Dodaj publikację
Autor
Sylwia Raczak
Data publikacji
2008-02-04
Średnia ocena
4,50
Pobrań
111

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Cel: kształtowanie umiejętności bezpiecznego zachowania się dziecka na drodze - poznanie i przestrzeganie podstawowych zasad bezpiecznego poruszania się po drogach przez pieszych, poznanie niewłaściwych zachowań i kształtowanie umiejętności przewidywania, radzenie sobie w sytuacjach niebezpiecznych na drodze.
 Pobierz (doc, 23,0 KB)

Podgląd treści

Jestem bezpieczny w drodze do przedszkola

Grupa 6- latki

Cel:
kształtowanie umiejętności bezpiecznego zachowania się dziecka na drodze- poznanie i przestrzeganie podstawowych zasad bezpiecznego poruszania się po drogach przez pieszych, poznanie niewłaściwych zachowań i kształtowanie umiejętności przewidywania, radzenie sobie w sytuacjach niebezpiecznych na drodze.

|Działania pedagogiczne |Przypuszczalne osiągnięcia |
|Wycieczka na skrzyżowanie |Rozpoznaje i poprawnie reaguje na sygnalizacje świetlną i znaki |
| |drogowe |
|Wycieczka na przystanek autobusowy |Wie, że nie należy pchać się do autobusu i stać w bezpiecznej |
| |odległości od krawężnika |
|Rozmowa z policjantem- spotkanie w przedszkolu |Wie, że policjant może pomóc w trudnej |
| |sytuacji |
| |Rozumie znaczenie i rolę policji w ruchu |
| |drogowym |
| |Rozumie potrzebę noszenia światełek odblaskowych |
|Rozwiązywanie zagadek słuchowych- pojazdy |Rozpoznaje pojazdy drogowe |
| |Wyodrębnia dźwięki występujące na drodze: klakson, warkot, sygnały |
| |samochodów uprzywilejowanych |
|Nauka wierszy i piosenek |Śpiewa i recytuje poznane utwory |
|Zabawy ruchowe |Prawidłowo reaguje na sygnały werbalne i niewerbalne |
|Rozmowy przy obrazkach , historyjki obrazkowe |Potrafi przewidzieć skutki niewłaściwych zachowań |
| |Przestrzega zakazu poruszania się po drodze bez opieki dorosłych |
| |Ocenia zachowania innych osób |
|Konkurs plastyczny, tworzenie książeczek |Umie wyrazić swoje odczucia w formie plastycznej |
|Oglądanie czasopism dziecięcych, kodeksów drogowych- swobodne |Zna numery telefonów alarmowych oraz swoich najbliższych np. babci. |
|rozmowy dotyczące bezpieczeństwa oraz znajomości numerów | |
|telefonów i adresów | |
|Wykonanie makiety z właściwym umieszczeniem znaków |Zna znaki informacyjne „Szpital”, „ Stacja |
| |paliwa”, „ Telefon”. „Parking”, „Policja”, „Taxi”.... |