Dodaj publikację
Autor
Wiesław Dykier
Data publikacji
2008-01-30
Średnia ocena
5,00
Pobrań
190

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan wynikowy nauczania fizyki w klasie III. Do programu wydawnictwa Nowej Ery - Moduł IV. OPTYKA I FIZYKA JĄDROWA
 Pobierz (doc, 105,0 KB)

Podgląd treści

PLAN WYNIKOWY NAUCZANIA FIZYKI Rok szkolny ...............................

semestr ....................................
Klasa: ..............
Łączny czas przeznaczony na realizację zagadnień w klasie .............. godziny
nauczyciel Wiesław Dykier

Program nauczania DKW - 4014-93/99

W poniższych zestawieniach podano rozkład materiału nauczania z uwagami o realizacji stosując następujące oznaczenia:
F - inne działy fizyki,
M - matematyka,
Ch - chemia,
T - technika,
B - biologia,
C - życie codzienne.
Zagadnienia związane z realizacją ścieżek edukacyjnych zgodnie z programem przyjętym w gimnazjum będą wyróżnione skrótami:
EF - edukacja filozoficzna;
OC - obrona cywilna,
EM - edukacja czytelnicza i medialna,
EE - edukacja ekologiczna,
EP - edukacja prozdrowotna,
B - biologia
M - matematyka

|Lp |l h |Wyszczególnienie |Uczeń powinien znać (wiedzieć |kateg|wymag|Uczeń powinien umieć |kate|wyma|korelacja |Ścieżki |UWAGI |
| | | | |oria |ania | |gori|gani|międzyprzedmio|edukacyjne | |
| | | | | | | |a |a |towa | | |
|1 |2 |3 |4 |5 |6 |7 |8 |9 |10 |11 |12 |
|FALE ELEKTROMAGNETYCZNE I OPTYKA |
|1 |1 |Fale elektromagnetyczne. Rozchodzenie się |co to jest fala elektromagnetyczna(jakościowo) |A |P |zaprojektować i wykonać doświadczenie |D |P |T, C | | |
| | |światła | | | |potwierdzające prostoliniowe rozchodzenie się | | | | | |
| | | | | | |światła | | | | | |
| | | |światło jest falą elektromagnetyczną |A |P | | | | | | |
| | | |wartość prędkości światła w próżni |A |K | | | | | | |
| | | |przykłady źródeł światła |A |K |podaje przykłady źródeł światła |C |K | | | |
| | | |jak na organizmy żywe działa promieniowanie |B |P |wpływ światła na organizmy żywe |C |D | | | |
| | | |podczerwone i nadfioletowe | | | | | | | | |
| | | | widmie światła białego występuje promieniowanie |A |R | | | | | | |
| | | |niewidzialne | | | | | | | | |
|2-3 |1 |Zjawisko odbicia światła |na czym polega zjawisko odbicia |A |P |przedstawia na rysunku prawo odbicia światła |C |P |M | | |
| |2 |Konstrukcja obrazu w zwierciadłach płaskich. | | | | | | | | | |
| | | |światło odbija się od powierzchni gładkich, a na |A |K |konstruuje obrazy powstające w zwierciadłach |C |P | | | |
| | | |powierzchniach chropowatych ulega rozproszeniu | | |płaskich | | | | | |
| | | |jakie obrazy powstają w zwierciadłach płaskich |A |R | | | | | | |
| | | |co to jest kąt padania i załamania |A |P | | | | | | |
|4 |1 |Konstrukcja obrazu w zwierciadłach kulistych. |jakie obrazy powstają w zwierciadłach kulistych |A |P |konstruuje obrazy powstające w zwierciadłach |C |R |M | | |
| | | | | | |kulistych | | | | | |
| | | |które zwierciadła skupiają, a które rozpraszają |A |D | | | | | | |
| | | |światło | | | | | | | | |
|5-6 |2 |Załamanie się promieni świetlnych w płytce |na czym polega zjawisko załamania światła |A |R |przedstawić na rysunku zjawisko załamania światła |C |R |M,C | | |
| | |równoległościennej | | | | | | | | | |
| | |Załamanie się promieni świetlnych na granicy | | | | | | | | | |
| | |dwóch ośrodków. | | | | | | | | | |
| | | |światło w różnych ośrodkach przezroczystych |B |P |przedstawić na rysunku bieg promieni w płytce |C |R | | | |
| | | |rozchodzi się z różnymi prędkościami | | |równoległościennej | | | | | |
| | | |dlaczego na granicy dwóch ośrodków światło ulega |B |D |obliczyć współczynnik załamania światła dla danego|C |P | | | |
| | | |załamaniu | | |ośrodka | |R | | | |
|7 |1 |Budowa i zasada działania pryzmatu. |na czym polega zjawisko rozszczepienia światła ...