Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN PRACY WYCHOWAWCZEJ W KLASIE VI A
ROK SZKOLNY 2006/2007
Naczelny cel wychowania- wszechstronny rozwój dziecka-postrzeganego jako człowiek we wszystkich sferach jego działalności.
„Dziecko to pełny człowiek.
Ma prawo do szacunku
Do bycia tym ,kim jest”
Janusz Korczak
Główny cel wychowania-wszechstronny rozwój osobowy we wszystkich wymiarach, w tym zwłaszcza:intelektualnym,psychicznym,społecznym,zdrowotnym,estetycznym,moralnym i duchowym.
Cel wychowania w klasie VI-tej- uczeń potrafi planować działanie i przewidzieć jego efekty.
Cele operacyjne:
1. Określenie własnych celów życiowych i dążenie do ich osiągnięcia.
2. Kształtowanie poczucia sprawstwa.
3. Analizowanie i modyfikowanie swoich działań w zależności od potrzeb,
umiejętność dokonywania samokontroli i samooceny.
4. Opracowanie planu pracy samorządu szkolnego.
ZADANIA:
1.1. Kształtowanie umiejętności stawiania sobie celów życiowych krótko- i długoterminowych, określanie sposobów ich realizacji, ustalanie planu zajęć.
2.1. Rozumienie potrzeby kształcenia się (wzorce osobowe wielkich Polaków, postaci literackich ,filmowych, teatralnych),rozwijanie postawy kreatywnego myślenia, dążenie do samodoskonalenia.
2. Kształtowanie umiejętności poszukiwania wiedzy, informacji z różnych źródeł(dyskusje moderowane).
3. Kształtowanie postawy empirycznej, umiejętność prowadzenia własnych obserwacji, badań otaczającej rzeczywistości(wycieczki, współpraca z nauczycielem przyrody).
4. Udział w uroczystościach, imprezach o zasięgu środowiskowym i szkolnym, przygotowanie scenariuszy do tych działań.
1. Stworzenie sytuacji stymulujących aktywność własną ucznia.
2. Kształtowanie umiejętności współpracy w grupie, zgodnego współdziałania i uzupełniania się. Niesienie pomocy słabszym ,starszym ,kalekim(integracja i współpraca z dziećmi ze szkoły nr 6). Stosowanie zasad fair play.
3. Rozpoznawanie podstawowych wartości i dokonywanie właściwej ich hierarchizacji.
1. Wysuwanie różnych propozycji do swoich reprezentantów w samorządzie.
2. Praca w grupach, ustalanie zadań ,podział obowiązków.
3. Prezentowanie własnych propozycji społeczności uczniowskiej na szerszym forum (apele, radiowęzeł).
4. Przeprowadzenie wyborów do samorządu dla kolegów klas młodszych(współpraca z rówieśnikami z klasy równoległej).
Wychowawca klasy:
TEMATYKA GODZIN WYCHOWAWCZYCH W KLASIE VIA
|L.p. |Temat lekcji |Uwagi o realizacji |
|1. |Zasady postępowania podczas pobytu w szkole(lekcje ,przerwy międzylekcyjne, zajęcia dodatkowe | |
| |,wycieczki) w drodze do i ze szkoły. | |
| |Jak zachować się gdy ogłoszony zostanie alarm(drogi i wyjścia ewakuacyjne). | |
|2. |Jakie mam cele w życiu, jak do nich dążę i jak je osiągam? | |
| |Umiem planować swój tydzień nauki i wypoczynku. | |
|3. |Czym dla mnie jest tolerancja i czy umiem być tolerancyjny? | |
|4. |Jak dbać o czystość w domu i szkole? | |
|5. |Jaka postać Polaka szczególnie mi imponuje? | |
|6. |Jakie są moje słabe a jakie mocne strony? | |
|7. |11 listopada, wielkie święto mojej Ojczyzny. | |
|8. |Jak umiejętnie gromadzić wiedzę na zadany temat? | |
|9. |Andrzejki w klasie. | |
|10 ...