Dodaj publikację
Autor
Violetta Kata
Data publikacji
2008-01-30
Średnia ocena
5,00
Pobrań
377

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan rozwoju zawodowego nauczyciela kontraktowego na stopień nauczyciela mianowanego.
 Pobierz (doc, 60,5 KB)

Podgląd treści


PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
MGR VIOLETTY KATA
NAUCZYCIELKI CHEMII I BIOLOGII

PUBLICZNEGO GIMNAZJUM W PRZYWORACH

UBIEGAJĄCEJ SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA MIANOWANEGO

|I OBSZR ROZWOJU ZAWODOWEGO |DOSKONALENIA WARSZTATU PRACY |TERMIN |
| |-PRACA UCZNIÓW W GRUPACH | |
|Zakładane efekty |Umiejętność wprowadzania różnorodnych metod pracy grupowej uczniów, aktywizacja |Na bieżąco przez cały|
| |uczniów, poprawa integracji uczniów i umiejętność ich współdziałania. |okres stażu |
|Sposób realizacji |Poznanie teoretycznych i praktycznych opracowań dotyczących zachowań, dynamiki grup. | |
| |Przygotowanie scenariuszy lekcji przeprowadzonych z wykorzystaniem aktywizujących | |
| |metod pracy w grupie. | |
| |Prowadzenie lekcji hospitowanych przez opiekuna stażu lub dyrektora szkoły. | |
| |Obserwacja lekcji prowadzonych przez innych nauczycieli. | |
| |Wykorzystywanie innych zajęć do integracji grupowej – wycieczki szkolne. | |
| |Prowadzenie kółka biologiczno – chemicznego. | |
|Sposób dokumentowania zajęć |Arkusze obserwacji lekcji. | |
| |Scenariusze lekcji prowadzonych metodami aktywnymi. | |
| |Wykaz przeczytanej literatury. | |
| |Ankiety ewaluacyjne uczniów. | |
|II OBSZR ROZWOJU ZAWODOWEGO |UMIEJĘTNOŚĆ UWZGLĘDNIANIA W SWOJEJ PRACY PROBLEMÓW ŚRODOWISKA LOKALNEGO ORAZ |TERMIN |
| |WSPÓŁCZESNYCH PROBLEMÓW CYWILIZACYJNYCH | |
|Zakładane efekty |Poznanie problemów lokalnych, włączenie uczniów w rozwiązywanie tych problemów, |Przez cały okres |
| |wyrabianie aktywnej postawy uczniów, prowadzenie dyskusji na temat problemów |stażu |
| |cywilizacyjnych. | |
|Sposób realizacji |Zebranie informacji o problemach środowiska lokalnego. | |
| |Prowadzenie zajęć uwzględniających problemy lokalne i cywilizacyjne. | |
|Sposób dokumentowania zajęć |Scenariusze lekcji prowadzonych z uczniami. | |

|III OBSZAR ROZWOJU |UCZESTNICTWO W REALIZACJI ZADAŃ OGÓLNOSZKOLNYCH |TERMIN |
|ZAWODOWEGO | | |
|Zakładane efekty |Uczestnictwo w realizacji zadań ogólnoszkolnych, edukacyjnych, wychowawczych i |Przez cały okres |
| |opiekuńczych. |stażu - odpowiednio |
| | |do pełnionych funkcji|
|Sposób realizacji |Aktywna realizacja zadań wychowawczych i opiekuńczych nauczyciela – wychowawcy | |
| |współpraca z rodzicami | |
| |zebrania z rodzicami | |
| |konsultacje z rodzicami | |
| |kontakty uczniów z pedagogiem, psychologiem szkolnym | |
| |Opieka nad Samorządem Uczniowski. | |
| |Wdrażanie przedmiotowego systemu oceniania z przedmiotów: biologia i chemia. | |
| |Udział w procesie wewnątrz szkolnego doskonalenia nauczycieli. | |
| |Prowadzenie kółka biologiczno – chemicznego. | |
| |Udział w przygotowaniu uroczystości szkolnych. | |
|Sposób dokumentowania zajęć |Wykaz terminów spotkań z rodzicami. | |
| |Opracowanie kryteriów na poszczególne oceny z przedmiotów: chemia i biologia. | |
| |Świadectwa ukończenia kursów i szkoleń. | |
| |Scenariusze przygotowanych uroczystości szkolnych. | |
| |Semestralne sprawozdania z działalności kółka biologiczno – chemicznego. | |
| |Sprawozdanie z działalności Samorządu Uczniowskiego. | |
|IV OBSZAR ROZWOJU ZAWODOWEGO|UMIEJĘTNOŚĆ WYKORZYSTYWANIA TECHNOLOGII KOMPUTEROWEJ I INFORMATYCZNEJ |TERMIN |
|Zakładane efekty |Swobodne posługiwanie się komputerem, wykorzystywanie komputera na lekcjach, |Przez cały okres |
| |przygotowywanie scenariuszy lekcji komputerowych, sprawne posługiwanie się komputerem|stażu |
| |przez uczniów, wprowadzanie metod nauczania wykorzystujących różne źródła informacji.| |
|Sposób realizacji |Organizowanie lekcji z wykorzystaniem multimedialnych programów edukacyjnych. | |
|Sposób dokumentowania zajęć |Scenariusze lekcji z użyciem komputera i wykorzystaniem innych źródeł informacji. | |

|V OBSZAR ROZWOJU ZAWODOWEGO |WIEDZA Z WYBRANYCH ZAGADNIEŃ PSYCHOLOGII, PEDAGOGIKI I DYDAKTYKI |TERMIN |
|Zakładane efekty |Znajomość zagadnień z psychologii, pedagogiki i dydaktyki. |Przez cały okres |
| | |stażu ...