Dodaj publikację
Autor
Elżbieta Kazieczko
Data publikacji
2008-02-12
Średnia ocena
5,00
Pobrań
135

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Program edukacyjny dla sześciolatków poszerzający treści nauczania w zakresie wychowania zdrowotnego.
 Pobierz (doc, 50,5 KB)

Podgląd treści

Program edukacyjny wspierający

wychowanie przedszkolne

dla sześciolatków

poszerzający treści nauczania

w zakresie wychowania zdrowotnego

„ Naturalne witaminy lubią chłopcy i dziewczyny,

a najlepsze witaminy to owoce i jarzyny.”

Opracowanie: mgr Elżbieta Kazieczko

Termin realizacji: wrzesień 2007 – grudzień 2007.

Program profilaktyki prozdrowotnej opracowałam z myślą o dzieciach sześcioletnich. Przyjęte w nim założenia, cele, treści kształcenia i metody realizacji uwzględniają potrzeby intelektualne, emocjonalne, estetyczne, fizyczne dzieci, a więc sprzyjają ich wszechstronnemu rozwojowi. Program ten jest ściśle związany z zadaniami wytyczonymi przez szkołę w Nizinach, która realizuje założenia Szkoły Promującej Zdrowie.

Zadania edukacji prozdrowotnej:

- Kształtować świadomość uczniów w taki sposób, by potrafili zachować zdrowie, żeby umieli i chcieli mądrze żyć.
- Edukacja zdrowotna ma na celu wzmocnić, rozwinąć, pomnożyć i udoskonalić zdrowie dziecka.

Cele operacyjne:
uczeń:
❖ potrafi promować zdrowy styl życia w domu i w szkole
❖ rozwija różne formy aktywności ruchowej samodzielnie i z rodziną
❖ zachęca rówieśników do prowadzenia różnych działań na rzecz ochrony zdrowia
❖ zajmuje aktywną postawę wobec zdrowia własnego i innych
❖ potrafi współpracować w zespole
❖ posiada właściwy stosunek do własnych pozytywnych i negatywnych emocji
❖ zna podstawowe sposoby utrzymania czystości i higieny ciała i odzieży, a także otoczenia.

Formy i metody pracy:

zajęcia z całą grupą, działalność zespołowa, zabawa, wycieczka, spotkania, konkurs prozdrowotny, prace plastyczne

gry dydaktyczne, inscenizacja, drama, ćwiczenia praktyczne, quiz, ankieta,

Ewaluacja:

• wykazanie wiedzy na temat zdrowia, promowania zdrowego trybu życia poprzez różne formy pracy,
• organizowanie wystaw prac plastycznych
• przedstawianie małych form teatralnych
• konkurs pt. „Mój ulubiony owoc lub warzywo”

|Zadania |Formy realizacji |Oczekiwane efekty |
| | | |
|Identyfikacja problemu - Czy |Analiza zachowań uczniów w szkole z uwzględnieniem |Uczeń wie jakie czynniki wpływają na zdrowie |
|zdrowo żyjemy? |ich wpływu na zdrowie, obserwacje, spostrzeżenia. |człowieka. |
| |Rozmowa z dziećmi- ich własne wnioski na temat „Czy | |
| |zdrowo się odżywiamy? Czy uprawiamy dość dużo ruchu?| |
| |Czy utrzymujemy należytą higienę osobistą i | |
| |otoczenia.” | |
|Zdrowo się odżywiamy. |Klasyfikacja produktów ze względu na – potrzebne i |Uczeń: |
| |niezbędne dla organizmu oraz na – szkodliwe . |potrafi dokonać klasyfikacji produktów i wie, |
| |Słuchanie czytanej ,,Bajki o Jurku’’. |które są najzdrowsze dla organizmu |
| |Przygotowanie inscenizacji wspólnie z klasą I pt. |potrafi przedstawić swoje wiadomości szerszemu |
| |„Na straganie”. Wykonanie plakatu ,,Co jadamy? |społeczeństwo szkolnemu i zachęcić do działań |
| |(piramida zdrowia)’’ |prozdrowotnych. |
|Drugie śniadanie z owocem. |Spotkanie nauczyciela z rodzicami – pogadanka na |Dzieci przynoszą owoce na drugie śniadanie. |
| |temat „Jak należy prawidłowo odżywiać dziecko w |Wiedzą dlaczego należy spożywać dużo owoców i |
| |wieku przedszkolnym”. Postanowienie rodziców, że nie|warzyw. Zachęcają starszych kolegów do jedzenia|
| |będą kupować dzieciom słodyczy i ...