Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
boguslav, 2009-09-28
Fajna sprawa do lekcji przed dyrektorem/opiekunem praktyki, ale szkoła musi mieć komputer i rzutnik.
SCENARIUSZ ZAJĘĆ Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
Nauczyciel:
Klasa: III LO
Poziom: intermediate
Data: 25.04.2007
Temat lekcji: Listening Strategies for Matura Exam.
Cele lekcji:
• Utrwalanie wiadomości przed egzaminem maturalnym w oparciu o następujące standardy wymagań egzaminacyjnych:
- standard II – zdający wykazuje się umiejętnością odbioru tekstu w zakresie:
a) rozumienia ze słuchu tekstu prostego pod względem treści i o niewielkim stopniu zróżnicowania struktur leksykalno-gramatycznych
b) rozumienia tekstu czytanego, prostego pod względem treści i stopnia zróżnicowania struktur leksyklano-gramatycznych
- standard III – zdający wykazuje się umiejętnością tworzenia tekstu w postaci
krótkiej wypowiedzi ustnej (opis ilustracji)
• Przypomnienie głównych strategii egzaminacyjnych dotyczących odbioru tekstu ze słuchu
• Doskonalenie umiejętności mówienia
Materiały: podręcznik New Opportunities, poziom intermediate;
Płyta CD-ROM z nagraniem video z ustnego egzaminu maturalnego
Płyta CD-ROM z nagraniami i tekstem do zadań maturalnych
Przenośny komputer, rzutnik.
Etapy lekcji:
1. Wprowadzenie:
- przywitanie
- sprawdzenie listy obecności
- - sprawdzenie pracy domowej (standard III – tworzenie tekstu w postaci krótkiej
- wypowiedzi ustnej (opis ilustracji); doskonalenie umiejętności mówienia
2.Powtórzenie materiału – przypomnienie głównych strategii egzaminacyjnych dotyczących
odbioru tekstu ze słuchu (standard II a )
3. Podanie tematu nowej lekcji, data:
Wednesday 25th April 2007
Topic: Listening Strategies for Matura Exam.
4. Prezentacja nowego materiału:
- obejrzenie krótkiego nagrania video z ustnego egzaminu maturalnego
ze szczególnym zwróceniem uwagi na błędy popełniane przez zdającego
- wysłuchanie uwag i oceny zdającego
- czytanie i tłumaczenie tekstu przed wysłuchaniem, zgodnie ze strategiami
egzaminacyjnymi
5. Ćwiczenie i doskonalenie umiejętności rozwiązywania zadań ze słuchu:
- uczniowie widzą treść zadań na ekranie i na kartkach indywidualnie zaznaczają
odpowiedzi zgodne z wysłuchanym tekstem
- podanie poprawnych odpowiedzi po wysłuchaniu każdego zadania
- somoocena uczniów – uczniowie podają ilość poprawnie zaznaczonych odpowiedzi
6. Powtórzenie materiału z lekcji – przypomnienie głównych strategii egzaminacyjnych dotyczących odbioru tekstu ze słuchu (standard II a )
7. Zadanie pracy domowej
8. Ocena aktywności uczniów
Nauczyciel prowadzący: Dyrekcja: