Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
NA STOPIEŃ
NAUCZYCIELA MIANOWANEGO
Anna Kuc-Janczak
nauczyciel kontraktowy
języka polskiego
w Niepublicznej Szkole Podstawowej
w Grodzisku
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
Opracowany na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej
z dnia 1 grudnia 2004 r.
w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
Na podstawie art. 9g ust.10 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 1997 r. Nr56, poz.357, z 1998r. Nr106, poz.668 i Nr162, poz. 1118 oraz z 2000 r. Nr12, poz.136, Nr19, poz.239 i Nr22, poz. 291 i Nr 122, poz. 1323, z 2001 r. Nr 111, poz. 1194, Nr 128, poz. 1404 i Nr 144, poz. 1615 oraz z 2002 r. Nr 4, poz. 32, Dz. U. z 2003r. Nr 118,poz.1112)
|Realizacja prawna rozporządzenia MEN z |Działania nauczyciela w |Forma realizacji |Termin |
|01. 12. 04 |okresie stażu | |realizacji |
|Zapoznanie się z procedurą awansu |Zapoznanie z Kartą Nauczyciela i Ustawą |Analiza przepisów prawa oświatowego |Wrzesień |
|zawodowego |o Systemie Oświaty |dotyczących awansu zawodowego na stopień |2006 |
| | |nauczyciela mianowanego | |
|Ustalenie zasad współpracy |Systematyczna współpraca |Rozmowa, zawarcie kontraktu |Wrzesień 2006 |
|z opiekunem stażu |z opiekunem stażu | | |
| § 7 ust.1 pkt.1 - uczestniczenie w|Uczestniczenie w pracach organów szkoły |Udział w pracach Rady Pedagogicznej, |Na bieżąco |
|pracach organów szkoły związanych z |związanych z realizacją jej |udział w procesie wewnątrzszkolnego | |
|realizacją zadań edukacyjnych, |podstawowych funkcji i wynikających z nich|doskonalenia nauczycieli, | |
|wychowawczych, opiekuńczych lub innych |zadań |pełnienie funkcji członka zespołu zadaniowego| |
|wynikających ze Statutu oraz potrzeb szkoły| |do spraw opracowywania planu pracy szkoły | |
| | | | |
| | | | |
| § 7 ust.1 pkt.2 - pogłębianie swojej |Poszerzenie wiedzy i|Uczestnictwo w różnych formach doskonalenia |Na bieżąco |
|wiedzy i umiejętności zawodowych |umiejętności poprzez udział w |zawodowego w zakresie nauczania języka | |
|(samodzielne lub przez udział w różnych |wewnątrzszkolnym oraz zewnętrznym |polskiego | |
|formach kształcenia ustawicznego) |doskonaleniu zawodowym – warsztatach, |oraz wychowania | |
| |kursach, konferencjach | | |
| | | | |
| |Współpraca z doradcą metodycznym, | | |
| |konsultantami ośrodków metodycznych | | |
| | |Uczestnictwo w spotkaniach metodycznych, | |
| | |konsultacje | |
| |Samodzielne studiowanie literatury | | |
| |pedagogicznej | | |
| | |Czytelnictwo literatury | |
| | |przedmiotowo-metodycznej oraz | |
| | |ogólnopedagogicznej | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| § 7 ust.1 pkt.3 - poznawanie przepisów |Poznanie dokumentacji szkoły, zasad |Analiza dokumentacji obowiązującej w NSP |Listopad 2006 |
|dotyczących systemu oświaty, z |funkcjonowania placówki |(Program Wychowawczy, Statut, dzienniki, | |
|uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju | |regulamin szkoły, regulaminy pracy) | |
|szkoły | | | |
| | |Analiza dokumentów prawa oświatowego | |
| |Stała aktualizacja wiedzy o | |Na bieżąco |
| |systemie oświaty i reformie edukacji | | |
| § 7 ust.2 pkt.1 - |Obserwowanie zajęć |Obserwacja zajęć, omówienie i | Na bieżąco |
|wykazanie umiejętności organizacji i |prowadzonych przez opiekuna stażu i innych|ewaluacja | |
|doskonalenia ...