Dodaj publikację
Autor
Janina_Grytka
Data publikacji
2008-01-30
Średnia ocena
5,00
Pobrań
148

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program pracy z uczniem zdolnym dla nauczycieli teoretycznych przedmiotów budowlanych został napisany z myślą o uczniach, uwzględniając rozwijanie ich zdolności. Są to działania umożliwiające szybszy rozwój ucznia zdolnego. Wyposażają go w większy zakres wiedzy, zgodnie z poziomem zdolności i uzdolnień, kształtują myślenie twórcze i rozwijanie oryginalności.
 Pobierz (doc, 134,5 KB)

Podgląd treści


Zespół Szkół Budowlanych
53-235 Wrocław
Ul.Grabiszyńska 236

PROGRAM PRACY Z UCZNIEM ZDOLNYM dla nauczycieli teoretycznych przedmiotów budowlanych
Autor: mgr inż. arch. Janina Grytka

Wrocław październik 2008r.
II. Spis treści:
I. Tabliczka informacyjna. ………………………………………str.1
II. Spis treści. ……………………………………………………str.2
III. Charakterystyka programu. ………………………………….str.2
IV. Cele programu. ……………………………………………….str.2
V. Sposób realizacji. ……………………………………………..str.3
VI. Współpraca z innymi osobami. ………………………………str.3
VII. Metody i formy prowadzenia zajęć. ………………………….str.3
VIII. Program pracy z uczniem zdolnym. ………………………….str.4
IX. Ewaluacja. ……………………………………………………str.5
X. Bibliografia. …………………………………………………..str.6
XI. Wykaz obecnie obowiązujących aktów prawnych dotyczących kształcenia uczniów uzdolnionych oraz form udzielania im pomocy. Str.6

III. Charakterystyka programu.

Program pracy z uczniem zdolnym został napisany z myślą o uczniach, uwzględniając rozwijanie ich zdolności. Są to działania umożliwiające szybszy rozwój ucznia zdolnego. Wyposażają go w większy zakres wiedzy, zgodnie z poziomem zdolności i uzdolnień, kształtują myślenie twórcze i rozwijanie oryginalności.

IV. Cele programu.

✓ Rozwiązywanie problemów w twórczy sposób.
✓ Wspomaganie szybszego rozwoju ucznia zdolnego.
✓ Umożliwienie uzyskania wiedzy z przedmiotów budowlanych o wyższym poziomie trudności.
✓ Kształcenie umiejętności wykorzystania wiedzy w praktyce, korzystania z informacji, rozumowania.
✓ Udział w Olimpiadzie Wiedzy i Umiejętności Budowlanych.
✓ Przygotowanie przez uczniów referatów po przeczytaniu odpowiedniej literatury.
✓ Prowadzenie przez uczniów fragmentów lekcji.
✓ Zachęcanie do czytania fachowych czasopism.
✓ Zwiększenie wymagań, co do ścisłości i precyzji ich wypowiedzi.
✓ Stworzenie uczniom najzdolniejszym okazji do swobodnego wyboru zadań trudniejszych.
✓ Organizowanie konkursów i olimpiad.
✓ Prowadzenie koła pozalekcyjnego olimpijczyka, Olimpiadzie Innowacji i innych konkursów.

V. Sposób realizacji.
Program powinien być realizowany systematycznie w ciągu edukacji szkolnej ucznia, uwzględniając etapy edukacyjne.

VI. Współpraca z innymi osobami.

Przy realizacji programu przewiduje się współprace z:
-Gronem pedagogicznym,
-Rodzicami,
-psychologiem i pedagogiem szkolnym,
-Ze wszystkimi osobami i instytucjami chętnymi przy realizacji programu,
-z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną.

VII. Metody i formy prowadzenia zajęć.

Praca z uczniem zdolnym odbywać się będzie na każdej lekcji, ale głównie na zajęciach pozalekcyjnych. Taka forma zajęć rozwija u ucznia jego zdolności, z zajęcia pozalekcyjne pozwalają nauczycielowi lepiej poznać uczniów i ich predyspozycje. W pracy należy skupić uwagę na zagadnienia dotyczące różnych ciekawych pojęć oraz doświadczeń, z którymi uczniowie nie zetkną się w normalnym toku lekcji.

Program realizowany będzie poprzez;

✓ Krótkie, kilkuminutowe rozmowy nauczyciela z uczniem, mające na celu rozszerzenie bieżącego materiału.
✓ Zadawanie dodatkowych zadań podczas prac klasowych i domowych.
✓ Przygotowanie przez uczniów referatów po przeczytaniu odpowiedniej literatury.
✓ Prowadzenie przez uczniów fragmentów lekcji.
✓ Zachęcanie do czytania fachowych czasopism.
✓ Zwiększenie wymagań, co do ścisłości i precyzji ich wypowiedzi.
✓ Stworzenie uczniom najzdolniejszym ...