Zaloguj się aby ocenić lub skomentować publikację.
ANALIZA WYNIKÓW TESTU KOMPETENCYJNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA KLAS I GIMNAZJUM W ZESPOLE SZKÓŁ W OKSZOWIE
W dniach 9, 10 stycznia 2008 r. 45 uczniów klas pierwszych gimnazjum przystąpiło do testu kompetencyjnego z języka angielskiego. 9 uczniów nie pisało testu z powodu nieobecności.
Test składał się z 11 zadań zamkniętych sprawdzających: słownictwo (zad. 1-4), reagowanie językowe – tzw. sytuacje (zad. 5,6), gramatykę (zad. 7,8,9) oraz rozumienie tekstu czytanego – tzw. czytanie (zad. 10, 11). Maksymalnie uczeń mógł uzyskać 60 punktów.
Uczniowie naszej szkoły uzyskali średnią sumę punktów 33,24 pkt., przy czym w klasie I a średnia wyniosła 31,48 pkt, a w klasie I b 35,45 pkt.
Indywidualne wyniki punktowe uczniów przedstawiają się następująco:
|Lp |Nazwisko |Słownictwo |Sytuacje |Gramatyka |Czytanie |Suma |Kl. |
| |I imię | | | | |(max. 60) | |
| | |1 |2 |3 |4 |5 |
| | |Suma I B |Suma I B |Suma I B |Suma I B |Suma I B |
| | |259 pkt |162 pkt |136 pkt |121 pkt |709 pkt |
Wyniki uczniów zostały pogrupowane w przedziałach standardowej dziewiątki według następującego podziału:
|Stanin |Pozycja skali |Przedziały punktowe |
|1 |Najniższy |0-13 |
|2 |Bardzo niski |14-19 |
|3 |Niski |20-26 |
|4 |Niżej średni |27-33 |
|5 |Średni |34-42 |
|6 |Wyżej średni |43-48 |
|7 |Wysoki |49-54 |
|8 |Bardzo wysoki |55-57 |
|9 |Najwyższy |58-60 |
Liczba uczniów szkoły w poszczególnych staninach:
|Stanin |1 |
| |Słownictwo |Sytuacje |Gramatyka |Czytanie |Wynik |
| | | | | |Średni |
| |Maksymalna ilość punktów za sprawdzane umiejętnośći/łatwość |
| |20 |1,0 |15 |1,0 |15 |1,0 |
|I A |- |- |- |sytuacje, |- |- |
| | | | |gramatyka, | | |
| | | | |czytanie, | | |
| | | | |słownictwo | | |
|I B |- |- |- |sytuacje, |słownictwo |- |
| | | | |gramatyka, | | |
| | | | |czytanie | | |
|szkoła |- |- |- |Sytuacje- IA,IB |Słownictwo- IB |- |
| | | | |Gramatyka- IA,IB | | |
| | | | |Czytanie- IA,IB | | |
| | | | |Słownictwo- IA | | |
Analiza jakościowa i wnioski
Na wyniki uczniów ma wpływ wiele czynników. Należą do nich poziom wiedzy i umiejętności, aktualne dyspozycja zdrowotna, odporność na sytuację stresową i wiele innych. Na średnią ocen w szczególności klasy I B wpłynęła z pewnością wyjątkowo niska frekwencja – 8 uczniów nie pisało testu, z czego 5 uczniów charakteryzuje się trudnościami w nauce.
Na podstawie rozmów z uczniami wynika, że niektóre błędne odpowiedzi wynikały z nieuważnego czytania tekstów i poleceń. Zdarzyły się sporadyczne przypadki braku zaznaczenia odpowiedzi w zadaniach zamkniętych.
Uczniowie klasy I A mieli trudności z zadaniami sprawdzającymi gramatykę (łatwość średnia – 0,47, sytuacje- reagowanie językowe (łatwość średnia – 0,49), słownictwo (łatwość średnia – 0,55) oraz czytanie (łatwość średnia – 0,59).
Uczniom klasy I B trudności sprawiły zadania sprawdzające znajomość gramatyki (łatwość średnia – 0,45), reagowania językowego – sytuacje (łatwość średnia 0,54) oraz rozumienie ...