Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PROGRAM NAPRAWCZY DLA PRZEDMIOTU
„DOKUMENTACJA TECHNICZNA”
ZESPÓŁ SZKÓŁ BUDOWLANYCH WE WROCŁAWIU
ZAWÓD: RENOWATOR ZABYTKÓW ARCHITEKTURY-SZKOŁA POLICEALNA NA PODBUDOWIE PROGRAMOWEJ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO
OPRACOWAŁA: mgr inż. arch. JANINA GRYTKA
PAZDZIERNIK 2007
I. WSTĘP
Podstawą konstruowania niniejszego programu jest analiza wyników etapu pisemnego egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe z 19 czerwca 2007 roku. - zawód Renowator Zabytków Architektury. Analiza wskazuje mocne i słabe strony uczniów. Niniejszy program naprawczy ma służyć wzmocnieniu mocnych i eliminacji słabych stron wiedzy uczniów.
Arkusz egzaminacyjny składał się z dwóch części. Część I zawierała 50 zadań, część II 20 zadań. Za każde poprawne rozwiązane zadanie słuchacz uzyskiwał 1 punkt. Aby zdać etap pisemny egzaminu trzeba było uzyskać co najmniej 25 punktów z części I , i co najmniej 6 punktów z części II.
Do egzaminu przystąpiło tylko 14 słuchaczy.
|Wyniki z części I- zadań dotyczących przedmiotu |
|DOKUMENTACJA TECHNICZNA |
|Nr zadania |standard |Łatwość |UWAGI |
| | |zadania | |
|Zad.13 |Nr 1.8 |0,40 |Zadanie okazało się umiarkowanie trudnym |
|Zad.41 |Nr.1.8 |0,73 |Zadanie okazało się zadaniem łatwym |
Analiza przyczyn niepowodzeń szkolnych:
a/ społeczno-ekonomiczne
b/ biopsychiczne
c/ dydaktyczne
ad.a
Przyczyny społeczno- ekonomiczne, obejmują całokształt warunków materialnych, społecznych i kulturalnych, które powodują niekorzystną sytuację życiową młodzieży.
Wiele rodzin uczniów ma złą sytuację materialną. Bezrobocie i niskie dochody rodziców mają niekorzystny wpływ na słuchaczy. Nie należy zapominać również o wpływie sytuacji materialnej na frekwencję szkolną.
Ad.b
Przyczyny biopsychiczne dotyczące słuchacza to są: jego stan zdrowia, zadatki dziedziczne w postaci funkcjonowania zmysłów, zdolności, określony temperament oraz jego rozwój ogólny
( zdobyta wiedza i doświadczenie , życie uczuciowe, cechy charakteru, rozwój aktywności, samodzielności, dociekliwości, wytrwałości w dążeniu do celu, odpowiednich zainteresowań i zamiłowań oraz tendencji samokształceniowych). To właściwie w tych przyczynach należy dopatrywać się słabych wyników.
U niektórych słuchaczy można było zaobserwować brak motywacji do uczenia się w postaci biernej postawy do wykonania zadań i ćwiczeń dodatkowych w domu.
Ad.c
Do zespołu przyczyn dydaktycznych należą:
✓ treść / programowo była przeładowana/,
✓ metody i środki nauczania – stosowałam różnorodne metody aktywne na zajęciach z dokumentacji technicznej oraz wszelkie zalecane i dostępne środki dydaktyczne /część z nich były prze zemnie wykonane.
✓ Program był realizowany zgodnie z podstawą programową.
Podsumowanie analizy:
Należy stwierdzić, że przyczyny bardzo niskiego wyniku egzaminu uzyskanego przez słuchaczy to przede wszystkim:
➢ Obniżona sprawność intelektualna słuchaczy,
➢ Brak motywacji do nauki,
➢ Zła sytuacja materialna rodziców zmuszała słuchaczy d nadmiernej pracy zarobkowej co powodowało absencję uczniów na zajęciach i w dalszej konsekwencji do skreślenia ich z listy słuchaczy.
➢ Uważam, że ...