Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN WYNIKOWY NAUCZANIA FIZYKI Rok szkolny ...............................
semestr ....................................
Klasa: ..............
Łączny czas przeznaczony na realizację zagadnień w klasie .............. godziny
nauczyciel Wiesław Dykier
Program nauczania DKW - 4014-93/99
W poniższych zestawieniach podano rozkład materiału nauczania z uwagami o realizacji stosując następujące oznaczenia:
F - inne działy fizyki,
M - matematyka,
Ch - chemia,
T - technika,
B - biologia,
C - życie codzienne.
Zagadnienia związane z realizacją ścieżek edukacyjnych zgodnie z programem przyjętym w gimnazjum będą wyróżnione skrótami:
EF - edukacja filozoficzna;
OC - obrona cywilna,
EM - edukacja czytelnicza i medialna,
EE - edukacja ekologiczna,
EP - edukacja prozdrowotna,
B - biologia
M - matematyka
|Lp |l h |Wyszczególnienie |Uczeń powinien znać (wiedzieć |kateg|wymag|Uczeń powinien umieć |kate|wyma|korelacja |Ścieżki |UWAGI |
| | | | |oria |ania | |gori|gani|międzyprzedmio|edukacyjne | |
| | | | | | | |a |a |towa | | |
|ELEKTROSTATYKA |
|1 |1 |Lekcja organizacyjna. zapoznanie z programem | | | | | | | | | |
| | |nauczania, systemem oceniania i przepisami bhp | | | | | | | | | |
| | |Powtórzenie wiadomości z wielkości fizycznych. | | | | | | |EP | |
| | |Powtórzenie wiadomości z kinematyki | | | | | | |p.2 | |
| | |Powtórzenie wiadomości z dynamiki. | | | | | | | | |
| | |Powtórzenie wiadomości z pracy i energii. | | | | | | | | |
| | |Powtórzenie wiadomości z ciepła. | | | | | | | | |
| |
|2 |2 |Elektryzowanie ciał. Dwa rodzaje ładunków |na czym polega elektryzowanie ciał |A |K |podaje sposoby elektryzowania ciał |A |K |T, C | | |
|3 | |elektrycznych. | | | | | | | | | |
| | |Sposoby elektryzowania ciał. Zasada zachowania | | | | | | | | | |
| | |ładunku elektrycznego. | | | | | | | | | |
| | | |są dwa rodzaje ładunku elektrycznego |A |K |stosuje zasadę zachowania ładunku elektrycznego do|C |P | | | |
| | | | | | |wyjaśnienia elektryzowania ciał | | | | | |
| | | |ciało elektrycznie obojętne ma tyle samo ładunków |A |P |wyjaśnia elektryzowanie ciał przez wpływ |D |D | | | |
| | | |ujemnych, co dodatnich | | | | | | | | |
| | | |przez tarcie ciała elektryzują się różnoimiennie |A |P | | | | | | |
| | | |na czym polega uziemienie |B |P | | | | | | |
| | | |jak oddziałują na siebie ładunki elektryczne |A |K | | | | | | |
|4 |1 |Pole elektrostatyczne – energia pola. |co to jest pole elektrostatyczne |A |K |rysuje linie sił pola elektrycznego ładunków |C |P |F, Ch | | |
| | | | | | |punktowych i dipola | | | | | |
| | | |co to są linie sił pola elektrostatycznego |B |P | | | | | | |
| | | |wytworzone przez ładunki dodatnie i ujemne | | | | | | | | |
| | | |co to jest jednorodne pole elektrostatyczne |A |P | | | | | | |
|5 |1 |Budowa atomu. Jednostka ładunku elektrycznego. |jak zbudowany jest atom |A |K |rysuje model atomu |C |K | | | |
| | | |co to jest jon |A |P | | | | | | |
| | | |ładunek elektryczny jest wielkością fizyczną, |A |P | | | | | | |
| | | |co jest jednostką natężenia pola elektrostatycznego|A |K | | | | | | |
| | | |i jaka jest jego jednostka | | | | | | | | |
|6 |1 |Przewodniki i izolatory. |jaka jest różnica w budowie elektrycznej między |A |P |podaje przykłady przewodników i izolatorów prądu |A |K |T,C | | |
| | | |przewodnikami i izolatorami | | |elektrycznego | | | | | |
| | | |nośnikami ładunku ujemnego są elektrony |A |P |uzasadnia podział substancji na przewodniki i |C |P | | | |
| | | | | | |izolatory prądu elektrycznego | | | | | |
| | | |podstawowe założenia teorii elektronowego |A |K | | | | | | |
| | | |przewodnictwa metali oraz przewodnictwa roztworów | | | | | | | | |
|7 |2 |Wzajemne ...