Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
CELE :
• Uczeń zna sposoby rozwiązywania konfliktów
• Uczeń zna konsekwencje zachowań niepożądanych
• Uczeń umie życzliwie traktować innych
• Uczeń naśladuje pozytywne postawy
• Uczeń używa form grzecznościowych
Opracowanie : nauczyciele Szkoły Podstawowej
im. A. Mickiewicza w Ciepłowodach
Koordynator : Edyta Lisowska
Czas realizacji : rok szkolny 2005/2006 semestr II
ZADANIA :
1. Badanie poczucia bezpieczeństwa uczniów
2. Uświadamianie uczniom skutków i zagrożeń wynikających ze stosowania przemocy
3. Informowanie uczniów o konsekwencjach stosowania przemocy w świetle prawa szkolnego i karnego
4. Uświadamianie uczniom różnych form przemocy : słownej, fizycznej i psychicznej
5. Sposoby radzenia sobie z własną i cudzą agresją – zachowanie asertywne
6. Kształtowanie postaw życzliwości wobec każdego człowieka
7. Ograniczenie wulgarnego słownictwa
|ZADANIA |FORMY I METODY PRACY |OSOBY ODPOWIEDZIALNE |TERMIN |
|1 Badanie poczucia |Przeprowadzenie ankiety |pedagog |Kwiecień |
|bezpieczeństwa | | | |
|2 Uświadamianie uczniom skutków |Lekcje wychowawcze „Przemoc i |Wychowawcy | |
|i zagrożeń wynikających ze |agresja” -kaseta video | | |
|stosowania przemocy |Spotkanie z psychologiem | |maj |
| | | | |
| | |pedagog | |
|3 Informowanie uczniów o |Spotkanie z funkcjonariuszem |pedagog |Maj/czerwiec |
|konsekwencjach stosowania |policji oraz kuratorem sądowym | | |
|przemocy | | | |
|4 Formy przemocy |Dzień profilaktyczny : scenki, |Wychowawcy klas |Czerwiec |
| |plakaty dotyczące agresji oraz |SU | |
| |postaw asertywnych |Koło teatralne | |
|5 Sposoby radzenia sobie z |Spotkanie z psychologiem |Pedagog |Czerwiec |
|własną i cudzą agresją |Lekcje wychowawcze | | |
| | |wychowawcy | |
|6 Kształtowanie postaw |Uczestnictwo w rekolekcjach |Katecheta | |
|życzliwości wobec każdego |wielkopostnych | | |
|człowieka |Ukazywanie pozytywnych postaw | | |
| |godnych naśladowania na | | |
| |przykładzie literatury |Poloniści | |
| |Asertywność-scenki z filmu video| |Czerwiec |
| |na godz. wych. | | |
| | | | |
| | | | |
| | |wychowawcy | |
|7 Ograniczenie wulgarnego |Zapoznanie uczniów z zasadami |Wychowawcy | |
|słownictwa |savoir-vivre | |Maj/czerwiec |
| |Gazetka szkolna | | |
| | |SU | |
Ewaluacja projektu : czerwiec 2006