Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
MGR VIOLETTY KATA
NAUCZYCIELKI CHEMII I BIOLOGII
PUBLICZNEGO GIMNAZJUM W PRZYWORACH
UBIEGAJĄCEJ SIĘ O STOPIEŃ ZAWODOWY NAUCZYCIELA KONTRAKTOWEGO
ZADANIE:
POZNANIE PROCEDURY AWANSU ZAWODOWEGO
Forma realizacji:
➢ Analiza przepisów prawa oświatowego dotyczących awansu zawodowego.
Efekty działania:
➢ Nauczyciel posiada wiedzę na temat awansu zawodowego.
Dowody realizacji;
➢ Zaprojektowanie planu rozwoju zawodowego.
Termin:
IX 2001
ZADANIE:
POZNANIE ZASAD FUNKCJONOWANIA I ORGANIZACJI PRACY SZKOŁY
Forma realizacji:
➢ Analiza dokumentacji (regulaminów, WSO itp.)
Efekty działania:
➢ Nauczyciel orientuje się w prawie szkolnym i znajduje potrzebne informacje.
Termin:
IX/X 2001
ZADANIE:
UCZESTNICZENIE JAKO OBSERWATOR W ZAJĘCIACH PROWADZONYCH PRZEZ OPIEKUNA STAŻU
Forma realizacji:
➢ Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu.
Efekty działania:
➢ Nauczyciel potrafi wykorzystać doświadczenie opiekuna na zajęciach prowadzonych przez siebie.
Termin:
Cały rok
ZADANIE:
PROWADZENIE ZAJĘĆ Z UCZNIAMI W OBECNOŚCI OPIEKUNA STAŻU
Forma realizacji:
➢ Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu.
Efekty działania:
➢ Nauczyciel potrafi dostosować się do uwag opiekuna.
Dowody realizacji:
➢ Konspekty lekcji, arkusze pohospitacyjne z uwagami opiekuna.
Termin:
Cały rok
ZADANIE:
UZYSKANIE DODATKOWYCH KWALIFIKACJI
Formy realizacji:
➢ Udział w kursach doskonalenia zawodowego i wychowawczego
Efekty działania:
➢ Uświadomienie nauczyciela z wybranej tematyki warsztatowej
➢ Doskonalenie umiejętności w pracy nauczyciela
Dowody realizacji:
➢ Zaświadczenia ukończenia kursów
Termin:
Cały rok
ZADANIE:
PROWADZENIE DZIAŁAŃ WYCHOWAWCZYCH OPARTYCH NA SYSTEMIE WARTOŚCI OKREŚLONYM W PROGRAMIE WYCHOWAWCZYM
Formy realizacji:
➢ Zaprojektowanie i wdrażanie rocznego planu wychowawczego
➢ Uczestnictwo wraz z uczniami w różnych formach kultury
➢ Zaprojektowanie i zorganizowanie klasowej imprezy kulturalnej
➢ Wypracowanie wspólnie z uczniami kontraktu klasowego – określenie zasad, norm zachowania oraz konsekwencji
➢ Zapoznanie się z programem wychowawczym szkoły i określenie zadań własnych związanych z pełnieniem funkcji wychowawcy klasowego
Efekty działania:
➢ Nauczyciel – wychowawca promuje wzajemny szacunek wśród uczniów
➢ Nauczyciel dostrzega problemy ucznia
➢ Uczniowie akceptują ogólnie przyjęte zasady
➢ W klasie panuje wzajemna akceptacja oraz atmosfera przyjaźni
Dowody realizacji:
➢ Zapis rocznego programu wychowawczego dla klasy
Termin:
Cały rok
ZADANIE:
REALIZACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI JAKO PARTNERÓW NAUCZYCIELA W EDUKACJI
Formy realizacji:
➢ Zebrania z rodzicami
➢ Konsultacje w każdy pierwszy wtorek miesiąca
➢ Angażowanie rodziców w organizację imprez klasowych
Efekty działania:
➢ Świadomy i systematyczny kontakt rodziców ze szkołą
Dowody realizacji:
➢ Scenariusze spotkań + lista obecności rodziców
Termin:
Cały rok
ZADANIE:
DOSKONALENIE WARSZTATU I METOD PRACY
Formy realizacji:
➢ Wzbogacenie wyposażenia pracowni przedmiotowej pozwalające na lepsza realizację programów nauczania z zakresu analizy chemicznej i biologicznej:
- dostosowanie klasy do wymogów pracowni chemicznej poprzez organizowanie miejsca wykonywanych doświadczeń chemicznych
- zakładanie hodowli żywych okazów zwierząt
➢ Podjęcie działań mających na celu popularyzację chemii i biologii wśród uczniów gimnazjum (wdrażanie aktywizujących metod pracy, prowadzenie zajęć pozalekcyjnych dla uczniów szczególnie zainteresowanych chemią i ...