżywiania się:
a. Doboru pokarmów
b. Ilości spożywanych składników
c. Składników odżywczych w pokarmach
d. Czasu spożywania pokarmów
2. Wyszukajcie wiadomości na temat znaczenia zdrowego sposobu odżywiania się na funkcjonowanie organizmu
3. Przedstawcie uzyskane informacje w formie plakatu pt., „Co to znaczy zdrowe odżywianie”
4. Przygotujcie prezentację produktów, które można zaliczyć do „zdrowej żywności”
5. Poszukajcie informacji na temat chorób  związanych ze sposobem odżywiania się i opracujcie skutki błędów żywieniowych
III Terminy konsultacji z nauczycielem:
Temat ten opracowywali chętni uczniowie z klasy V, konsultacje odbywały się w piątki
IV Termin prezentacji:
Termin prezentacji został ustalony na 29.V. 2007.
V Co będziemy brali pod uwagę przy ocenie?
1. Jakość i zakres zdobytych informacji.
2. Sposób wykorzystania uzyskanych informacji do realizacji poszczególnych zadań.
3. Pomysłowość i inwencję w realizacji zadań
4. Stopień zaangażowania i wkład pracy
5. Umiejętność pracy w grupie
Temat: Wypoczynek aktywny a zdrowie człowieka.
I  Cele:
1. Zrozumienie znaczenia form wypoczynku aktywnego na stan zdrowia człowieka
2. Poznanie zasad właściwego planowania sposobów spędzania wolnego czasu
3. Kształtowanie umiejętności dokonywania oceny własnych zachowań pod kątem sposobów spędzania wolnego czasu
4. Doskonalenie umiejętności samodzielnego poszukiwania informacji w różnych źródłach
5. Rozwijanie umiejętności: pracy w grupie, dokonywania podziału zadań, sprawnego komunikowania się, sztuki twórczej dyskusji i podejmowania wspólnych decyzji

II Zadania do wykonania:
1. Ustalcie listę sposobów spędzania wolnego czasu w sposób aktywny przez waszych rówieśników
2. Poszukajcie informacji na temat korzystnych dla zdrowia człowieka sposobów spędzania wolnego czasu. Spróbujcie ustalić, co powinno być brane pod uwagę przy planowaniu wypoczynku
3. Zaplanujcie weekend oraz ferie stosując zasady spędzania wolnego czasu korzystne dla zdrowia człowieka.
4. Przygotujcie ...