Dodaj publikację
Autor
Zenona Szwałek
Data publikacji
2008-01-30
Średnia ocena
5,00
Pobrań
138

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program rozwoju szkoły nastawiony jest na zwiększenie szans edukacyjnych i życiowych uczniów dzięki wspólnej pracy nauczycieli i pomocy P.P.P.oraz innych instytucji. Chcąc zwiększyć szanse edukacyjne i życiowe naszych uczniów postawiliśmy sobie za cel poprawienie jakości całego doświadczenia edukacyjnego, polega na umożliwianiu uczniom zdobywania dodatkowej wiedzy i umiejętności w kontekście wyboru ścieżki edukacyjnej i zawodowej.
 Pobierz (doc, 569,0 KB)

Podgląd treści

PROGRAM ROZWOJU SZKOŁY

Gimnazjum nr 7 im. Czesława Miłosza

Realizowany w ramach projektu

„ Równy start w przyszłość- wyrównywanie szans edukacyjnych
w Rybniku”

I Podstawowe informacje o szkole

1. Rodzaj szkoły
● szkoła podstawowa
● gimnazjum
● szkoła ponadgimnazjalna

2. Nazwa i numer szkoły: Gimnazjum nr 7 im. Czesława Miłosza

3.Adres szkoły: Rybnik 44-251, ul. Sztolniowa 29 b

4. Dyrektor szkoły (imię i nazwisko) Krzysztof Zaik

5. Koordynator szkoły w ramach projektu Zenona Szwałek

6. Numer telefonu koordynatora 508063410, 032-4220250

7. Adres e-mail koordynatora szwalek_z@poczta.onet.pl

8. Liczba uczniów szkoły w roku szkolnym 2007/2008 - 662

9. Liczba oddziałów szkolnych w roku szkolnym 2007/2008 - 24

II Ogólne informacje o programie rozwoju szkoły:

1. Skrócony opis programu rozwoju szkoły:
|Program rozwoju szkoły nastawiony jest na zwiększenie szans edukacyjnych i życiowych uczniów dzięki wspólnej pracy nauczycieli i pomocy Poradni|
|Psychologiczno- Pedagogicznej oraz innych instytucji. Chcąc zwiększyć szanse edukacyjne i życiowe naszych uczniów postawiliśmy sobie za cel |
|poprawienie jakości całego doświadczenia edukacyjnego, polega na umożliwianiu uczniom zdobywania dodatkowej wiedzy i umiejętności w kontekście |
|wyboru ścieżki edukacyjnej i zawodowej. Chcemy poznać możliwości i trudności swoich uczniów. Udzielić im wszechstronnej, specjalistycznej |
|pomocy. Przede wszystkim rozwinąć pomoc uczniom z trudnościami dydaktyczno -wychowawczymi. Rozwijać ich zainteresowania, wyrównywać szanse |
|edukacyjne i kulturowe. Program zakłada również działania ukierunkowane na pomoc rodzicom uczniów sprawiających trudności wychowawcze, bowiem |
|uczeń z problemami rzadko osiąga wyniki adekwatne do swego poziomu intelektualnego i zainteresowań. Zorganizujemy zajęcia wyrównawcze i koła |
|zainteresowań. Kształcenie umiejętności zachowania się w różnych miejscach i sytuacjach odbywać się będzie praktycznie: uroczystości klasowe, |
|szkolne, wyjazdy, wycieczki. Promocja działań i szkoły prowadzona będzie na stronach internetowych szkoły i gazetki szkolnej. |

III Liczba uczestników programu:

|POTENCJALNI UCZESTNICY PROGRAMU |LICZBA |
|OGÓŁEM |690 |
|Młodzież i dzieci - dziewczęta |335 |
|Młodzież i dzieci- chłopcy |327 |
|Nauczyciele zaangażowani w projekt |25 |
|Inne osoby |3 |

IV. Informacja o instytucjach i organizacjach wspierających działania w ramach programu rozwoju szkoły (jeśli w ramach realizacji programu rozwoju szkoła planuje udział innych szkół/instytucji/organizacji, proszę je wymienić w poniższej tabeli)
|Lp. |Nazwa szkoły/ instytucji/ organizacji |Miejscowość |
|1 |Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna |Rybnik |
|2 |Zakłady pracy |Rybnik |
|3 |Urząd Miasta Rybnik, Urząd Pracy |Rybnik |
|4 |Organizacja pozarządowa “Cris” |Rybnik |
|5 |Dom Kultury |Rybnik Boguszowice |

V. Rola i zakres wsparcia szkół/instytucji/organizacji w realizacji programu rozwoju
(prosimy o przedstawienie roli i zakresu pomocy w realizacji programu rozwoju)

|Celem programu jest też zaangażowanie instytucji w życie szkoły tak, by maksymalnie zwiększyć udział podmiotów mogących wnieść pozytywny wkład ...