Dodaj publikację
Autor
Wiesław Dykier
Data publikacji
2008-01-30
Średnia ocena
5,00
Pobrań
322

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan wynikowy nauczania fizyki w klasie I. Do programu wydawnictwa Nowej Ery - Moduł I. W ŚWIECIE MATERII
 Pobierz (doc, 141,0 KB)

Podgląd treści

PLAN WYNIKOWY NAUCZANIA FIZYKI Rok szkolny ...............................

semestr ....................................
Klasa: ..............
Łączny czas przeznaczony na realizację zagadnień w klasie .............. godziny
nauczyciel Wiesław Dykier

Program nauczania DKW - 4014-93/99

W poniższych zestawieniach podano rozkład materiału nauczania z uwagami o realizacji stosując następujące oznaczenia:
F - inne działy fizyki,
M - matematyka,
Ch - chemia,
T - technika,
B - biologia,
C - życie codzienne.
Zagadnienia związane z realizacją ścieżek edukacyjnych zgodnie z programem przyjętym w gimnazjum będą wyróżnione skrótami:
EF - edukacja filozoficzna;
OC- obrona cywilna,
EM - edukacja czytelnicza i medialna,
EE - edukacja ekologiczna,
EP - edukacja prozdrowotna,
B - biologia
M- matematyka

|Lp | |Wyszczególnienie |Uczeń powinien znać (wiedzieć |kateg|wymag|Uczeń powinien umieć |kate|wyma|korelacja |Ścieżki |UWAGI |
| | | | |oria |ania | |gori|gani|międzyprzedmio|edukacyjne | |
| | | | | | | |a |a |towa | | |
| | |ODDZIAŁYWANIA | | | | | | | | |
|1 |1 |Lekcja organizacyjna. Zapoznanie z programem | | | | | | |C,T, Ch, EP |EP | |
| | |nauczania i przepisami BHP. | | | | | | | |p.2 | |
| |
|2 |1 |Miejsce człowieka w przyrodzie. |człowiek jest odpowiedzialny za stan przyrody |B |K |wskazać w terenie ślady działalności człowieka (z |C |K |EP, B, Ch | | |
| | | | | | |podziałem na korzystne i niekorzystne) | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | | | | | | | | | | | |
| | |Poznawanie przyrody i jej praw | | | | | | | | | |
| | | |jakie działania człowieka mogą doprowadzić do |A |K |przewidzieć skutki niektórych działań człowieka w |D |K | | | |
| | | |degradacji środowiska | | |środowisku | | | | | |
| | | |jakie czynności powinien podejmować człowiek aby |A |K | | | | | | |
| | | |zapobiec degradacji środowiska | | | | | | | | |
| | | |poznawanie przyrody jest związane z obserwacją |B |P |obserwować i opisywać zjawiska przyrodnicze |C |K |F, Ch, B, M | | |
| | | |zachodzących zjawisk | | | | | | | | |
| | | |istnieje związek fizyki z innymi dziedzinami nauki |B |P |wyróżnić i nazwać niektóre zjawiska przyrodnicze |C |P | | | |
| | | | | | |otaczającej nas rzeczywistości | | | | | |
| | | | | | |dokonać pomiaru długości pola powierzchni, |C |K | | | |
| | | | | | |objętości i oszacować niepewność pomiaru | | | | | |
|3 |1 |Procesy i zjawiska fizyczne oraz metody ich |co to jest zjawisko fizyczne |A |P |dostrzegać, obserwować i nazwać zjawiska |C |K |C, T, Ch | | |
| | |badania. | | | |przyrodnicze | | | | | |
| | | |co to jest ciało fizyczne |A |P |wyróżnić ze znanych zjawisk przyrodniczych |C |P | | | |
| | | | | | |zjawiska fizyczne | | | | | |
| | | |co to jest wielkość fizyczna |A |R |posługiwać się ze zrozumieniem pojęciami: zjawisko|C |P | | | |
| | | | | | |fizyczne, ciało fizyczne, substancja fizyczna, | | | | | |
| | | | | | |wielkość fizyczna | | | | | |
| | | |każdą wielkość fizyczną wyraża się w odpowiednich |B |R |dokonać obliczeń związanych z zamianą jednostek |C |R | | | |
| | | |jednostkach | | |miar | | | | | |
| | | |podstawowymi metodami fizyki jest eksperyment |A |R | | | | | | |

|4 |1 |Rodzaje oddziaływań - ich skutki i wzajemność. |jakie są rodzaje oddziaływań |A |K |określić źródło oddziaływań |C |R |C, T, G, M | | |
| | | |skutki oddziaływań |A |P |opisać statyczne i dynamiczne skutki oddziaływań |C |R | | | |
| | | |wzajemność oddziaływań |A |R |przewidzieć skutki niektórych oddziaływań |D |R | | | |
| | | |źródła oddziaływania grawitacyjnego |B |D | | | | | | |
| | | |zastosowanie oddziaływań w najbliższym otoczeniu ...