Dodaj publikację
Autor
Alicja Zimka
Data publikacji
2008-02-19
Średnia ocena
4,00
Pobrań
185

Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.

Nazywam się Alicja Zimka. Jestem nauczycielką nauczania zintegrowanego w Zespole Szkół w Zadzimiu. W tym roku szkolnym rozpoczęłam staż na stopień nauczyciela dyplomowanego. Przedstawiam Państwu opracowany przez siebie scenariusz części artystycznej.
 Pobierz (doc, 32,0 KB)

Podgląd treści


Nazywam się Alicja Zimka. Jestem nauczycielką nauczania zintegrowanego w Zespole Szkół w Zadzimiu. W tym roku szkolnym rozpoczęłam staż na stopień nauczyciela dyplomowanego.
Przedstawiam Państwu opracowany przez siebie scenariusz części artystycznej

Przebieg części artystycznej w wykonaniu uczniów klas pierwszych

1. Indywidualna recytacja ucznia wiersza pt. „Pierwszaki”:

My tu przyszliśmy pierwszy raz,
Pierwszaki zupełnie nowe,
Niepewnie każdy z nas
Przygląda się sąsiadowi.
Ten także nowy, tak jak ja,
Może się z nim zaprzyjaźnię.
Gdy razem idą pierwszaki dwa
Od razu robi się raźniej.

2. Zbiorowa recytacja wiersza:

Idą pierwszaki – dawne maluchy
Jeden w drugiego to same zuchy.
Buzie umyte i ręce czyste
Każdy ma plech dźwiga tornister
Z bijącym sercem stoją przed szkołą
Jak im tu będzie?
Chyba wesoło!

3. Piosenka w wykonaniu wszystkich dzieci „Jestem uczniem”

Idę do szkoły
a ze mną przyjaciele
Śpiewam wesoło,
bo przygód czeka wiele.
Ref. Kim ja jestem?
Wie każdy z Was!
Do pierwszej klasy
idę pierwszy raz.

Niosę tornister
w nim książki i zeszyty
W nowym piórniku
mam kredki, długopisy.
Ref. Kim ja jestem?
Wie każdy z Was!
Do pierwszej klasy
idę pierwszy raz.

4. Indywidualna recytacja wiersza „Tarcza”

Siadł na rękawie
nieba kawałek
i cyfra srebrem świeci.
Nie trzeba pytań,
to zrozumiałe:
Uczniowie szkolne dzieci.
Maleńka tarcza, ale wystarcza
by z dumą myśleć o niej
bo jak prawdziwa, rycerska tarcza
honoru szkoły broni.

5. Inscenizacja wiersza „Kreda” przez uczniów

Dziecko I:
Pisze kreda na tablicy
Pisze bardzo rada
Bielutkimi literkami
dzieciom opowiada.
Dziecko II: Tu jest lala. (podnosi do góry wyraz lala)
Dziecko III: Tu kot. (podnosi do góry wyraz kot)
Dziecko IV: Tu jest dom. (podnosi do góry wyraz dom)
Dziecko V: A tu płot. (podnosi do góry wyraz płot)
Dzieci razem:
Gdy się pisać nauczymy
słowo tak po słowie.
Szereg liter na tablicy
więcej nam opowie.

6. Piosenka w wykonaniu wszystkich dzieci „Biegnie kreda po tablicy”

Biegnie kreda po tablicy szur-szur- szur
Zawijasy kreda ćwiczy szur-szur-szur
Wtem literki - hop! I zwinnie
Uciekają poza linię;
Równaj szereg! Prostuj grzbiet!
Rząd literek – naprzód bieg!
szu, szu, szu, szu, szu, szu, szu, szu, szu.
Skacze kreda po tablicy hop-hop-hop
Kółka i krzyżyki ćwiczy hop-hop-hop
Wtem cyferki – hyc! Ukradkiem
Wskakują poza kratkę.
Równaj szereg! Równaj krok!
Rząd cyferek – naprzód skok!
Hop, hop, hop, hop, hop, hop, hop, hop, hop.

7. Inscenizacja wiersza pt. „Kasia”

Narrator: Przez wieś idzie dróżką
Kasia uśmiechnięta.
Chłopiec: Co masz Kasiu w teczce?
Dziewczynka:
Nowy elementarz
Piękny, kolorowy
Będę go szanować ...