Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Data 27.11.2007 r. | |”
Konspekt lekcji
Imię i nazwisko prowadzącego: mgr inż. arch. Janina Grytka
Przedmiot: Podstawy przedsiębiorczości
Klasa 3 Semestr 1 Tygodniowy wymiar godzin 1
Temat lekcji: Proces globalizacji gospodarki i jego konsekwencje dla Polski.
Sytuacja odniesienia:
Uczeń będzie przygotowany w dorosłym życiu, aktywnie i świadomie uczestniczyć w życiu gospodarczym i społecznym.
Cel ogólny: Poznanie i zrozumienie zasad funkcjonowania gospodarki europejskiej i światowej.
Cel pośredni: Poznanie i zrozumienie sensu międzynarodowej wymiany gospodarczej.
Cele szczegółowe:.
➢ Uczniowie poznają i zrozumieją cym jest proces globalizacji.
➢ Uczniowie zrozumieją jakie są korzyści i koszty
wynikające dla Polski z globalizacji
gospodarczej.
Typ lekcji : podstawowa.
Metoda stosowana na lekcji: JIGSAW – Klasa Układanka /PUZLE/.
Środki dydaktyczne: „Ekonomia stosowana”Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości
podręcznik + płyta CD, Internet.
Forma organizacyjna zajęć:
Praca w zespołach.
Struktura lekcji:
➢ Czynności organizacyjne. 2’
➢ Przypomnienie tematu i planu lekcji oraz podanie jego celu. 2’
➢ Powtórzenie podstawowych wiadomości z ostatniej lekcji – kartkówka. 6’
I gr. Jakie są korzyści z handlu międzynarodowego?.
II gr. Dlaczego kursy walutowe się zmieniają?.
➢ Podział klasy na czteroosobowe zespoły i nauka poszczególnych partii metodą JIGSAW . 30’
-Sprawdzian.
➢ Zadanie domowe i podsumowanie. 5’
1/Przeczytaj fragment „ Modne słowo na „e”
strona 191 – podręcznik.
2/Przygotuj się do lekcji i zapoznaj się z tekstem Webquestu moje autorstwa
www.niteczka2000.republika.pl
|Cele szczegółowe |Materiał kształcenia |Wskazówki i uwagi realizacyjne |
|Uczniowie najpierw indywidualnie a potem w |Grupa A |ETAP I – indywidualne uczenie się /A,B,C,D,E |
|zespołach: |Czym jest |uczą się różnego materiału |
|A/wyjaśnią: |globalizacja? |Nauczyciel dzieli klasę na 5 osobowe zespoły.|
|czym jest globalizacja, |Czy jest ona nowym wynalazkiem? |Każdy członek grupy otrzymuje swoją część do |
|podadzą różne jej |Co umożliwił rozwój technik informatycznych? |opanowania; grupa ma razem całość materiału |
|interpretacje; | | |
|wymienią skutki rozwoju technik | |ETAP II utrwalanie, wyjaśnianie-eksperci |
|informatycznych. |Grupa B |Uczniowie z poszczególnych zespołów, |
| |Czym jest proces globalizacji? |opracowujący ten sam |
|B/ |Podajcie 3 cechy procesu globalizacji |fragment materiału, spotykają się w grupach |
|Wyjaśnią czym jest proces globalizacji. |gospodarki. |ekspertów. Tam porządkują swoją wiedzę, |
|Wymienią cechy procesu globalizacji | |wyjaśniają wątpliwości i zastanawiają się, w |
|gospodarki. |Grupa C |jaki sposób najlepiej nauczyć pozostałych |
| |Podajcie przyczyny źródła globalizacji. |członków swoich grup danej partii materiału. |
|C/ | | |
|Wymienią przyczyny źródła globalizacji. |Grupa D |ETAP III uczenie się od siebie /A uczy B,C,D |
| |Jakie kontrowersje rodzi globalizacja? |itd./ |
| |O co chodzi antyglobalistom w ich |Uczniowie wracają do swoich macierzystych |
|D/ |demonstracjach? |grup i uczą się wzajemnie. Każdy członek |
|Wyjaśnią o co ...