Dodaj publikację
Autor
Iwona Milcarz
Data publikacji
2008-02-11
Średnia ocena
0,00
Pobrań
318

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Praca przedstawiająca plan pracy wychowawcy klasowego.
 Pobierz (doc, 53,5 KB)

Podgląd treści


Plan pracy wychowawcy klasowego kl. IV
Technikum w roku szkolnym 2006/2007

I. Cele:

1. Uczeń aktywnie uczestniczy w realizowaniu zadań szkoły.
2. Kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich.
3. Kształtowanie postawy świadomego uczestnictwa w życiu społecznym.
4. Kształtowanie postawy proekologicznej.
5. Edukacja kulturalna.
6. Edukacja prozdrowotna.
7. Integracja zespołu klasowego.

|Grupa tematyczna |Temat lekcji |Działania |Forma realizacji |
| | | | |
|Samorządność zespołu |Wybór samorządu klasowego. |Kształtowanie potrzeby aktywnego wpływania na|Lekcja wychowawcza |
|klasowego | |losy klasy. | |
| | | | |
| |Przypomnienie |Uświadomienie uczniom ich praw i obowiązków. | |
| |wewnątrzszkolnego regulaminu |Właściwe traktowanie obowiązków ucznia: | |
| |oceniania klasyfikowania i |samodyscyplina, punktualność | |
| |promowania uczniów | | |
| | | | |
|Matura i egzamin z |Przypomnienie regulaminu matury |Przypomnienie regulaminu matury oraz egzaminu|Lekcja wychowawcza. |
|przygotowania zawodowego |oraz egzaminu z przygotowania |z przygotowania zawodowego. |Analiza procedur |
| |zawodowego. |Uświadomienie uczniom, w jaki sposób mogą |przeprowadzania matury i |
| | |wpłynąć na swoją ocenę. |egzaminu z przygotowania |
| | |Kształtowanie odpowiedzialności za siebie. |zawodowego. |
| | | | |
| | |Diagnoza wyników. | |
| |Omówienie i analiza wyników |Planowanie działań mających na celu ich | |
| |próbnej matury. |podniesienie. | |
| | | | |
|Studniówka |Przygotowania do studniówki |Przydział obowiązków i ustalenie |Lekcja wychowawcza – debata|
| | |odpowiedzialnych za poszczególne zadania | |
| | | | |
| |Mój pierwszy bal |Uświadomienie uczniom, co to znaczy dobrze | |
| | |się bawić? | |
| | |Poznanie zasad savoir-vivre na przyjęciu | |
| | | | |
|Rozwój osobisty |Co wiemy o AIDS? |Przekazanie informacji o chorobie. |Lekcja wychowawcza – |
| | |Uświadomienie potrzeby. odpowiedzialności za |dyskusja, warsztaty |
| | |siebie i za partnera. | |
| | |Uświadomienie zagrożeń dla zdrowia | |
| | |wynikających z nieprzemyślanych decyzji. | |
| | |Kształtowanie właściwej postawy wobec ludzi | |
| | |dotkniętych tą chorobą. | |
| | | | |
| | |Rozwijanie umiejętności wyrażania własnego | |
| | |zdania i jego obrony | |
| | | | |
| | |Wskazanie problemów wynikających z picia | |
| |Umiejętność dyskusji i obrony |alkoholu przez młodych ludzi. | |
| |własnego zdania. |Poznanie metod radzenia sobie ze stresem. | |
| | |Wskazanie na potrzebę właściwego | |
| |Alkohol kradnie wolność |gospodarowania czasem | |
| | |Wytwarzanie u uczniów pozytywnego myślenia. | |
| | |Wskazanie na konieczność stawiania sobie | |
| |Jak radzić sobie ze stresem?. |sensownych, możliwych do osiągnięcia celów | |
| | |Rozwijanie samoświadomości i umiejętności | |
| | |stawiania celów. | |
| | |Pobudzanie wrażliwości na sprawy innych ludzi| |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| |Poczucie własnej wartości | | |
| | | | |
|Przygotowanie do świadomego|Wybieramy przyszły zawód. |Poznanie własnych zainteresowań, osobowości, |Metody aktywizujące, lekcja|
|uczestnictwa w życiu | |wartości. |wychowawcza – dyskusja |
|społecznym. |Czynniki trafnego wyboru zawodu. |Zapoznanie uczniów z czynnikami trafnego | |
| | |wyboru zawodu | |
| | |Zaktywizowanie do poszukiwania właściwego | |
| | |zawodu i dalszej drogi kształcenia. | |
| | |Uświadomienie potrzeby planowania swojego | |
| | |życia. | |
| |Nadzieje i obawy przed |Kształcenie postawy twórczego rozwiązywania | |
| |rozpoczęciem dorosłego życia |problemów i zmagania się z niepowodzeniami. | |
| | | | |
|Komunikowanie się. |Jak porozumiewać się z innymi? |Ćwiczenie umiejętności komunikacyjnych w |Dyskusja |
| | |różnych sytuacjach społecznych | |
| |Inny nie znaczy gorszy |Budzenie tolerancji dla odmienności (kolor | |
| | |skóry, narodowość, przekonania, poglądy, | |
| | |kultura, wyznanie) | |
| | |Uświadomienie, że być tolerancyjnym nie | |
| | |oznacza być obojętnym | |
| | | | |
|Asertywność |Trening zachowań asertywnych ...