Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Dorota Haraf
Klasa II e Liceum Ogólnokształcące
Temat: The price of fame- discussion expressions, opinion essay / 2 godz. lekcyjne/
1 Cele dydaktyczno -poznawcze
uczeń:
Zna zwroty służące zgadzaniu się , nie zgadzaniu się z rozmówcą
• Potrafi wyszukać w tekście słuchanym argumenty za i przeciw
• Posiada przeprowadzić dyskusję z rozmówcą / matura ustna dialog 3/
2 Standardy wymagań egzaminacyjnych
uczeń
• Zna struktury gramatyczne i słownictwo w zakresie działu media
• Wykazuje umiejętność odbioru tekstu słyszanego – wyselekcjonowanie informacji
• Wykazuje umiejętność reagowania językowego w zakresie: udział w dyskusji
• Wykazuje umiejętność krótkich wypowiedzi pisemnych - dialogi
Metody pracy : prezentacja, ćwiczenia w parach,
Środki dydaktyczne: podręcznik, nagranie, karty ze scenkami sytuacyjnymi
Przebieg lekcji
Wprowadzenie
• Podanie tematu
• Dyskusja na temat : What do you know about these people / podręcznik strona 50/
• Odpowiedzi na pytanie: Would you like to be famous? Why? Why not?
Rozwinięcie
• Prezentacja słownictwa z działu MEDIA / dopasowywanie słów do ich definicji/
• Wysłuchanie programu radiowego dotyczącego sławy / zaznaczanie czy podane informacje są zgodne z tekstem czy nie/
• Słuchanie tekstu jeszcze raz i wypunktowanie zalet i wad bycia sławnym
• Słuchanie opinii innych osób / dopasowywanie rozmówców/
• Dzielenie wyrażeń z dyskusji na te , które służą zgadzaniu się z rozmówcą, nie zgadzaniu się , wyrażaniu opinii itp.
5 Wyrażanie swoich opinii do podanych stwierdzeń
6 Układanie dialogów z podanymi zwrotami niezbędnymi w dyskusji
7 Prezentacja dialogów