Dodaj publikację
Autor
Małgorzata Zgaślik
Data publikacji
2008-01-30
Średnia ocena
4,33
Pobrań
307

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Scenariusz lekcji wychowawczej dla klasy VI wraz z kartą samooceny ucznia po lekcji oraz kartami pracy uczniów.
 Pobierz (doc, 172,0 KB)

Komentarze

hpodolak, 2008-07-04

Gosiu, jakie są wnioski z ewluacji?? ;)

Podgląd treści


SCENARIUSZ LEKCJI WYCHOWAWCZEJ
W KLASIE VI

1. Temat: JAK SZKOŁA PRZYGOTOWUJE MNIE DO SPRAWDZIANU W KLASIE VI?

2. Cel główny lekcji: zapoznanie uczniów ze standardami wymagań egzaminacyjnych i sposobem ich kształcenia na lekcjach różnych przedmiotów

3. Cele operacyjne:
Uczeń:
- zna zasady organizacji sprawdzianu w klasie VI
- wie, jak szkoła przygotowuje go do sprawdzianu w klasie VI
- zna standardy wymagań egzaminacyjnych
- wie, jakie umiejętności będzie sprawdzał sprawdzian w klasie VI

4. Formy pracy: praca zespołowa

5. Metody pracy: pogadanka, pokaz, dyskusja, ćwiczenia praktyczne

6. Środki dydaktyczne: plansze, słowniki, encyklopedie, komputer, opracowania wyników sprawdzianu za poprzedni rok

7. Przebieg zajęć:
1. Rozmowa z uczniami o czekającym ich egzaminie.
2. Analiza sprawdzianu w klasie VI z poprzedniego roku.
3. Ustalenie tematu lekcji.
4. Co to jest standard? – wyszukiwanie odpowiedzi w różnych źródłach.
5. Wyjaśnienie, czym są standardy wymagań.
6. Podział uczniów na 5 grup (każda grupa otrzymuje kartę pracy oraz opis danego standardu) - można pracować na komputerach
7. Praca w grupach: analiza jednego wskazanego standardu – „Jak na lekcjach różnych przedmiotów kształcimy umiejętności opisane w standardach wymagań egzaminacyjnych?”
8. Prezentacja wykonanych prac.
9. Ewaluacja.

KARTA SAMOOCENY UCZNIA PO LEKCJI

Wyraź swoją opinię o lekcji dotyczącej egzaminu po klasie VI, zakreślając wybrane punkty i udzielając odpowiedzi na pytania:

1. Lekcja o standardach wymagań egzaminacyjnych była:

• ciekawa

• trudna

• nudna

ponieważ................................................................................................................................................................................................

2. Na tej lekcji najbardziej zainteresowało mnie....................................
............................................................................................................

3. Na tej lekcji najbardziej męczyło mnie...............................................
............................................................................................................

4. Po dzisiejszej lekcji: Tak Nie

• wiem, co to są standardy wymagań egzaminacyjnych

• wiem, jak szkoła przygotowuje mnie do egzaminu

• nie rozumiem, czym są standardy wymagań egz.

• obawiam się egzaminu, bo nie wiem, jakie umiejętności
będzie sprawdzał

• myślę, że w rozwijaniu ważnych umiejętności pomagają mi szczególnie lekcje (jakiego przedmiotu) ...........................................................................
.......................................................................................................................

KARTY PRACY UCZNIÓW
________________________________________________________

Jak na lekcjach różnych przedmiotów kształcimy umiejętności opisane w standardzie:

| | |
|Język polski | |
| | |
| | |
|Historia | |
| | |
| | |
|Przyroda | |
| | |
| | |
|Matematyka | |
| | |
| | |
|Informatyka | |
| | |
| | |
|Technika | |
| | |
| | |
|Plastyka | |
| | |
| | |
|Muzyka | |

-----------------------
[pic]

[pic]

[pic]

[pic]