Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN PRACY NA GODZINACH WYCHOWAWCZYCH
W KLASIE III
ROK SZKOLNY 2007/2008
|Lp. |Temat lekcji |Forma realizacji |Spodziewane efekty |
|1. |Wybór samorządu uczniowskiego – ustalenie planu pracy na |Konkurs na przewodniczącego |Samorząd klasowy |
| |dany rok szkolny. |klasowego. | |
|2. |Przypomnienie WSO i statutu naszego gimnazjum. |Pogadanka |Uczniowie znają WSO i statut. |
|3. |Bezpieczeństwo w szkole - szkolenie przeciwpożarowe. |Pogadanka |Uczniowie wiedzą jak postąpić w |
| | | |czasie zagrożenia pożarowego w |
| | | |naszej szkole. |
|4. |Agresja fizyczna i psychiczna. |Pogadanka. |Poziom agresji zredukowany do |
| | | |minimum. |
|5. |Nieracjonalne odżywianie się. |Przygotowanie przez uczniów |Uczniowie prawidłowo się |
| | |referatów, spotkanie z pielęgniarką. |odżywiają. Wybierają zdrową |
| | | |żywność. |
|6. |Skutki wagarowania. |Przypomnienie uczniom kar za |Ograniczenie zjawiska wagarowania|
| | |wagarowanie i ucieczki z pojedynczych|wśród uczniów. |
| | |lekcji, rozmowa. | |
|7. |Normy dobrego zachowania. |Pogadanka |Uczeń potrafi słuchać, patrzeć, |
| | | |odczuwać, tworzyć. Uczeń szanuje.|
|8. |Jak my możemy pomoc uczniom słabszym? |Pogadanka, zaplanowanie pomocy |Uczniowie pomagają sobie w nauce.|
| | |koleżeńskiej przed testami | |
| | |gimnazjalnymi. | |
|9. |Wzorce osobowe. |Ukazywanie wzorców właściwego |Uczniowie umieją wskazać wzorce |
| | |postępowania, pogadanka. |osobowe. |
|10. |Integracja klasowa – zabawy andrzejkowe. |Zabawy andrzejkowe |W klasie panują otwarte, oparte |
| | | |na wzajemnym szacunku pozytywne |
| | | |stosunki między uczniami. |
|11. |Historia Ziemi Brzosteckiej. |Pogadanka |Uczń zna historię swojego |
| | | |regionu. |
|12. |Uzależnienie od gier komputerowych, Internetu, telewizji.|Artykuły z gazet |Uczeń jest asertywny. |
|13. |Wpływ ćwiczeń fizycznych na zdrowie młodego człowieka. |Pogadanka |Uczeń jest aktywny sportowo i |
| | | |turystycznie. |
|14. |Pierwsza pomoc. |Referaty, pogadanka, prelekcja. |Uczeń wie jak należy postąpić w |
| | | |chwili zagrożenia. |
|15. |Sposoby pokonywania stresu. |Pogadanka |Uczeń umie sobie radzić w |
| | | |trudnych sytuacjach. |
|16. |Spotkanie wigilijne. |Wspólne łamanie się opłatkiem. |Integracja klasy. |
|17. |Zapoznanie uczniów ze szkołami ponadgimnazjalnymi. |Referaty, pogadanka. |Uczniowie posiadają wiedzę o |
| | | |szkołach ponadgimnazjalnych. |
|18. |Problemy dnia codziennego. |Pogadanka |Uczeń jest przygotowany do życia |
| | | |w rodzinie. |
|19. |Planowanie własnej kariery. |Referaty, pogadanka, spotkanie z |Uczniowie umieją zaplanować |
| | |reprezentantami różnych zawodów. |własną przyszłość. |
|20. |Szacunek dla dobra wspólnego jako podstawa życia |Pogadanka |Uczeń dba o wspólne dobro. |
| |społecznego. | | |
|21. |Co i dla czego musimy wiedzieć o sektach? |Referaty, pogadanka |Uczeń rozumie zagrożenie |
| | | |wynikające z sekt. |
|22. |Spacer ścieżką przyrodniczą w naszej gminie. |Wycieczka |Poznanie walorów naszej gminy. |
|23. |Miejsca, które chcielibyśmy odwiedzić na wakacjach. |Pogadanka |Uczeń zna ciekawe zakątki |
| | | |turystyczne. |
|24. |Ognisko klasowe. |Ognisko, zabawy integracyjne |Nabycie przez uczniów |
| | | |umiejętności współdziałania w |
| | | |grupie. |
|25. |Bezpieczny wypoczynek podczas wakacji. |Pogadanka |Uczeń wie jak bezpiecznie |
| | | |wypoczywać podczas wakacji. |