Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Piekarczyk
Data publikacji
2008-01-30
Średnia ocena
3,00
Pobrań
119

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Plan ten został opracowany w oparciu o nową podstawę programową, standardy wymagań egzaminacyjnych z uwzględnieniem ścieżek edukacyjnych.
 Pobierz (doc, 83,5 KB)

Podgląd treści


FIZYKA KLASA II
Pierwszy semestr
Rok szkolny 2007/08
PLAN PRACY DYDAKTYCZNEJ

|Zagadnienie |Liczba |Podstawa programowa |Ścieżka edukacyjna |Standardy wymagań |Uwagi |
| |godzin | | |egzaminacyjnych | |
|1. Lekcja organizacyjna. |1 | |EDUKACJA PROZDROWOTNA (Przepisy | | |
|(Plan pracy w klasie | | |BHP w pracowni fizycznej). | | |
|drugiej, wymagania na | | | | | |
|poszczególne stopnie). | | | | | |
|2. Siły w przyrodzie. |1 |3. Ruch i siły. | |I. Umiejętne stosowanie |Wyznaczanie siły wyporu |
| | |4. Oddziaływania | |terminów, pojęć i procedur z|cieczy. |
| | |mechaniczne i ich skutki.| |zakresu przedmiotów | |
| | | | |matematyczno-przyrodniczych | |
| | | | |w niezbędnych praktyce | |
| | | | |życiowej i w dalszym | |
| | | | |kształceniu. | |
| | | | |III. Wskazywanie i | |
| | | | |opisywanie faktów, związków | |
| | | | |i zależności, w | |
| | | | |szczególności | |
| | | | |przyczynowo-skutkowych, | |
| | | | |funkcjonalnych, | |
| | | | |przestrzennych i czasowych. | |
| | | | |IV. Stosowanie zintegrowanej| |
| | | | |wiedzy i umiejętności do | |
| | | | |rozwiązywania problemów. | |
|3. III zasada dynamiki. |1 |4. Równowaga mechaniczna.| |I. Umiejętne stosowanie |Obserwacja wzajemności |
|Równowaga mechaniczna. | |4. Zasady dynamiki. |[pic] |terminów, pojęć i procedur z|oddziaływań. |
| | | | |zakresu przedmiotów | |
| | | | |matematyczno-przyrodniczych | |
| | | | |w niezbędnych praktyce | |
| | | | |życiowej i w dalszym | |
| | | | |kształceniu. | |
|4. Bezwładność ciał. I |1 |4. Zasady dynamiki. |EDUKACJA PROZDROWOTNA |I. Umiejętne stosowanie | |
|zasada dynamiki. | | |(Zagrożenia dla zdrowia i życia |terminów, pojęć i procedur z| |
| | | |człowieka związane z |zakresu przedmiotów | |
| | | |występowaniem bezwładności. |matematyczno-przyrodniczych | |
| | | |Ochronna rola pasów |w niezbędnych praktyce | |
| | | |bezpieczeństwa i poduszek |życiowej i w dalszym | |
| | | |powietrznych. Prawidłowe |kształceniu. | |
| | | |rozłożenie towaru w samochodach,|II. Wyszukiwanie i | |
| | | |na statkach i promach.) |stosowanie informacji. | |
| | | | | | |
| | | | | | |
|5. Pojecie pędu. Zasada |2 |4. Zasada zachowania |EDUKACJA PROZDROWOTNA |I. Umiejętne stosowanie |Obserwacja zderzeń |
|zachowania pędu. | |pędu. |(Skutki wypadków drogowych.) |terminów, pojęć i procedur z|sprężystych i |
|Zderzenia i zjawiska | | | |zakresu przedmiotów |niesprężystych oraz |
|odrzutu. | | | |matematyczno-przyrodniczych |odrzutu. |
| | | | |w niezbędnych praktyce | |
| | | | |życiowej i w dalszym | |
| | | | |kształceniu. | |
| | | | |II. Wyszukiwanie i | |
| | | | |stosowanie informacji. | |
| | | | |III. Wskazywanie i | |
| | | | |opisywanie faktów, związków | |
| | | | |i zależności, w | |
| | | | |szczególności | |
| | | | |przyczynowo-skutkowych, | |
| | | | |funkcjonalnych, | |
| | | | |przestrzennych i czasowych. | |
| | | | |IV. Stosowanie zintegrowanej| |
| | | | |wiedzy i umiejętności do | |
| | | | |rozwiązywania problemów. | |
|6. Związek szybkości |2 |4. Zasady dynamiki. |EDUKACJA PROZDROWOTNA |I. Umiejętne stosowanie |Doświadczalne |
|zmiany pędu z siłą. | |4. Zasada zachowania |(Prawa dynamiki a bezpieczeństwo|terminów, pojęć i procedur z|sprawdzenie II zasady |
|Dynamiczna miara siły. | |pędu. |w ruchu drogowym.) |zakresu przedmiotów |dynamiki. |
|Jednostka siły. II zasada| | | |matematyczno-przyrodniczych | |
|dynamiki. | | | |w niezbędnych praktyce | |
| | | | |życiowej i w dalszym | |
| | | | |kształceniu. | |
| | | | |III. Wskazywanie i | |
| | | | |opisywanie faktów, związków | |
| | | | |i zależności, w | |
| | | | |szczególności | |
| | | | |przyczynowo-skutkowych, | |
| | | | |funkcjonalnych, | |
| | | | |przestrzennych i czasowych. | |
| | | | |IV. Stosowanie zintegrowanej| |
| | | | |wiedzy i umiejętności do | |
| | | | |rozwiązywania problemów. | |
|7. Oddziaływania |1 |4. Oddziaływania |EDUKACJA EKOLOGICZNA |I. Umiejętne stosowanie | |
|grawitacyjne. | |grawitacyjne. |(Stany przeciążenia i |terminów, pojęć i procedur z| |
|Ciążenie powszechne. | | |niedociążenia oraz ich wpływ na |zakresu przedmiotów | |
| | | |organizmy żywe.) |matematyczno-przyrodniczych | |
| | | | |w niezbędnych praktyce | |
| | | | |życiowej i w dalszym | |
| | | | |kształceniu. | |
| | | | |II. Wyszukiwanie ...