Dodaj publikację
Autor
Iwona Iwanczenko
Data publikacji
2008-01-30
Średnia ocena
5,00
Pobrań
796

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Test z działu "LAS" przeznaczony dla uczniów klasy III nauczania początkowego.
 Pobierz (doc, 83,0 KB)

Podgląd treści


Imię i nazwisko………………………………………………..
Klasa…………………………………………………………..
Data:……………. Pora roku:……………………………….

TEST Z EDUKACJI PRZYRODNICZEJ

„LAS”
1. Uzupełnij zdania wyrazami: ( las mieszany, las liściasty, las iglasty)

a. Lasy z przewagą drzew liściastych to ............................................
b. Lasy z przewagą drzew iglastych to...............................................
c. Las, w którym rosną: buki, sosny, dęby, brzozy i jodły to..............
............................................
2. Podpisz rysunek.

3. (*)Wytłumacz, dlaczego wypoczywając w lesie nie należy pozostawiać w nim butelek, szkła opakowań po kanapkach i napojach oraz śmieci.
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................
.....................................................................................................................................

4. Do warstw występujących w lesie przyporządkuj wymienione rośliny i zwierzęta, na zielono- korony drzew, na niebiesko – podszyt, na brązowo-runo leśnie.

drzewo malina poziomka
zając

podszyt mrówki kukułka

runo leśne wiewiórka

5.Które z wymienionych drzew iglastych traci igły późną jesienną porą?
a. Sosna
b. Modrzew
c. Jodła
d. Świerk

6. (*)Z poziomych kratek eliminatki wykreśl nazwy zwierząt i roślin leśnych.
Z pozostałych liter odczytaj hasło. Zapisz je i stosuj przebywając w lesie.

C H R S O O S Ń N A
B O L A S R Ó W K A
P J R E Z L E D E Ń
P L O Ż I A R S E M

Hasło:................................................................................................................................

7.Grzyb zbudowany jest z:
a. ……………………………………….
b. ……………………………………….
c. ……………………………………….

8.Nazwy grzybów trujących otocz czerwona kredką:
borowik szlachetny borowik szatański

muchomor sromotnikowy gąska zielona

maślak podgrzybek

9.Jak podzielisz zwierzęta ze względu na sposób odżywiania? Wpisz podane zwierzęta w odpowiednie miejsce (wilk, zając, dzik, dzięcioł, jeleń, puchacz):

a. ................................................ …………………………………….
b. ................................................ …………………………………….
c. ................................................ …………………………………….

10. Z wymienionych nazw roślin i zwierząt utwórz łańcuch pokarmowy i zapisz go w wykropkowanym miejscu.

|jeż |poziomka |mrówka |

……………………→………………→………………

11. Jakie grupy zwierząt zamieszkują las? Wpisz podane zwierzęta w odpowiednie miejsce tabelki.
Sarna, dzięcioł, mrówka, kornik, salamandra plamista, gniewosz, sowa uszata, lis.

| | | | |
|……………. |…………….. |……………. |…………….i…………….. |
| | | | |
| | | | |

Polecenia z (*) są z poziomu ponad podstawowego.

PLAN TESTU

|NUMER PYTANIA | OPANOWANE | PUNKTACJA | WYMAGANIA |
| |UMIEJĘTNOŚCI UCZNIA | | |
| |Uczeń potrafi: | |P (*) |
|1. |Wymienić rodzaje lasów. |2 punkty | + |
|2. |Wymienić warstwy lasu. |2 punkty | + |
|3. |Wytłumaczyć, dlaczego nie należy zaśmiecać lasu. |2 punkty | + |
|4. |Przyporządkować rośliny i zwierzęta |2 punkty | + |
| |do warstw występujących w lesie. | | |
|5. |Podkreślić, które drzewo traci igły na zimę. |1 punkt |+ |
|6. |Z eliminatki wykreślić nazwy zwierząt i roślin leśnych, |2 punkty | +|
| |odczytać z pozostałych liter hasło. | | |
|7. |Wymienić z czego zbudowany jest grzyb. |2 punkty | + |
|8. |Rozróżnić grzyby jadalne od niejadalnych. |2 punkty |+ |
|9. |Podzielić zwierzęta ze względu na sposób odżywiania się, |2 punkty | + |
| |przyporządkować je. | | |
|10. |Ułożenie łańcucha pokarmowego |1 punkt |+ |
|11. |Wymienić grupy zwierząt i je przyporządkować. |2 punkty ...