Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
Plan pracy wychowawcy klasowego kl. IV
Technikum w roku szkolnym 2006/2007
I. Cele:
1. Uczeń aktywnie uczestniczy w realizowaniu zadań szkoły.
2. Kształtowanie postaw patriotycznych i obywatelskich.
3. Kształtowanie postawy świadomego uczestnictwa w życiu społecznym.
4. Kształtowanie postawy proekologicznej.
5. Edukacja kulturalna.
6. Edukacja prozdrowotna.
7. Integracja zespołu klasowego.
|Grupa tematyczna |Temat lekcji |Działania |Forma realizacji |
| | | | |
|Samorządność zespołu |Wybór samorządu klasowego. |Kształtowanie potrzeby aktywnego wpływania na|Lekcja wychowawcza |
|klasowego | |losy klasy. | |
| | | | |
| |Przypomnienie |Uświadomienie uczniom ich praw i obowiązków. | |
| |wewnątrzszkolnego regulaminu |Właściwe traktowanie obowiązków ucznia: | |
| |oceniania klasyfikowania i |samodyscyplina, punktualność | |
| |promowania uczniów | | |
| | | | |
|Matura i egzamin z |Przypomnienie regulaminu matury |Przypomnienie regulaminu matury oraz egzaminu|Lekcja wychowawcza. |
|przygotowania zawodowego |oraz egzaminu z przygotowania |z przygotowania zawodowego. |Analiza procedur |
| |zawodowego. |Uświadomienie uczniom, w jaki sposób mogą |przeprowadzania matury i |
| | |wpłynąć na swoją ocenę. |egzaminu z przygotowania |
| | |Kształtowanie odpowiedzialności za siebie. |zawodowego. |
| | | | |
| | |Diagnoza wyników. | |
| |Omówienie i analiza wyników |Planowanie działań mających na celu ich | |
| |próbnej matury. |podniesienie. | |
| | | | |
|Studniówka |Przygotowania do studniówki |Przydział obowiązków i ustalenie |Lekcja wychowawcza – debata|
| | |odpowiedzialnych za poszczególne zadania | |
| | | | |
| |Mój pierwszy bal |Uświadomienie uczniom, co to znaczy dobrze | |
| | |się bawić? | |
| | |Poznanie zasad savoir-vivre na przyjęciu | |
| | | | |
|Rozwój osobisty |Co wiemy o AIDS? |Przekazanie informacji o chorobie. |Lekcja wychowawcza – |
| | |Uświadomienie potrzeby. odpowiedzialności za |dyskusja, warsztaty |
| | |siebie i za partnera. | |
| | |Uświadomienie zagrożeń dla zdrowia | |
| | |wynikających z nieprzemyślanych decyzji. | |
| | |Kształtowanie właściwej postawy wobec ludzi | |
| | |dotkniętych tą chorobą. | |
| | | | |
| | |Rozwijanie umiejętności wyrażania własnego | |
| | |zdania i jego obrony | |
| | | | |
| | |Wskazanie problemów wynikających z picia | |
| |Umiejętność dyskusji i obrony |alkoholu przez młodych ludzi. | |
| |własnego zdania. |Poznanie metod radzenia sobie ze stresem. | |
| | |Wskazanie na potrzebę właściwego | |
| |Alkohol kradnie wolność |gospodarowania czasem | |
| | |Wytwarzanie u uczniów pozytywnego myślenia. | |
| | |Wskazanie na konieczność stawiania sobie | |
| |Jak radzić sobie ze stresem?. |sensownych, możliwych do osiągnięcia celów | |
| | |Rozwijanie samoświadomości i umiejętności | |
| | |stawiania celów. | |
| | |Pobudzanie wrażliwości na sprawy innych ludzi| |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| | | | |
| |Poczucie własnej wartości | | |
| | | | |
|Przygotowanie do świadomego|Wybieramy przyszły zawód. |Poznanie własnych zainteresowań, osobowości, |Metody aktywizujące, lekcja|
|uczestnictwa w życiu | |wartości. |wychowawcza – dyskusja |
|społecznym. |Czynniki trafnego wyboru zawodu. |Zapoznanie uczniów z czynnikami trafnego | |
| | |wyboru zawodu | |
| | |Zaktywizowanie do poszukiwania właściwego | |
| | |zawodu i dalszej drogi kształcenia. | |
| | |Uświadomienie potrzeby planowania swojego | |
| | |życia. | |
| |Nadzieje i obawy przed |Kształcenie postawy twórczego rozwiązywania | |
| |rozpoczęciem dorosłego życia |problemów i zmagania się z niepowodzeniami. | |
| | | | |
|Komunikowanie się. |Jak porozumiewać się z innymi? |Ćwiczenie umiejętności komunikacyjnych w |Dyskusja |
| | |różnych sytuacjach społecznych | |
| |Inny nie znaczy gorszy |Budzenie tolerancji dla odmienności (kolor | |
| | |skóry, narodowość, przekonania, poglądy, | |
| | |kultura, wyznanie) | |
| | |Uświadomienie, że być tolerancyjnym nie | |
| | |oznacza być obojętnym | |
| | | | |
|Asertywność |Trening zachowań asertywnych ...