Dodaj publikację
Autor
Ewa Sindut
Data publikacji
2008-01-30
Średnia ocena
4,44
Pobrań
1414

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Gry i zabawy dydaktyczne na lekcjach języków obcych - przykłady gier dydaktycznych do wykorzystania na lekcjach języków obcych.
 Pobierz (doc, 64,5 KB)

Komentarze

Meppi_2006, 2008-06-11, ocena:

Ciekawy zestaw gier, niektóre rzeczywiście skuteczne i atrakcyjne dla dzieci. Polecam każdemu "językowcowi"

olanoc1, 2009-01-31

Świetne, polecę mojej stażystce,

Magdallenna, 2009-03-02

Niektóre propozycje naprawde świetne.Polecam:)

elizabethmorgan, 2009-09-13

Większość gier i zabaw nie nadaje sie do przeprowadzenia w szkołach panstwowych podczas zajęc j. angielskiego gdzie goni cię czas.. i masz duzo dzieci.. Aczkolwiek, pare propozycji jak najbardziej ok.

magdalenkajulia, 2011-06-24

świetne pomysły! niektóre na pewno wykorzystam!

Podgląd treści


„Gry i zabawy dydaktyczne na lekcjach języków obcych”

1. Przykłady gier i zabaw dydaktycznych wspomagających naukę słownictwa

|NAZWA GRY |PRZEBIEG GRY |PRZYKŁADY ZASTOSOWAŃ |
|Pantomima |Uczniowie są podzieleni na 2 grupy. Na zmianę na środek wychodzi przedstawiciel |Czynności wykonywane w |
| |innej grupy. Uczeń ma za zadanie zaprezentować określone czynności tylko za pomocą |czasie wolnym |
| |ruchów ciała. Zadaniem pozostałych członków grupy jest odgadnąć czynność, o jaką | |
| |chodzi. Wygrywa ta grupa, która odgadnie najwięcej czynności. | |
|Memory |Klasa musi być podzielona na grupy. Każda grupa posiada zestaw kartoników, |Ubrania |
| |zawierających pary. Pary tworzą obrazki i odpowiadające im słówka w języku obcym. | |
| |Odwrócone kartoniki ułożone są na ławkach. Uczniowie losują każdorazowo 2 kartoniki.| |
| |W przypadku wylosowania pary, uczeń zabiera parę i losuje kolejne. W przeciwnym | |
| |razie kartoniki losuje kolejna osoba. Wygrywa ta osoba, która uzbiera najwięcej par.| |
|Domino |Klasa podzielona na mniejsze grupy. Zadaniem każdej z nich jest prawidłowo ułożyć |Jedzenie i picie |
| |domino, które składa się w połowie z obrazków i pasujących do nich słów. | |
|Bingo |Celem zabawy jest ćwiczenie rozumienia ze słuchu. Na planszy, składającej się z 9 |Liczebniki |
| |pól uczniowie wpisują własne liczby / słowa z 20 zaproponowanych przez nauczyciela. | |
| |Po wypełnieniu pól nauczyciel odczytuje liczby / słowa w ustalonej przez siebie | |
| |kolejności. Uczeń zakreśla słowa, które zostały wypowiedziane przez nauczyciela i | |
| |jednocześnie znajdują się na planszy ucznia. Wygrywa ten uczeń, na planszy którego 3| |
| |zakreślone słowa układają się w jednym rządku w pionie, w poziomie i po przekątnej. | |
| |Ten fakt zwycięzca musi zasygnalizować wypowiadając słowo BINGO! | |
| | | |
| | | |
|Gra w Lotto |Uczniowie otrzymują kupony do gry w lotto, zawierające liczby od 1-49. Na planszy |Liczebniki |
| |muszą wytypować 6 liczb. Następnie nauczyciel odczytuje 6-10 „wylosowanych” przez | |
| |siebie liczb. Wygrywa uczeń, który „trafi” najwięcej liczb. | |
|Ciepło-zimno |Klasa wybiera przedmiot, który ma być ukryty. Jeden z uczniów opuszcza klasę. Po |Przybory szkolne |
| |powrocie do klasy zadaniem ucznia jest odszukanie ukrytego przedmiotu. Klasa pomaga | |
| |mu w tym, wymawiając nazwę przedmiotu z różnym natężeniem głosu – ciszej , gdy uczeń| |
| |oddala się od miejsca ukrycia i coraz głośniej, w miarę zbliżania się do niego. | |
|Idziemy na zakupy… |Gra polega na powtarzaniu słownictwa. Uczniowie powtarzają po sobie sekwencję słów, |Jedzenie i picie |
| |zaczynających się od zdania: „idę do sklepu i kupuję…” (np. „idę do sklepu i kupuję| |
| |chleb, masło, cukier…”) Każdy kolejny uczestnik dodaje jeden zakup od siebie. Ważne | |
| |jest, by „zakupy” wymienione były przez kolejnych uczniów we właściwej kolejności. W| |
| |przypadku pomylenia kolejności przez uczestników, gra zaczyna się od początku. | |
| |Wygrywają uczestnicy ...