Dodaj publikację
Autor
Ewa Borowiak
Data publikacji
2008-01-30
Średnia ocena
4,67
Pobrań
259

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Jest to propozycja wewnątrzklasowego systemu oceniania w klasie III Szkoły Podstawowej, propozycja kryteriów oceniania uczniów klas młodszych.
 Pobierz (doc, 59,0 KB)

Podgląd treści


Opracowała : mgr Ewa Borowiak

Wewnątrzklasowy system oceniania
klasa IIId rok szk. 2004\2005

Ocenianie wewnątrzszkolne polega na rozpoznawaniu przez nauczyciela poziomu i postępów w opanowaniu przez dziecko umiejętności i wiadomości w stosunku do wymagań edukacyjnych, wynikających z realizowanego programu oraz na formułowaniu oceny.
Ocenianie ma na celu:
• informowanie ucznia o poziomie jego umiejętności oraz postępie w ich doskonaleniu
• wspieranie, wzmacnianie i wskazywanie kierunków rozwoju
• rozbudzenie motywacji uczenia się, działania, doskonalenia się i poznawania świata
• dostarczenie informacji zwrotnej uczniom i rodzicom
• doskonalenie procesu edukacyjnego
Ocenianie wewnątrzszkolne polega na:
• formułowaniu przez nauczyciela wymagań edukacyjnych zgodnie z realizowanym programem nauczania
• przeprowadzaniu systematycznej kontroli i oceny osiągnięć dziecka
• bieżącym ocenianiu oraz śródrocznym i końcoworocznym klasyfikowaniu.

Wzór zapisu ocen szkolnych ucznia kl. IIId

Ocena bieżąca:
Odbywa się w czasie zajęć szkolnych . Polega na stałym informowaniu ucznia o jego zachowaniu i postępach. To ocena motywująca do wysiłku, wyraźnie wskazująca osiągnięcia i to, co należy jeszcze wykonać, usprawnić.

Wyrażona jest literowo.

AA – otrzymuje uczeń, który posiada rozległą wiedzę z zakresu treści poszczególnych edukacji, osiągnął umiejętności twórczego wykorzystania wiedzy, pracuje całkowicie samodzielnie i jest kreatywny.
A – otrzymuje uczeń, który w bardzo dużym stopniu opanował umiejętności edukacyjne. Zdarzają mu się drobne błędy, potrafi je sam poprawić.
B – otrzymuje uczeń, który dobrze opanował treści z poszczególnych edukacji i zdobyte wiadomości potrafi stosować w praktyce, korzystając niekiedy z pomocy nauczyciela.
C– otrzymuje uczeń, który potrafi wykonać proste polecenie, natomiast do przyswojenia trudniejszych umiejętności niezbędne są wyjaśnienia i często pomoc nauczyciela.
D – otrzymuje uczeń, który wycinkowo opanował treści programowe, samodzielnie wykonuje tylko proste zadania. Wymaga ciągłej pomocy nauczyciela.

Ocena ucznia spełniającego najwyższy poziom wymagań(AA ) formułowana jest przy użyciu następujących stwierdzeń:
• Jego wiedza i umiejętności w zakresie......wykraczają poza wymagania podstawowe.
• Bezbłędnie...
Ocena ucznia na poziomie bardzo dobrym ( A ) brzmi:
• Bardzo dobrze...
• Wspaniale opanował...Doskonale radzi sobie...

Uczeń spełniający wymagania na poziomie dobrym (B)oceniany jest przy pomocy następujących sformułowań:
• Opanował dobrze...
• Radzi sobie...ale czasami popełnia błędy
• Zdarzają mu się potknięcia, ale potrafi dostrzec i poprawić błędy...
• Zwykle prawidłowo...
• Wykonuje.......ale przy pomocy nauczyciela

Uczeń osiągający poziom zadowalający ( C )otrzymuje ocenę sformułowaną w sposób następujący:
• Potrafi wykonać proste .....
• Nie udaje mu się samodzielnie...
• Wymaga zachęty...
• Wolno i z trudem...
• Zwykle popełnia błędy w...
• Myli...
• Wymaga dodatkowych objaśnień i wskazówek...

Ocena ucznia na poziomie niezadowalającym ( D )otrzymuje brzmienie:
• Zwykle popełnia błędy...
• Nie potrafi samodzielnie...
• Niestarannie...
• Niewystarczająco...
• Nie opanował umiejętności...
• Ma duże trudności...
• Z trudem, przy pomocy nauczyciela...
• Wyłącznie przy pomocy nauczyciela...

Ocena ...