Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN ROZWOJU ZAWODOWEGO
nauczyciela kontraktowego – mgr Renaty Łozińskiej.
Umiejętność organizacji i doskonalenia własnego warsztatu pracy, analizowanie i dokumentowanie własnych działań, a także oceniania skuteczności i dokonywania stosownych korekt w tym działaniu.
|Lp. |Zakres zadań i umiejętności |Forma działań realizacyjnych |Termin |Sposób dokumentowania |
| |Podniesienie kwalifikacji. |Udział w kursach, warsztatach, szkoleniach, seminariach, konferencjach wg następujących dziedzin : |Okres stażu |Świadectwa ukończenia form |
|1. | |„Zabawy z literaturą” | |doskonalenia zaw.; potwierdzenia |
| | |„Muzyka i ruch” | |uczestnictwa |
| | |„Edukacja ekologiczna” | | |
| | |„Dziecko w przedszkolu” | | |
| | |„Umiejętności psychologiczno – pedagogiczne nauczyciela” | | |
| | |a także w zajęciach otwartych i szkoleniowych Radach Pedagogicznych. | | |
| |Doskonalenie swojego warsztatu |1. Prowadzenie zajęć w obecności dyrektora placówki, opiekuna stażu i innych nauczycieli - analiza |Wg kontraktu: |konspekty zajęć, zdjęcia, prace |
|2. |pracy. |działań. |1 raz w miesiącu przez |dzieci, |
| | |10 zajęć w grupie dzieci sześcioletnich |okres stażu |opisy i analiza prowadzonych działań |
| | |10 zajęć w grupie dzieci trzyletnich | | |
| | |10 zajęć w grupie dzieci czteroletnich |Wg kontraktu: | |
| | | |2 razy w ciągu roku | |
| | |2. Obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu – analiza działań. |szkolnego | |
| | |2 zajęcia w grupie dzieci pięcioletnich | | |
| | |2 zajęcia w grupie dzieci sześcioletnich | | |
| | |2 zajęcia w grupie dzieci trzyletnich | | |
|3. |Budowanie własnego warsztatu |1. Gromadzenie i aktualizowanie własnej biblioteki. |Okres stażu |Zbiór kart pracy, materiałów |
| |pracy. |2. Organizowanie zaplecza samodzielnie przygotowanych trwałych środków dydaktycznych ( napisy, | |dydaktycznych, teczki tematyczne, |
| | |historyjki obrazkowe, ilustracje, literatura pedagogiczna, teczki tematyczne, rebusy, krzyżówki itp.)| |literatura pedagogiczna, |
| | |3. Systematyczna obserwacja i zakup nowości wydawniczych. | |zaświadczenia i notatki własne |
| | |4. Nawiązanie współpracy z wydawnictwami: Juka, Didasko, GRAF – Punkt. | | |
|4. |Zdobycie informacji na temat |Wprowadzenie twórczych i aktywizujących metod w bezpośredniej pracy z dziećmi. |Okres stażu |Środki dydaktyczne, literatura |
| |współczesnych koncepcji |Metody E.Gruszczyk Kolczyńskiej | |fachowa, nagrania muzyczne, materiał |
| |wychowania przedszkolnego i |Metody M.Montessori | |sensoryczny M.Montessori |
| |ciekawych metod aktywizujących.|metod gimnastyki twórczej: | | |
| | |C.Orffa | | |
| | |R. Labana | | |
| | |A także różnorodnych technik relaksacyjnych. | | |
Umiejętności uwzględniania w swojej pracy problematyki środowiska lokalnego
oraz współczesnych problemów społecznych i cywilizacyjnych.
|Lp. |Zakres zadań i umiejętności |Forma działań realizacyjnych |Termin |Sposób dokumentowania |
|1. |Promowanie osiągnięć dzieci na zewnątrz |1. Nawiązanie współpracy ze Szkołą Podstawową nr 166. |IX 2001/ |programy spotkań, sprawozdania ze |
| |przedszkola. |2. Nawiązanie współpracy z Biblioteką Publiczną dla dzieci i młodzieży nr 21. |VI 2002 |współpracy i uczestnictwa w |
| | |3. Nawiązanie współpracy z Przedszkolem Publicznym. |IX 2001/ |przedsięwzięciach, dyplomy |
| | |4. Udział w akcjach i konkursach organizowanych na terenie dzielnicy Wola, oraz w |VI 2002 | |
| | |czasopismach dla dzieci. |2003/2004 | |
| | |5. Udział w programach edukacyjnych. | | |
| | | |okres stażu | |
|2. |Promowanie osiągnięć dzieci na ...