Dodaj publikację
Autor
Alina Flejszman
Data publikacji
2008-01-30
Średnia ocena
0,00
Pobrań
47

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Grupa wiekowa : 6 – latki CELE : Dzieci potrafią : • Włączyć się w śpiew nauczycielki • Rozpoznać dźwięki wysokie i niskie – odpowiednio reagować ruchem • Reagować  na zmianę tempa muzyki • Reagować na akcent w muzyce • Współdziałać z kolegą • Odzwierciedlić muzykę ruchem • Wymyślić sposób powitania z kolegami
 Pobierz (doc, 28,0 KB)

Podgląd treści


Temat : WESOŁA PODRÓŻ
Prowadząca : ALINA FLEJSZMAN
TERAPIA PEDAGOGICZNA
GRUPA B2 / 13

Grupa wiekowa : 6 – latki
CELE :
Dzieci potrafią :
• Włączyć się w śpiew nauczycielki
• Rozpoznać dźwięki wysokie i niskie – odpowiednio reagować ruchem
• Reagować na zmianę tempa muzyki
• Reagować na akcent w muzyce
• Współdziałać z kolegą
• Odzwierciedlić muzykę ruchem
• Wymyślić sposób powitania z kolegami

POMOCE : organy , muzyka relaksacyjna , bębenek ,

PRZEBIEG :
1. Dzieci siedzą w kole w wygodnej dla siebie pozycji . Nauczycielka śpiewa kilkakrotnie powitanie „ Witam Was , witam Was – jak się macie , jak się macie , wszyscy się witamy , wszyscy się kochamy , bawmy się , bawmy się” - zaprasza dzieci do włączania się w śpiew i pokazywania na siebie , na kolegę i rytmicznego klaskania . Następnie zaprasza dzieci do podróży z muzyką .
2. WESOŁY POCIĄG – dzieci stoją w rozsypce – każde z nich to wagonik. Nauczycielka wyznacza jedno dziecko , które będzie lokomotywą , za którą będą się ustawiać pozostałe dzieci . Dźwięki niskie – każdy wagonik jedzie sam , dźwięki wysokie – dzieci ustawiają się za lokomotywą tworząc pociąg i poruszają się odpowiednio do danej melodii wspólnie podróżując . N – ka powtarza dźwięki wysokie i niskie 3 – 4 razy ( gra na instrumencie klawiszowym )
3. KOLOROWY AUTOBUS – dzieci podzielone są na dwie lub trzy grupy (w zależności od ilości dzieci ) , na czele każdej grupy stoi kierowca; każda grupa stoi w rzędzie za kierowcą – autobus może jechać tylko wtedy gdy słychać muzykę – porusza się wtedy tak jak dyktuje muzyka : wolno , szybko , bardzo szybko . Gdy nastąpi cisza – autobus zatrzymuje się , a pasażerowie zmieniają miejsca ( przechodzą do innego autobusu ) . Gdy pojawi się muzyka autobus rusza dalej ( DOWOLNA MUZYKA)
4. BĄDŹ UWAŻNY – dzieci maszerują po sali przy akompaniamencie ćwierćnut , gdy usłyszą akcent – przykucają , sklejając się plecami z kolegą .
5. KRAINA FANTAZJI - Jedno z dzieci staje naprzeciw grupy, jego zadaniem jest pokazać ruchem jakim pojazdem wszyscy udadzą się do krainy np. Liliputów, Olbrzymów, Bajlandii, Ufoludków, Syren itp. Dzieci poruszają się w rytm dowolnej muzyki naśladując ruch prowadzącego dziecka - wszyscy lądują w wymyślonej krainie, w której trzeba się wzajemnie przywitać w wymyślony sposób, np. pocierając się wzajemnie nosami, dotykając stopami, łokciami, klepiąc w pośladki itp. Po wzajemnych powitaniach następne dziecko zaprasza uczestników zabawy do innego pojazdu i do innej krainy, w której znowu wszyscy muszą się jakoś przywitać.
6. MAGICZNY KLAKSON – każde z dzieci otrzymuje apaszkę , która posiada czarodziejska moc . Dzieci kładą się na podłodze słuchając spokojnej , relaksacyjnej muzyki , gdy usłyszą głośne uderzenie w bębenek to wstają , apaszką nakrywają głowę i zamieniają się w takie zwierzątko , którym chciałyby być ( naśladują sposób ...