Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
PLAN WYNIKOWY
DO GIMNAZJUM
KLASA 1 (1 godzina )
DKOS-5002-13/03 ( Podręcznik „Lekcje z komputerem”)
2006/07
| |LICZBA GODZ |TEMAT |TREŚCI |Środki dydaktyczne |Osiągnięcia ucznia |ŚCIEŻKI EDUKACYJNE |
|L.P | | |PROGRAMOWE | | | |
| | | |Wiadomości i | | | |
| | | |umiejętności | | | |
| | | | | | |KORELACJA |
|KOMPUTER W ŻYCIU CZŁOWIEKA |
|1 |1 | |Regulamin pracowni komputerowej |pogadanka |Zna regulamin pracowni informatycznej i |prozdrowotna – przepisy |
| | |Bezpieczna i higieniczna praca z | | |przestrzega go. |bezpieczeństwa w domu szkole |
| | |komputerem |Zasady bezpiecznego użytkowania | |Zna ogólne zasady BHP. |miejscu publicznym |
| | | |komputera, w tym: prawidłowo | |Potrafi zastosować je w pracowni | |
| | | |zorganizowane stanowisko pracy | |informatycznej | |
| | | |komputera, odpowiednie ustawienie | |Zna program klasy | |
| | | |monitora, światła | |Wie czym będzie się zajmował na lekcjach | |
| | | |Zasady postępowania z dyskietkami i | |Zna wymagania na poszczególne oceny | |
| | | |innymi nośnikami danych | |- Wie jak należy być przygotowanym | |
| | | | | |do lekcji. | |
|PRACA Z KOMPUTEREM |
|2 |1 | | |Zestaw komputerowy |Stopień dopuszczający |filozoficzna – sprzyjanie |
| | |Jakie będziemy mieć komputery |Poznajemy podstawowe dane komputera |Książka |tworzy strukturę katalogów, kopiuje i |intelektualnemu rozwojowi ucznia. |
| | |(1,2) |Ich znaczenie |pogadanka |usuwa pliki, zmienia nazwę, opisuje | |
| | | |Odczytywanie parametrów szkolnych | |składniki nazwy pliku z pomocą nauczyciela| |
| | | |komputerów | |wymienia podstawowe elementy wchodzące w | |
| | | | | |skład zestawu komputerowego | |
| | | | | |tworzy foldery, zapisuje i odczytuje pliki| |
| | | | | |z dowolnego miejsca na dysku z pomocą | |
| | | | | |nauczyciela | |
| | | | | |określa ścieżkę dostępu do plików | |
| | | | | |Stopień bardzo dobry | |
| | | | | |potrafi wyszczególniać elementy | |
| | | | | |wewnętrznej budowy komputera | |
| | | | | |określa wpływ najważniejszych elementów na| |
| | | | | |wydajność zestawu | |
| | | | | |rozróżnia pamięci zewnętrzne i wewnętrzne | |
|3 |2 |Poznajemy system dwójkowy |Jednostka pojemności bajt |Książka | |Matematyka |
| | |1,4 |Liczby w zapisie dziesiętnym i dwójkowym|Zestaw komputerowy | | |
| | | |Przeliczanie liczb na różne jednostki z |Program Kalkulator | | |
| | | |pomocą programu kalkulator | | | |
|4 |1 |Organizacja zapisu danych na dysku. |Poznanie zasady zapisu danych na |Książka | |filozoficzna – sprzyjanie |
| | |Przeglądanie zasobów komputera |nośnikach magnetycznych (dyskietkach i |Zestaw komputerowy | |intelektualnemu rozwojowi ucznia. |
| | | |dyskach twardych) |Dyskietka | | |
| | | |Różnica plik a katalog |Płyta CD | | |
| | | |Sposoby poruszania się po strukturze | | | |
| | | |danych | | | |
| | | |Podstawowe typy plików i ich | | | |
| | | |zastosowanie | | | |
|5 | | | | |wymienia rzędy wielkości pamięci stosowane| |
| | | | | |w praktyce | |
| | | | | |wyjaśnia strukturę zapisu danych na | |
| | | | | |dyskietce | |
| | | | | |sprawdza wielkości dowolnego katalogu i | |
| | | | | |pliku na dysku | |
| | | | | | | |
| | | | | | | |
|6 |1 |Podstawowe operacje systemu Windows –|Przenoszenie i zmiana nazwy zbiorów i |Książka | |e. filozoficzna – sprzyjanie |
| | |powtórzenie .Program antywirusowy |katalogów |Zestaw komputerowy | |intelektualnemu rozwojowi ucznia. |
| | | |Wyszukiwanie zbiorów za pomocą narzędzi |internet | | |
| | | |Windows | | | |
| | | |Poznanie różnych systemów | | | |
| | | |Porównanie sposobu pracy w różnych | | | |
| | | |środowiskach | | | |
|PROGRAMY UŻYTKOWE |
|RYSOWANIE W EDYTORZE GRAFIKI |
|7 |1 |Dobór narzędzi i kolorów do rysowania|Poznanie możliwości edytora grafiki |Program Point |Stopień dopuszczający |czyt.-med. – słowo, gest i ruch |
| | |i malowania |Podstawowe narzędzia edytora w tym: |Dyskietka |uruchamia edytor grafiki bitmapowej Paint |jako forma ...