Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
hpodolak, 2008-07-04
Gosiu, jakie są wnioski z ewluacji?? ;)
SCENARIUSZ LEKCJI WYCHOWAWCZEJ
W KLASIE VI
1. Temat: JAK SZKOŁA PRZYGOTOWUJE MNIE DO SPRAWDZIANU W KLASIE VI?
2. Cel główny lekcji: zapoznanie uczniów ze standardami wymagań egzaminacyjnych i sposobem ich kształcenia na lekcjach różnych przedmiotów
3. Cele operacyjne:
Uczeń:
- zna zasady organizacji sprawdzianu w klasie VI
- wie, jak szkoła przygotowuje go do sprawdzianu w klasie VI
- zna standardy wymagań egzaminacyjnych
- wie, jakie umiejętności będzie sprawdzał sprawdzian w klasie VI
4. Formy pracy: praca zespołowa
5. Metody pracy: pogadanka, pokaz, dyskusja, ćwiczenia praktyczne
6. Środki dydaktyczne: plansze, słowniki, encyklopedie, komputer, opracowania wyników sprawdzianu za poprzedni rok
7. Przebieg zajęć:
1. Rozmowa z uczniami o czekającym ich egzaminie.
2. Analiza sprawdzianu w klasie VI z poprzedniego roku.
3. Ustalenie tematu lekcji.
4. Co to jest standard? – wyszukiwanie odpowiedzi w różnych źródłach.
5. Wyjaśnienie, czym są standardy wymagań.
6. Podział uczniów na 5 grup (każda grupa otrzymuje kartę pracy oraz opis danego standardu) - można pracować na komputerach
7. Praca w grupach: analiza jednego wskazanego standardu – „Jak na lekcjach różnych przedmiotów kształcimy umiejętności opisane w standardach wymagań egzaminacyjnych?”
8. Prezentacja wykonanych prac.
9. Ewaluacja.
KARTA SAMOOCENY UCZNIA PO LEKCJI
Wyraź swoją opinię o lekcji dotyczącej egzaminu po klasie VI, zakreślając wybrane punkty i udzielając odpowiedzi na pytania:
1. Lekcja o standardach wymagań egzaminacyjnych była:
• ciekawa
• trudna
• nudna
ponieważ................................................................................................................................................................................................
2. Na tej lekcji najbardziej zainteresowało mnie....................................
............................................................................................................
3. Na tej lekcji najbardziej męczyło mnie...............................................
............................................................................................................
4. Po dzisiejszej lekcji: Tak Nie
• wiem, co to są standardy wymagań egzaminacyjnych
• wiem, jak szkoła przygotowuje mnie do egzaminu
• nie rozumiem, czym są standardy wymagań egz.
• obawiam się egzaminu, bo nie wiem, jakie umiejętności
będzie sprawdzał
• myślę, że w rozwijaniu ważnych umiejętności pomagają mi szczególnie lekcje (jakiego przedmiotu) ...........................................................................
.......................................................................................................................
KARTY PRACY UCZNIÓW
________________________________________________________
Jak na lekcjach różnych przedmiotów kształcimy umiejętności opisane w standardzie:
| | |
|Język polski | |
| | |
| | |
|Historia | |
| | |
| | |
|Przyroda | |
| | |
| | |
|Matematyka | |
| | |
| | |
|Informatyka | |
| | |
| | |
|Technika | |
| | |
| | |
|Plastyka | |
| | |
| | |
|Muzyka | |
-----------------------
[pic]
[pic]
[pic]
[pic]