Dodaj publikację
Autor
Zenona Szwałek
Data publikacji
2008-01-30
Średnia ocena
5,00
Pobrań
180

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Komputer odgrywa bardzo dużą rolę, w celu wyrównywania szans edukacyjnych. Wymiana korespondencji elektronicznej, fora internetowe oraz wyszukiwanie informacji z Internetu pomaga w rozwiązywaniu zadań domowych, nawiązywaniu znajomości
 Pobierz (doc, 24,5 KB)

Podgląd treści


 Komputer w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych
Nasze gimnazjum jest jedyną szkołą gimnazjalną w Rybniku, która prowadzi zajęcia z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, czyli niepełnosprawnymi fizycznie, z lekkim upośledzeniem, niedowidzących, niedosłyszących oraz z innymi deficytami rozwojowymi. Szkoła jest odpowiednio do tego zadania przygotowana, gdyż posiada podjazdy, ubikacje dla niepełnosprawnych oraz szkoła zapewnia dowóz i odwóz uczniów do domu. Szkoła prowadzi trzy klasy integracyjne, w których uczy się 15 uczniów z orzeczeniami o potrzebie kształcenia specjalnego. O zaletach klasy integracyjnej można mówić dużo. Korzyści natury społeczno – moralnej są dla dzieci zdrowych i chorych bezsporne. Dzieci uczą się wzajemnej tolerancji, wrażliwości i poszanowania praw innych. Do pracy z uczniami w klasach integracyjnych oraz do pracy z innymi uczniami szkoły, którzy otrzymali skierowania do zajęć rewalidacyjnych o różnym charakterze zatrudnieni są oligofrenopedagodzy, logopeda, terapeuta pedagogiczny, rehabilitant ruchowy.
Pomocy specjalistycznej udziela higienistka szkolna, pedagog szkolny oraz psycholog. Uczniowie uczą się w pracowni wyposażonej w telewizor, DVD, a także w komputer podłączony do sieci szkolnej i Internetu. Ponadto uczniowie Ci korzystają z komputerów w pracowniach informatycznych oraz w bibliotece szkolnej z ICIM, w którym odbywają się zajęcia rewalidacyjne z wykorzystaniem komputera. W tym celu szkoła zakupiła wiele programów multimedialnych, które pomagają w kształceniu młodzieży o specjalnych potrzebach edukacyjnych, są to między innymi: „Porusz umysł - program ogólnorozwojowy dla dzieci”, „Dyslektyk 2”, „Dysleksja”, „Dysortografia 2005”, „Praca w klasie integracyjnej dla nauczycieli klas IV-VI i gimnazjum”. Poza tym uczennica, która realizuje naukę w domu rodzinnym jako kształcenie indywidualne ze względu na swoją niepełnosprawność sprzężoną korzysta również z komputera i Internetu.
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych uczestniczą również w kółku komputerowym. Natomiast od 12 marca będą uczestniczyć w projekcie „Równy start w przyszłość- wyrównywanie szans edukacyjnych w Rybniku”.
Komputer odgrywa bardzo dużą rolę, w celu wyrównywania szans edukacyjnych. Wymiana korespondencji elektronicznej, fora internetowe oraz wyszukiwanie informacji z Internetu pomaga w rozwiązywaniu zadań domowych, nawiązywaniu znajomości w ramach programów np. „Orange dla Ziemi”, „Uczniowie z klasą”.
Zenona Szwałek